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Nikolaus [Hrsg.]; Baur, Ludwig [Hrsg.]; Heidelberger Akademie der Wissenschaften / Philosophisch-Historische Klasse [Hrsg.]
Sitzungsberichte der Heidelberger Akademie der Wissenschaften, Philosophisch-Historische Klasse (1940/41, 4. Abhandlung): Nicolaus Cusanus und Ps. Dionysius im Lichte der Zitate und Randbemerkunge des Cusanus — Heidelberg, 1941

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https://doi.org/10.11588/diglit.42023#0072
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72

Ludwig Baur Cusanus-Texte: III. Marginalien

c. 14 173, 20ff. bonum ineffabile, omnium causa, initium et
substantia et vita: DN I, 4 (PG 3, 589d)
173, 20ff. Omnia in omnibus (= I Gor. 15, 28): DN I, 7 (PG 3,
596c) und 175, 1 DN IX, 6 (PG 3, 913c)
RB 561: Deus omnipotens est quia agit inter infinita distantia:
DN VII, 2
173,33 mensura rerum, saeculum supra saeculum et ante saecu-
lum, (vgl. RB 15): DN II, 10 (PG 3, 648c); vgl. auch Proklus, In
Parm. VI, 229f.
174, 12: Virtus est Deus et omnis virtutis auctor: DN VIII, 2
(PG 3, 889 d)
174,17ff. Supersubstantialis virtus: DN VIII, 6 (PG 3, 893c)
174, 26 Magnitudo est infinita et quantitate caret: DN IX, 2
(PG 3, 909 c)
175, 2 In se ipso et sua identitate manens: DN IX, 5 (PG 3,
912 d)
175, 22 illuminator et vivificator: DN IV, 4 (PG 3, 697c)
175, 2 ff. Transzendenz Gottes
175,16 bonitas: DN IV, 1 (PG 3, 693b); ebd. 176, 26: DN V, 6
(PG 3, 820c)
175—176 Schönheit: DN IV, 7 (PG 3, 701c)
175, 20ff, 29f. Intelligibilis lux: DN LV, IV, 6 (PG 3, 701a)
176, 9 Saeculum saeculorum DN V, 4 (PG 3, 817d)
177, 1 Unum DN II, 11 (PG 3, 649b—c) und XIII, 2 (PG 3,
977 d)
176, 33 Vita omnium, quae vivunt, ipsius vitae causa, ipsa
vita: DN XI, 6 (PG 3, 953c)
176, 36 Infinitas: DN XIII, 1 (PG 3, 977b)
177, 3 Unius omnis ac multitudinis definitivum DN XIII, 2
(PG 3, 980a).
Dies sind die affirmativen (positiven) Prädikate Gottes, soweit
sie von Nicolaus Cusanus mit DioNYSius-Zitaten belegt werden.
Der Wert der affirmativen Theologie ist ein begrenzter.
In dem Brief vom 14. September 1453 (Vansteenberghe ep. 5
S. 113ff.) bemerkt Nicolaus über den Wert der affirmativen Theo-
logie: ,,Si affirmative quaeritur Deus, non reperietur nisi per imi-
tationem et velate et nequaquam revelate.“ Vgl. hierzu Ps. Diony-
sius MTh II (PG 3, 1025b). Wie wir schon oben dargelegt haben,
bezeichnet Nicolaus in der Docta ignorantia I, 24 (49, 27ff.) die
bejahenden Aussagen über Gott als ,,incompactae“, also als unzu-
 
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