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Bucer, Martin; Stupperich, Robert [Hrsg.]; Neuser, Wilhelm H. [Hrsg.]; Seebaß, Gottfried [Hrsg.]; Strohm, Christoph [Hrsg.]
Martin Bucers Deutsche Schriften (Band 3): Confessio Tetrapolitana und die Schriften des Jahres 1531 — Gütersloh, 1969

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https://doi.org/10.11588/diglit.29140#0173
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CONFESSIO TETRAPOLITANA

169

vertröstet, mit anzaig, das Bäbstlich
heyligkait sollich concilium auss-
zuschreiben sich nit wegern werd? 2 .
Wo aber sollichs ye nit möchte, so
balld alls die Notturfit erayschet,
ausgeschryben vnnd versamlet
werden, das doch E. Kay: Mt:
sonnst ain versamlung fromer gots-
förchtiger vnnd gelerter ansetze,
zu wellcher ain Yeder, den die
sachen belanngenndt, möcht frey
komen, genuegsam verhört, Auch
alle articull nach Cristennlicher
Leer erwegen vnnd gericht werden.
Dann aus den historien wol zu-
wissen, was tapferkait, Ernnst vnnd
fleyß die allten Cristenlichen Kayser
vnnd haylligen Bischoff in erorte-
rung der spenn??, so sich yederzeyt
inn sachen des glaubenns zutragen,
fürgewenndt haben. Wellche doch
zum offtermalen gar vil geringer
waren, dann die seind, so yetzo
sollend hingelegt vnnd vertragen
werden. Solche Cristenliche Kay-
ser vnnd Bischoff haben sich auch
nie gewägert, von sachen, dauon
zuuor Concilia gehallten vnnd dar-
innen beschlossen war, Newe Con-
cillia zuuer-fjöyajsamblen vnnd
allenn fleys fürzuwennden, damit
man dester Ruewiger bey lauter
Cristennlicher Leer beleiben könn-
de. Nun wer verstenndig vnnd die
yetztschwebenndt zwispallt vnnd
irrung Recht anschawet, muest
freylich bekennen, das sollicher
Ernst vnnd fleyß, die Cristenlich
Leer zuerleutern, yetzt der zeit
mer von Nötten ist, dann vor ye
gewesen. Dann ist die warhait vff
vnnser seyten, alls wir nit zweyf-
felln, wie vil zeit vnnd müehe wurd

nulla alia via r posse quicquam hisce
in rebus cum fructu decidjü Vnde
in proximis Spir$ habitis Comitijs
spem simul 5 S. M. T. foecit, Ponti-
ficem Romanum non repugnatu-
rum, quominus mature tale Con-
cilium ‘celebrari posset r . Porro si
generalis Concilij non possit ob-
tineri in tempore oportunitas,
saltem doctorum cuiusque ordinis
et status conuentum“ instituat,
quem libere tutoque omnes’ que-
ant adire, singuli, w quorum inter-
est,ineo w audiriomniaque x per eos x
expendi et iudicari, quos constet Dei
timore pr^ditos neque quicquam
ilhus gloria prius habere. Neque
enim ignotumv est, qua z grauitate,
quaque diligentia tum Imperatores
tum Episcopi in decidendis fidei
controuersijs, quae tamen sepe
multo minoris momenti erant,
quam quae modo Germaniam
commouent, sese habuerint, vt
quae a haud quaquam indignum se
duxerint eadem iterum et tercio in
inquisitionem b vocare. Iam qui
considerauerit, ut modo res habe-
ant c , is dubitare haud poterit, hodie
maiore fide, grauitate, mansuetu-
dine et dexteritate, ad id ut Christi
Religio in suum locum restituatur,
opus esse quam vnquam d . e Certe si e
penes nos veritas est, [24a] quod
indubitato credimus, quanto queso
r)-r) hisce in rebus, quod salutiferum
sit, posse confici a. - s) fehlt a. - t)-t) ce-
lebretur a. - u) prouincialem, quem uo-
cant conuentum, S.M.T. a. - v) otnnes,
quos adesse retulerit a. - w)-w) fehlt a. -
x)-x) per huiusmodi uiros a. - y) in ob-
scuro a. - z) qua olim a. - a) fehlt a. -
b) aisquisitionem a. - c) habent a. -
d) antea vnquam a. - e)-e) Siquidem a.
 
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