Ein Proklos-Fund lind seine Bedeutung.
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II.
BERTHOLD VON MOOSBURG.
Expositio in Elementationem Theologicam PROCLI.1
Daraus: Gebet an das göttliche Licht.
(Ende des Vorworts: Cod. Oxon. colleg. Balliol. 224b fol. 5r sq.)
Ex praemissis patere potest, cum quanta difficilitate anima et
deformis effecta in hac vita ascendat ad conspectum. fontis primae
lucis, cuius splendor gloriae est verbum, lux vera, quae illuminat
omnem hominem venientem in hunc mundum.Igitur cum
Platone et Boethio bonum esse reor humilem theoricum obnixe
lucem divinissimam votis supplicibus invocare dicendo:
0 beatissima, excellentissima, reverendissima, honorabilissima,
omnipotentissima, liberalissima, divinatissima, virtuosissima, sim-
plicissima lux: aufer a te quaerentibus innatam naturae diminu-
tionem, parvam assuefactionem et pigram exercitationem; igno-
rantiam misse intellectualis capacitatis, aversionem a luce intelli-
gibilis caritatis, horrorem tantae subtilitatis, distantiam longinqui-
tatis, praesumptionem propriae cognoscibilitatis, inquisitionem
minimae probabilitatis et deviabilitatis.
Et2 da, pater, augustam mentis scandere sedem,
Da fontem lustrare boni, da luce reperta
In te conspicuos animum defigere visus.
Dissice terrenae nebulas et pondera molis
Atque tuo splendore mica: Tu namque serenum,
Tu requies tranquilla piis, te cernere finis,
Principium, vector, dux, semita, terminus idem.
1 Vgl. Seite 21, Anm. 1.
2 Die folgenden Verse sind wörtlich der Consolatio des Boethius
entnommen (Buch III metr. 9, 20—-28); nur in der ersten Beihe weicht Bert-
hold —- er scheint aus dem Gedächtnis zu zitieren ■—· von Boethius ab:
für menti conscendere sagt er mentis scandere, was keinen Hexameter ergibt.
[Im Ms. sind die Verse nicht bemerkt und nicht vom vorhergehenden Text ge-
trennt.)
Sitzungsberichte d. Heidelb. Akad., phil.-hist. Kl. 1928/29. 5. Abh.
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II.
BERTHOLD VON MOOSBURG.
Expositio in Elementationem Theologicam PROCLI.1
Daraus: Gebet an das göttliche Licht.
(Ende des Vorworts: Cod. Oxon. colleg. Balliol. 224b fol. 5r sq.)
Ex praemissis patere potest, cum quanta difficilitate anima et
deformis effecta in hac vita ascendat ad conspectum. fontis primae
lucis, cuius splendor gloriae est verbum, lux vera, quae illuminat
omnem hominem venientem in hunc mundum.Igitur cum
Platone et Boethio bonum esse reor humilem theoricum obnixe
lucem divinissimam votis supplicibus invocare dicendo:
0 beatissima, excellentissima, reverendissima, honorabilissima,
omnipotentissima, liberalissima, divinatissima, virtuosissima, sim-
plicissima lux: aufer a te quaerentibus innatam naturae diminu-
tionem, parvam assuefactionem et pigram exercitationem; igno-
rantiam misse intellectualis capacitatis, aversionem a luce intelli-
gibilis caritatis, horrorem tantae subtilitatis, distantiam longinqui-
tatis, praesumptionem propriae cognoscibilitatis, inquisitionem
minimae probabilitatis et deviabilitatis.
Et2 da, pater, augustam mentis scandere sedem,
Da fontem lustrare boni, da luce reperta
In te conspicuos animum defigere visus.
Dissice terrenae nebulas et pondera molis
Atque tuo splendore mica: Tu namque serenum,
Tu requies tranquilla piis, te cernere finis,
Principium, vector, dux, semita, terminus idem.
1 Vgl. Seite 21, Anm. 1.
2 Die folgenden Verse sind wörtlich der Consolatio des Boethius
entnommen (Buch III metr. 9, 20—-28); nur in der ersten Beihe weicht Bert-
hold —- er scheint aus dem Gedächtnis zu zitieren ■—· von Boethius ab:
für menti conscendere sagt er mentis scandere, was keinen Hexameter ergibt.
[Im Ms. sind die Verse nicht bemerkt und nicht vom vorhergehenden Text ge-
trennt.)
Sitzungsberichte d. Heidelb. Akad., phil.-hist. Kl. 1928/29. 5. Abh.
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