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Bucer, Martin; Stupperich, Robert [Hrsg.]; Neuser, Wilhelm H. [Hrsg.]; Seebaß, Gottfried [Hrsg.]; Strohm, Christoph [Hrsg.]
Martin Bucers Deutsche Schriften (Band 3): Confessio Tetrapolitana und die Schriften des Jahres 1531 — Gütersloh, 1969

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https://doi.org/10.11588/diglit.29140#0179
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CONFESSIO TETRAPOLITANA

J 75

waren, den beuellch gottes zusein.
Wir lassen yetzt ansteen der n allten
exempel, bey denen der glaub souil
mer zugenomen, souil Er häfftiger
durchächtiget9 5 ward. Es mag
doch auch in anndern hanndeln
kain bestenndiger Fryd gemachet
werden, [368 b] die gemueter seyen
dann dermassen bericht, das sy
willigclichen fürgeschlahne mittel
dess Frydenns annemen. Wie vil
mer württ dann solliches in diser
sachen von Nötten sein, so doch
kundtlich, das hefftiger zwayung
vnnd Strytt vnder den mentschen
nit sein mag dann vber der Rehgion
vnd glauben, wie das ye vnnd ye
auch bey den hayden gesehenn ist.
Wir aber, nachdem E. Kay: Mt:
auch gegen iren Feinden so merck-
liche milltigkait erzaigt hat, tragen
kain zweyffel, sy werde gegen vnns,
Die doch vberal nicht annderst
suchen, dann Gott dem allmech-
tigen vnnd demnach E. Kay: Mt:
schuUdig gehorsam zulaisten, sol-
lich ir angeporn milltigkait vil mer
beweysen vnnd dartzu verhellffen,
das wir, aller notturfft nach der
warhait vnderricht, bey derselbigen
beleyben mögen, die wir auch bis-
heer nichts annders gesucht vnnd
vnns vermittel gottlicher gnaden
auch allso gehallten haben, das an
vnns nyemanndt vrsach haben
württ, vnns annders zuuerdencken.
n) die A.

et mortem ipsam potius suscepe-
runt, quam ut a sententia, quam
conceperant, quamque veram esse
crediderant, auelh se sustinuissent.
*Quacunque de re dissidium sit,
haud possunt recte res pacatq fere-
que tut$, esse animis nondum con-
cordibus. Quanto minus igitur id
expectandum, vbi de rehgione est
dissensio?* quandoquidem b rehgio
iure moreque Gentium rebus ahjs
omnibus antefertur. Vnde c nulla d
mortahum inter se dimicatio vehe-
mentior e esse solet f , quam quae
«habetur pro Religione, pro Arise.
Sed nos, cum S. M. T. tam indi-
cibih in hostes suos et eos quidem
h haud vulgaris h vsa clementia est,
merito spem de ea‘ optimam con-
cepimus, omnia et in hoc negocio
sic attemperaturam, ut multo am-
plius in nobis, salutis et honoris suii
studiosissimis, quod reipsa testati
sumus et testari amplius ex animo
cupimus, bonitatis et humanitatis
laudem quesisse videatur. Nam k ut
alia innocenti^ fideique nostr^ ar-
gumenta pr^termittat, vel vnum
a)-a) Si iam cum dissidium est de rebus
illis leuioribus, paucos inuenias, quos in
certam quis concordiam redegerit, nisi
de iure uel equitate conditionum persua-
sos, quomodo cum de religione dissensio
sit ueram pacem rerumque minime du-
biam tranquillitatem, quam scilicet S. M.
T. constituere querit, expectabimus, nisi
utrimque quae probet Deus, quae con-
gruant scripturis,constiterit?a.-b)Quem-
admodum enim a. - c) ita a. - d) nulla
quoque a. - e) uehementior duriorque
a. - f) consueuit a. - g)-g) pro aris et
numinibus suscipitur a. - h)-h) qui nihil
hostilitatis, ut alia taceamus, praeter-
miserunt a. - i) eo a. - j) tui a. - k)-k)
omnia in hac caussa sic a.
 
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