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Reitzenstein, Richard; Heidelberger Akademie der Wissenschaften / Philosophisch-Historische Klasse [Editor]
Sitzungsberichte der Heidelberger Akademie der Wissenschaften, Philosophisch-Historische Klasse (1917, 10. Abhandlung): Die Göttin Psyche in der hellenistischen und frühchristlichen Literatur — Heidelberg, 1917

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https://doi.org/10.11588/diglit.37643#0058
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58

R. Reitzenstein:

necessario perniciei tuae causas esse, inscieniiam tristitiam emstatem
timorem. scias autem, o anima, eum qui rebus explorandis operam
navat, inscieniiam effugere, eum qui bona externa missa facit, tristi-
tiam, eum qui libidinibus abstinet, egestatem, eum qui mortem, physi-
cam desiderat neque invitus subit, timorem. Is qui inscius est, o
anima, veram ullius rei naturam omnino ignorat, is qui res externas
sibi purere studet, per omnem vitam tristis est, is qui libidinibus
(quasi quodammodo) eget, nullo non tempore egenus est, is qui mortem
physicam timet, securitatis dulcedine caret. Quid autem? anima
inscia tristi egena timore cruciata num quid potest esse miserius ?.
Constantiam igitur animo infigas, o anima, neque ad tristitiam
peregrinationis1 etiam egestatem et timorem accedere patiaris, ne
in perniciem incurras. Das System ist noch klarer III 3—4 Quo-
usque, o' anima, egena manebis et continenter a contrario sensu ad,
contrarium fugies: modo a calore ad frigus, modo a jrigore ad calorem
.? dum porro bonis (externis) eges, si in possessionem eorum
venis, simul timore ne ea amittas caperis . . sin autem relinquunt
te et eures eis, timore quidem isto liberaris, at iactura quam fecisti
fit ut aegritudinibus ac maeroribus afficiaris. Quare id quo res Mas
percipis . . ., ponas nec doleas quod aegritudines curas timorem
egestatem relinquis neque aegre feras quod cum copia securitate lae-
titia coniungeris. is enirn qui egestatem copiae, timorem securitati,
vilitatem nobilitati praefert, stultus est; qui stultus est, errat:
qui errat in perniciem incurrit. Es scheint mir hier besonders
klar, daß die άγνοια das Grundühel ist, die γνωσις die Befreiung;
die drei πάΕη haben die άγνοια zur Voraussetzung. Zu der ersten
Stelle stimmt II 10 ab acerbitatibus timoris tristitiae inscientiae
egestatis. Bisweilen wird in der Aufzählung ein -άΕος weggelassen,
wie IV 2 maerores et egestas, bisweilen eines hinzugefügt, so III 7
hic est mundus naturae, domicilium egestatis timoris vilitatis tristitiae,
illic mundus rationis, domicilium copiae securitatis nobüitatis lae-
titicie. Die πάΕη erscheinen dabei immer als mit der Materie not-
1 Was die peregrinatio animae bedeutet, zeigt III 13 consistere
quaeris, o anima, dum in mundo exsistendi es. at quo pacto in mundo exsistendi
consistere quidquam potest?. anima quamdiu in cursu rerum naturae est,
nec consistere nec conquiescere nec respirare potest; sm autem ad fontem et radi-
cem ipsius revertitur, consistit et requietem capit atque ex per egrinationis miseria
et turpitudine conquiescit. Das ist orientalische, nicht griechische Stimmung;
aber sie liegt den gnostischen Klagen über die Ruhelosigkeit der Psyche z. B.
im Naassenerhymnus (oben S. 49) tatsächlich zugrunde.
 
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