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Ludwig Baur Cusanus-Texte: III. Marginalien
PG 9, 328c) in den Stufen der bischöflichen, priesterlichen und
Diakonenwürde Nachbilder (μιμήματα) der Herrlichkeit der Engel
sieht.
Denselben Gedanken spricht Nicolaus aus in De ven. sap.
[1463] c. 31 (p I, 214v) und erweitert ihn zu einer Universalhie-
rarchie. Er sagt hier: ,,Quae sit divini ordinis participatio in ange-
lica hierarchia et quae in ecclesiastica hierarchia divinus Dionysius
describit, quaeve ordinis participatio specierum et in qualibet
specie, quisve in caelestibus corporibus et temporalibus eorum
atque animalium motibus, quaeve ordinis participatio in omnibus,
quae ab humana mente oriuntur in virtutibus, in regiminibus et rei
publicae et privatae gubernationibus in mechanicis, in liberalibus
scientiis, et quibus ordinatissimis regulis et modis omnia pulchre
procedunt, reperiuntur, conscribuntur et communicantur. Studio-
sus videt et admiratur.“
Auch hier handelt es sich um Ausführungen allgemeiner Art
aus der EH insbesondere EH V, 5ff.
In der Predigt GGLXXX ,,Pater vester caelestis dabit vobis“,
vom 22. Mai 1457, Neust ft, findet sich noch ein beachtenswertes
Zitat folgenden Inhalts: ,,In omnibus igitur creaturis, ut ait Diony-
sius, est essentia, de qua generaturvirtus; ex hiis autem proce-
dit operatio, quae fit per motum, omnis autem motus dicitur
Spiritus.“
Was hier Beachtung verdient ist die Trias essentia, virtus,
operatio; Dionysius verwendet sie CH XI, 2 und zwar sagt er sie von
den Engeln aus und dann überhaupt von den divinae mentes (Αεΐοι
νόες). Sie entspricht der Neuplatonischen Trias: ούσία, δύναμις, ενέρ-
γεια. Vgl. oben S. 59f.
Ludwig Baur Cusanus-Texte: III. Marginalien
PG 9, 328c) in den Stufen der bischöflichen, priesterlichen und
Diakonenwürde Nachbilder (μιμήματα) der Herrlichkeit der Engel
sieht.
Denselben Gedanken spricht Nicolaus aus in De ven. sap.
[1463] c. 31 (p I, 214v) und erweitert ihn zu einer Universalhie-
rarchie. Er sagt hier: ,,Quae sit divini ordinis participatio in ange-
lica hierarchia et quae in ecclesiastica hierarchia divinus Dionysius
describit, quaeve ordinis participatio specierum et in qualibet
specie, quisve in caelestibus corporibus et temporalibus eorum
atque animalium motibus, quaeve ordinis participatio in omnibus,
quae ab humana mente oriuntur in virtutibus, in regiminibus et rei
publicae et privatae gubernationibus in mechanicis, in liberalibus
scientiis, et quibus ordinatissimis regulis et modis omnia pulchre
procedunt, reperiuntur, conscribuntur et communicantur. Studio-
sus videt et admiratur.“
Auch hier handelt es sich um Ausführungen allgemeiner Art
aus der EH insbesondere EH V, 5ff.
In der Predigt GGLXXX ,,Pater vester caelestis dabit vobis“,
vom 22. Mai 1457, Neust ft, findet sich noch ein beachtenswertes
Zitat folgenden Inhalts: ,,In omnibus igitur creaturis, ut ait Diony-
sius, est essentia, de qua generaturvirtus; ex hiis autem proce-
dit operatio, quae fit per motum, omnis autem motus dicitur
Spiritus.“
Was hier Beachtung verdient ist die Trias essentia, virtus,
operatio; Dionysius verwendet sie CH XI, 2 und zwar sagt er sie von
den Engeln aus und dann überhaupt von den divinae mentes (Αεΐοι
νόες). Sie entspricht der Neuplatonischen Trias: ούσία, δύναμις, ενέρ-
γεια. Vgl. oben S. 59f.