Index nominum et rerum
Die Texte sind nach Seite und Zeile zitiert; die Seitenzahlen 8—40 bezie-
hen sich auf Predigt 1 „Dies sanctificatus“ (Sitzungsberichte 1928/29, 3.
Abh.), 72 — 156 auf die hier edierten Predigten 2/5. Werden hintereinander
mehrere Stellen derselben Seite angeführt, so wird diese bei der ersten
angegeben, bei den andern nur die Zeile; vgl. Absconditus. Alle Worte
werden in der heute üblichen lateinischen Orthographie wiedergegeben. Im
übrigen sei ausdrücklich darauf hingewiesen, daß die Eigenart des Cusani-
schen Predigttextes es nötig machte, ihn hier oftmals abgekürzt oder nur
dem Sinne nach mitzuteilen. Der Index soll ja nur ein sachkundiger Führer
zum Text selbst sein.
Absconditus: Deus 36, 27; Ver-
bum aeternum 30; verbum menta-
le 28.
absolutus: Deus 104, 14; 114,2;
terminus 92, 2; absoluta entitas 14,
11; forma seu essentia 100, 25; 102,
8; infinitas 20, 7. 9; sapientia 80, 14.
24; unitas 20, 5; absolutum esse 104,
7 ; absolute 86, 15.
abstractus: abstracta unitas 14,
24; cpiaedam de Deo dicimus ab-
stracte 18, 14; oportet ut trinitatem
intelligas abstractissime 16, 24.
accendere: intellectus miro zelo
accenditur 124, 4.
adhaerere Christo: 36, 11—13.
adorare: 86, 11; 100, 1; de ado-
ratione Dei in spiritu et veritate cf. 136,
24—140, 4.
aedificare: 112, 12.
aequalis: (forma) nunquam ae.
praecise 30, 1; cf. 72, 18; nihil ita
aequale uni, quin possit esse aequalius
per infinitum 26, 4; Christus metrum
et mensura ae. omnium hominum 34,
25.
aequalitas: 18, 17; 20, 2; 22,
10. 24; 24, 4; 26, 1; 74, 1; 116, 19.
— inter nullas res ae. praecisa 18, 26;
una omnium infinita ae. 26, 5; cf. 18,
17. 21. 27; 'apud5 sonat aequalitatem
72, 17; cf. 74, 4. Vid. unitas; con-
nexio.
aeternalis: 114, 13; 156, 15.
aeternitas: in principio fuit 24,
21; non potest se nisi temporaliter
ostendere 80, 6; et infinitas 24, 26;
simplicissima 12, 17; nunc-aeterni-
tatis est Deus 90, 16—19; in eodem
nunc aeternitatis fuit Deus et mundus
108, 6.
aeternus: mundus 78, 22; vid. s.
h. v.; aeterna ars 24, 25; 80,15; ge-
neratio 22,6 — 24,27; 134, 1 —20; lux
76, 5; nativitas Filii Dei 10, -9; sa-
pientia 24, 17; 80, 15; 82, 19; spiri-
talis aqua 132, 3; vita 96.20; 98, 9;
126, 8. 16; 130, 13; 132, 3; 144, 22.
23. 25; aeternum bonum 126, 8; prin-
cipium 24, 22; Verbum 76, 22. —
Deus est ipsum aeternum, ut ab eo
est tempus 108, 9; ae. non potest
aliud coaeternum creare 80, 2; non
possunt plura aeterna esse 80, 3; cf.
12, 7; 'fuit5 ipsum est ab aeterno, sed
non est aeternum 108, 14; semper
non est aeternum 110, 5.
agios: significat 'sine terra seu
terrena affectione’ 114, 4.
albe do: a. in omnibus, ut sunt,
Die Texte sind nach Seite und Zeile zitiert; die Seitenzahlen 8—40 bezie-
hen sich auf Predigt 1 „Dies sanctificatus“ (Sitzungsberichte 1928/29, 3.
Abh.), 72 — 156 auf die hier edierten Predigten 2/5. Werden hintereinander
mehrere Stellen derselben Seite angeführt, so wird diese bei der ersten
angegeben, bei den andern nur die Zeile; vgl. Absconditus. Alle Worte
werden in der heute üblichen lateinischen Orthographie wiedergegeben. Im
übrigen sei ausdrücklich darauf hingewiesen, daß die Eigenart des Cusani-
schen Predigttextes es nötig machte, ihn hier oftmals abgekürzt oder nur
dem Sinne nach mitzuteilen. Der Index soll ja nur ein sachkundiger Führer
zum Text selbst sein.
Absconditus: Deus 36, 27; Ver-
bum aeternum 30; verbum menta-
le 28.
absolutus: Deus 104, 14; 114,2;
terminus 92, 2; absoluta entitas 14,
11; forma seu essentia 100, 25; 102,
8; infinitas 20, 7. 9; sapientia 80, 14.
24; unitas 20, 5; absolutum esse 104,
7 ; absolute 86, 15.
abstractus: abstracta unitas 14,
24; cpiaedam de Deo dicimus ab-
stracte 18, 14; oportet ut trinitatem
intelligas abstractissime 16, 24.
accendere: intellectus miro zelo
accenditur 124, 4.
adhaerere Christo: 36, 11—13.
adorare: 86, 11; 100, 1; de ado-
ratione Dei in spiritu et veritate cf. 136,
24—140, 4.
aedificare: 112, 12.
aequalis: (forma) nunquam ae.
praecise 30, 1; cf. 72, 18; nihil ita
aequale uni, quin possit esse aequalius
per infinitum 26, 4; Christus metrum
et mensura ae. omnium hominum 34,
25.
aequalitas: 18, 17; 20, 2; 22,
10. 24; 24, 4; 26, 1; 74, 1; 116, 19.
— inter nullas res ae. praecisa 18, 26;
una omnium infinita ae. 26, 5; cf. 18,
17. 21. 27; 'apud5 sonat aequalitatem
72, 17; cf. 74, 4. Vid. unitas; con-
nexio.
aeternalis: 114, 13; 156, 15.
aeternitas: in principio fuit 24,
21; non potest se nisi temporaliter
ostendere 80, 6; et infinitas 24, 26;
simplicissima 12, 17; nunc-aeterni-
tatis est Deus 90, 16—19; in eodem
nunc aeternitatis fuit Deus et mundus
108, 6.
aeternus: mundus 78, 22; vid. s.
h. v.; aeterna ars 24, 25; 80,15; ge-
neratio 22,6 — 24,27; 134, 1 —20; lux
76, 5; nativitas Filii Dei 10, -9; sa-
pientia 24, 17; 80, 15; 82, 19; spiri-
talis aqua 132, 3; vita 96.20; 98, 9;
126, 8. 16; 130, 13; 132, 3; 144, 22.
23. 25; aeternum bonum 126, 8; prin-
cipium 24, 22; Verbum 76, 22. —
Deus est ipsum aeternum, ut ab eo
est tempus 108, 9; ae. non potest
aliud coaeternum creare 80, 2; non
possunt plura aeterna esse 80, 3; cf.
12, 7; 'fuit5 ipsum est ab aeterno, sed
non est aeternum 108, 14; semper
non est aeternum 110, 5.
agios: significat 'sine terra seu
terrena affectione’ 114, 4.
albe do: a. in omnibus, ut sunt,