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Antwort Martin Bucers:
des nikolaus von amsdorf
681
1. Läße mann der vier stett Confeßsion ¹ vnd Apology ² , das büchlin an die von
munster ³ vnd contra Abrincensensem ⁴ ; jn denen haben wir hell vnd klaar bekennet,
was wir vom heyligen Sacrament halten vnd leeren.
2. Vnd wie reimpt sich zusamen, daß Amßdorff schreybt, wir wöllen vnßer leer
nitt bekennen vnd das buch an die zu mynster zeüge offentlich, das wir offentlich
liegen, so wir sagen, wir habens mitt dem Lauther?
3. Zeüget nun vnßer buch offentlich, das wirs mitt D. Lauther nitt halten, so wirt
eßs freylich | 23 ʳ | ouch zeügenn, was wir vom H. ⁵ Sacrament leerenn, vnd werden
wir in dem bekennet habenn, was wir vom ᵍ H. Sacrament halten vnd leerenn.
4. Vnd wirdt Alßo Amßdorffer nitt recht sagen, das wir vnßere leer nitt wöllen
bekennen.
5. Das pitten wir aber: Amßsdorffer wölle anzeygenn, wie vnßer buch An die von
Munster offentlich zeüge, das wir offentlich liegenn, wann wir sagen, das wirs mitt
D. Laüther haltenn.
6. Wir schreyben jm selbigen buch an so vyl ortenn, das jm heyligen obendmaal
mitt den sichtbarenn dingen brot vnd wein woorlich dargereycht vnd endtpfangen
wirdt der waare naturlich leyb vnd das wore naturlich plut vnßers herren Jesu Christi,
jo er selb war ⁶ gott vnd mensch, der recht eynig ⁷ waar wäßentlich Christus.
7. Verwärffenn der prediger zu Munster leer dorumb, das sy nitt außtrücklich bekennen,
das das fürgnämpst ⁸ jm heyligen obendtmaal ist, nämlich das vnß der herr
da durch seyne diener sich selb, seynen waren leyb vnd | 23 ᵛ | wores plut, schencket
vnd dargybt.
8. Zeügen, das wir jn dißem handel anders nichts widerfochten habenn, dann alleyn
die natürliche vereynigung oder vermischung des leybs vnd pluts vnßers herren
mitt prot vnd weynn oder reumliche vnd begriffliche einschliesung des leybs und
pluts vnßers herren jm brodt vnd weynn.
g) davor nicht gestr.: vomm.
1. Bucer, ›Confessio Tetrapolitana‹, Straßburg 1531 (VD 16 B 1524; Bucer-Bibliographie Nr.45;
Edition in BDS 3, S.13–185); vgl. in diesem Band S.617–670.
2. Bucer, ›Apologie der Confessio Tetrapolitana‹ als Beigabe zur deutschen Ausgabe der ›Confessio
Tetrapolitana‹ (VD 16 B 1524; Bucer-Bibliographie Nr.45; Edition in BDS 3, S.187–318).
3. s. oben S.679, Anm.9.
4. Bucer, ›Defensio adversus axioma catholicum, id est criminationem R. P. Roberti Episcopi Abrincensis
...‹, Straßburg: Matthias Apiarius, 1534 (VD 16 B 8866; Bucer-Bibliographie Nr. 62). Edition
in BOL 5. Bucer wandte sich mit dieser Schrift gegen Robert Ceneau, Bischof von Avranches,
und dessen Schrift ›Epistola nuncupatoria in libellum Axiomatis Catholici seu institutionis christianae,
adversus Bucerum ...‹, Paris: Pierre Gaudoul, [1534?] (Moreau, Inventaire IV, Nr. 915; Exemplar
in Paris BNF).
5. Heiligen.
6. wahrer.
7. einzig.
8. Hauptsächlichste. Grimm 4 (= IV,1,1), Sp.774–776.
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Antwort Martin Bucers:
des nikolaus von amsdorf
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1. Läße mann der vier stett Confeßsion ¹ vnd Apology ² , das büchlin an die von
munster ³ vnd contra Abrincensensem ⁴ ; jn denen haben wir hell vnd klaar bekennet,
was wir vom heyligen Sacrament halten vnd leeren.
2. Vnd wie reimpt sich zusamen, daß Amßdorff schreybt, wir wöllen vnßer leer
nitt bekennen vnd das buch an die zu mynster zeüge offentlich, das wir offentlich
liegen, so wir sagen, wir habens mitt dem Lauther?
3. Zeüget nun vnßer buch offentlich, das wirs mitt D. Lauther nitt halten, so wirt
eßs freylich | 23 ʳ | ouch zeügenn, was wir vom H. ⁵ Sacrament leerenn, vnd werden
wir in dem bekennet habenn, was wir vom ᵍ H. Sacrament halten vnd leerenn.
4. Vnd wirdt Alßo Amßdorffer nitt recht sagen, das wir vnßere leer nitt wöllen
bekennen.
5. Das pitten wir aber: Amßsdorffer wölle anzeygenn, wie vnßer buch An die von
Munster offentlich zeüge, das wir offentlich liegenn, wann wir sagen, das wirs mitt
D. Laüther haltenn.
6. Wir schreyben jm selbigen buch an so vyl ortenn, das jm heyligen obendmaal
mitt den sichtbarenn dingen brot vnd wein woorlich dargereycht vnd endtpfangen
wirdt der waare naturlich leyb vnd das wore naturlich plut vnßers herren Jesu Christi,
jo er selb war ⁶ gott vnd mensch, der recht eynig ⁷ waar wäßentlich Christus.
7. Verwärffenn der prediger zu Munster leer dorumb, das sy nitt außtrücklich bekennen,
das das fürgnämpst ⁸ jm heyligen obendtmaal ist, nämlich das vnß der herr
da durch seyne diener sich selb, seynen waren leyb vnd | 23 ᵛ | wores plut, schencket
vnd dargybt.
8. Zeügen, das wir jn dißem handel anders nichts widerfochten habenn, dann alleyn
die natürliche vereynigung oder vermischung des leybs vnd pluts vnßers herren
mitt prot vnd weynn oder reumliche vnd begriffliche einschliesung des leybs und
pluts vnßers herren jm brodt vnd weynn.
g) davor nicht gestr.: vomm.
1. Bucer, ›Confessio Tetrapolitana‹, Straßburg 1531 (VD 16 B 1524; Bucer-Bibliographie Nr.45;
Edition in BDS 3, S.13–185); vgl. in diesem Band S.617–670.
2. Bucer, ›Apologie der Confessio Tetrapolitana‹ als Beigabe zur deutschen Ausgabe der ›Confessio
Tetrapolitana‹ (VD 16 B 1524; Bucer-Bibliographie Nr.45; Edition in BDS 3, S.187–318).
3. s. oben S.679, Anm.9.
4. Bucer, ›Defensio adversus axioma catholicum, id est criminationem R. P. Roberti Episcopi Abrincensis
...‹, Straßburg: Matthias Apiarius, 1534 (VD 16 B 8866; Bucer-Bibliographie Nr. 62). Edition
in BOL 5. Bucer wandte sich mit dieser Schrift gegen Robert Ceneau, Bischof von Avranches,
und dessen Schrift ›Epistola nuncupatoria in libellum Axiomatis Catholici seu institutionis christianae,
adversus Bucerum ...‹, Paris: Pierre Gaudoul, [1534?] (Moreau, Inventaire IV, Nr. 915; Exemplar
in Paris BNF).
5. Heiligen.
6. wahrer.
7. einzig.
8. Hauptsächlichste. Grimm 4 (= IV,1,1), Sp.774–776.