1. Nicolaus Cusanus und Ps. Dionysius im Lichte der Zitate
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faciunt quaerentes coclear in ligno.“ — ans MTh c. II (PG 3, 1025b).
XLIX. „Respexit“ v. 2. Juli, Jahr unbekannt, V147ra: ,,Est
enim oratio ascensus in Deum et decentium petitio, et talis petitio
triplex est: casta pro venia peccatorum, castior pro donis sponsi,
castissima pro sponsa, c. 3 de divinis nominibus in commento.“ Diese
Stelle stammt aus DN c. III nach dem Kommentar des Albertus (c.
cus. 96, fol. 107rff.). —Ebendaselbst findet sich als zweites Zitat (Vj
f. 47ra): ,,Et est oratio similis catenae luminis vel funis pendentis de
petra, c. 3 De divinis nominibus, per quam funem homo sursum
ascendit in Deum.“ (Mitteilung von J. Koch, Breslau) cod. cus. 96
fol. 108rb. Die Stelle bezieht sich auf DN III, 1 (PG 3, 679c).
LII. ,,Sedete quoadusque“ vom 5. Juni 1446 Pfingsten,
Mainz Vj 99vb; p II f. 54v. „Est enim amor transformatorius
amantium, ut dicit Dionysius.“ (Mitteilung v. J. Koch, Breslau).
Vgl. DN IV, 13f. (PG 3, 712aff.).
LIII. „Sedete quoadusque“ v. 6. Juni 1446 (Pfingstmon-
tag) Mainz cod. Y1 102ra p. II 55v: „Virtus igitur creativa est Deus.
Unde si illam virtutem spiritualem in similitudine corporea
attingere volumus, tune est virtus illa quasi ignis in hoc mundo
elementali, ut pulchre deducit sanctus Dionysius 16 c. Angelicae
hierarchiae, 24 ignis condiciones exprimens. . . “ — Die Stelle be-
zieht sich auf CH XV, 2 (PG 3,329b/c). Auch hier wird der Vergleich
mit dem Feuer weiter ausgeführt, jedoch nicht so vollständig wie
im Sermo XIV.
LXVII. „Vidi civitatem sanctam“ In dedicatione eccle-
siae 1446 (Vx 120va p II, 64r)... „neque nos deficiemus, neque
aliquod entium deficiet in essentia, quae secundum Dionysium
est incorruptibilis.“ Vgl. DN V, 8 (PG 3, 821 d): . . . ταΐς κρείττοσιν
ούσίαις, άς και αιώνιας καλεΐ τα λόγια, τό δέ είναι αύτό των
οντο^ν πάντων ούδέποτε άπολείπεται.
LXXXV. „Benedicta sit sancta Trinitas“ 20. Juni 1451,
Magdeburg: „Docet nos Dionysius quomodo ad Deum affirmative
et quomodo negative ascendimus: affirmative per excellentiam,
affirmando ea de Deo, quae reperimus bona in creatura, negative,
scilicet omnia negando, quia nihil omnium, qui super omnia“.
(V2 16rb p. II, 72v). — Allgemeines Zitat aus DN und MTh. I, 1.
CLXXXII. „Cum venerit Paraclitus“ v. 1. Juni 1455
in Bruneck: „(Christus) comparat spiritum aquae vivae et Diony-
sius c. 9 Caelestis hierarchiae pelago, ubi omnes potant vitam
aeternam.“ (V2 92rb p. II, 106v). CH IX, 3 (PG 3, 261a).
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faciunt quaerentes coclear in ligno.“ — ans MTh c. II (PG 3, 1025b).
XLIX. „Respexit“ v. 2. Juli, Jahr unbekannt, V147ra: ,,Est
enim oratio ascensus in Deum et decentium petitio, et talis petitio
triplex est: casta pro venia peccatorum, castior pro donis sponsi,
castissima pro sponsa, c. 3 de divinis nominibus in commento.“ Diese
Stelle stammt aus DN c. III nach dem Kommentar des Albertus (c.
cus. 96, fol. 107rff.). —Ebendaselbst findet sich als zweites Zitat (Vj
f. 47ra): ,,Et est oratio similis catenae luminis vel funis pendentis de
petra, c. 3 De divinis nominibus, per quam funem homo sursum
ascendit in Deum.“ (Mitteilung von J. Koch, Breslau) cod. cus. 96
fol. 108rb. Die Stelle bezieht sich auf DN III, 1 (PG 3, 679c).
LII. ,,Sedete quoadusque“ vom 5. Juni 1446 Pfingsten,
Mainz Vj 99vb; p II f. 54v. „Est enim amor transformatorius
amantium, ut dicit Dionysius.“ (Mitteilung v. J. Koch, Breslau).
Vgl. DN IV, 13f. (PG 3, 712aff.).
LIII. „Sedete quoadusque“ v. 6. Juni 1446 (Pfingstmon-
tag) Mainz cod. Y1 102ra p. II 55v: „Virtus igitur creativa est Deus.
Unde si illam virtutem spiritualem in similitudine corporea
attingere volumus, tune est virtus illa quasi ignis in hoc mundo
elementali, ut pulchre deducit sanctus Dionysius 16 c. Angelicae
hierarchiae, 24 ignis condiciones exprimens. . . “ — Die Stelle be-
zieht sich auf CH XV, 2 (PG 3,329b/c). Auch hier wird der Vergleich
mit dem Feuer weiter ausgeführt, jedoch nicht so vollständig wie
im Sermo XIV.
LXVII. „Vidi civitatem sanctam“ In dedicatione eccle-
siae 1446 (Vx 120va p II, 64r)... „neque nos deficiemus, neque
aliquod entium deficiet in essentia, quae secundum Dionysium
est incorruptibilis.“ Vgl. DN V, 8 (PG 3, 821 d): . . . ταΐς κρείττοσιν
ούσίαις, άς και αιώνιας καλεΐ τα λόγια, τό δέ είναι αύτό των
οντο^ν πάντων ούδέποτε άπολείπεται.
LXXXV. „Benedicta sit sancta Trinitas“ 20. Juni 1451,
Magdeburg: „Docet nos Dionysius quomodo ad Deum affirmative
et quomodo negative ascendimus: affirmative per excellentiam,
affirmando ea de Deo, quae reperimus bona in creatura, negative,
scilicet omnia negando, quia nihil omnium, qui super omnia“.
(V2 16rb p. II, 72v). — Allgemeines Zitat aus DN und MTh. I, 1.
CLXXXII. „Cum venerit Paraclitus“ v. 1. Juni 1455
in Bruneck: „(Christus) comparat spiritum aquae vivae et Diony-
sius c. 9 Caelestis hierarchiae pelago, ubi omnes potant vitam
aeternam.“ (V2 92rb p. II, 106v). CH IX, 3 (PG 3, 261a).