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Nikolaus [Hrsg.]; Heidelberger Akademie der Wissenschaften / Philosophisch-Historische Klasse [Hrsg.]
Sitzungsberichte der Heidelberger Akademie der Wissenschaften, Philosophisch-Historische Klasse (1941/42, 1. Abhandlung): Untersuchungen über Datierung, Form, Sprache und Quellen: kritisches Verzeichnis sämtlicher Predigten — Heidelberg, 1942

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https://doi.org/10.11588/diglit.42026#0195
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Zweites Hauptstück: G. Die Predigten des Brixener Bischofs (1452—1458). 187

carnalibus desiderijs, que militant adversus animam“, 1 Petri ij
< 11).
Dicemus quam breviter de epistola, deinde de ewangelio.
Multis modis apostolus Petrus nos ammonet iter tenere salutis . . .
Nam est gaudium in regno vite, ubi nulla mors regnabit.
V2 268ra-va; 266 vb — 268 ra; L 287 v; 285 v; U 98 v (= V2
267vb~Z. 3 — 268ra Z. 6)
p 182v — 183r; b 669—670: Omnia . . . periodo. — sicut Christus . . .
quesitum. — Nam sicut . . . incorruptibile.
Brixen, 8. Mai 1457.

CCLXXIX.
Collaciuncula. Lune Rogationum 1457 in Novacella, quando
prepositus1 s. Dorothee de Wienna positus fuit ad visitandum
monasterium.
„Pater vester celestis de celo dabit bonum spiritum peten-
tibus se“, Luce xj < 13>, et in ewangelio hodiernj officij.
Aliquociens audistis, fratres in Gristo dilecti, quomodo sine
spiritu non est vita. Sic enim ait salvator Ioh. vj <64>: „Spiritus
est qui vivificat“. Nam opera non fiunt nisi per motum, motus
autem ex spiritu. Sicut enim creator omnium est purus intellectus
. . . felicitatem perpetuam secum possidentes, quam nobis omnibus
concedat ipse deus noster sanctorum felicitas in secula benedictus.
V2 268va—270ra; L 288v; U 96v—98r (Ende = V2 269vb
Z. 19).
p 183r—v; b 670—671: Sicut . . . spiritus. — Nulla anima . . . conti-
nuacione. — Unde delectacio . . . virtutum (+ id est necesse est ut sit Christi-
formis p). — Unde videtur . . . mundo.
Neustift, 23. Mai 1457.

CCLXXX.
1457. In Vigilia Ascensionis in Novacella.
„Sublevatis oculis in celum dixit: pater, venit hora, clarifica
filium tuum, ut filius tuus clarificet te“, Ioh. xvij <1>.
Audistis alias quomodo clarificare est glorificare. Gristus in
sermone post ultimam cenam ostendit apostolis quomodo in mundo
pressuram et in ipso pacem essent habituri et confortando eos
1 Nikolaus, den Cusaxus auch schon auf seiner Legationsreise als Visi-
tator herangezogen hatte. Vgl. I. Zibermayr, Die Legation des Kard. Niko-
laus Cusanus, S. 58ff. und 110.
 
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