28
Ottokar Menzel
*fol. A 4r
Auff disen Ca-
nonem bauen
hoch die Pa-
pisten.
25
30
Des sich der
Bapst an-
nimpt. stehet
allein Christo
zu.
*fol. A 4V
Vnd ist also dieser Cusanus der Hercules nach der Schwach-
heit wider vns Luterischen vnd für den Bapst, aber nach der krafft
vnd stercke ist er für vns vnd wider den Bapst. Derhalben er dis
Büchlein nach dem nahmen haben sol, ob villeicht vnsere feinde,
die vns armen verachten, iren eigen Herculem hören vnd nicht so
sicher auff irem tichten beharren, sondern der warheit rawm geben
werden. Solchs büchlein hab ich E. Gnaden wollen zuschreiben
inn Zuversicht, E. Gnaden werden hirart gefallen haben. Gott der
Allmechtige erhalt vns E. F. Gnaden lang zu seinen ehren vnd des
gantzen Landes nutz. Amen.
E. F. G.
vnterthaner
Johannes
Kymeus.
*Von der Gewalt vnd
Oberkeyt des Römisch-
en Bischoffs.
Das Erste Gapitel.
Erstlich: Der Römische Bischoff wil Jure divino das haubt
sein der gantzen Christenheit, wie der Canon Anacleti 22 c. Saero-
sancta ausweiset, das der Römische stul den fürzug nicht von
Aposteln, sondern allein von Gott habe, der fürnemste vnter allen
andern Aposteln zu sein.
Item. Derselbige Babst rühmet sich auch, der Keyser Con-
stantinus hab im gegeben die Keyserliche Krön vnd alle Keyser-
liche herrligkeyt zu Rom vnd inn Welschen landen vnd alles, was
gegen dem abent des Keysers ist.
Dawider hat öffentlich Nicolaus Cusanus inn den dreyen
Büchern de Concordantia catholica geschrieben vnd sölchs als ein
newe ertichte lügen verworffen.
Schreibt libro 2, es sey beide, der heyligen Apostel vnd aller
Christlicher Lerer, meinung, das Christus ist der weg, die warheit
vnd das leben, das haubt *vnd grund der Christlichen Gemein,
20—23. D. 22 c.2. 31.— S. 29, 3. CC II, 34, S. 290.
32—33. [Joan. 14, 6.]
33. [Vgl. Ephcs. 5, 23 u. 2, 19—21; 1 Cor. 3, 11 u. 11, 3],
Ottokar Menzel
*fol. A 4r
Auff disen Ca-
nonem bauen
hoch die Pa-
pisten.
25
30
Des sich der
Bapst an-
nimpt. stehet
allein Christo
zu.
*fol. A 4V
Vnd ist also dieser Cusanus der Hercules nach der Schwach-
heit wider vns Luterischen vnd für den Bapst, aber nach der krafft
vnd stercke ist er für vns vnd wider den Bapst. Derhalben er dis
Büchlein nach dem nahmen haben sol, ob villeicht vnsere feinde,
die vns armen verachten, iren eigen Herculem hören vnd nicht so
sicher auff irem tichten beharren, sondern der warheit rawm geben
werden. Solchs büchlein hab ich E. Gnaden wollen zuschreiben
inn Zuversicht, E. Gnaden werden hirart gefallen haben. Gott der
Allmechtige erhalt vns E. F. Gnaden lang zu seinen ehren vnd des
gantzen Landes nutz. Amen.
E. F. G.
vnterthaner
Johannes
Kymeus.
*Von der Gewalt vnd
Oberkeyt des Römisch-
en Bischoffs.
Das Erste Gapitel.
Erstlich: Der Römische Bischoff wil Jure divino das haubt
sein der gantzen Christenheit, wie der Canon Anacleti 22 c. Saero-
sancta ausweiset, das der Römische stul den fürzug nicht von
Aposteln, sondern allein von Gott habe, der fürnemste vnter allen
andern Aposteln zu sein.
Item. Derselbige Babst rühmet sich auch, der Keyser Con-
stantinus hab im gegeben die Keyserliche Krön vnd alle Keyser-
liche herrligkeyt zu Rom vnd inn Welschen landen vnd alles, was
gegen dem abent des Keysers ist.
Dawider hat öffentlich Nicolaus Cusanus inn den dreyen
Büchern de Concordantia catholica geschrieben vnd sölchs als ein
newe ertichte lügen verworffen.
Schreibt libro 2, es sey beide, der heyligen Apostel vnd aller
Christlicher Lerer, meinung, das Christus ist der weg, die warheit
vnd das leben, das haubt *vnd grund der Christlichen Gemein,
20—23. D. 22 c.2. 31.— S. 29, 3. CC II, 34, S. 290.
32—33. [Joan. 14, 6.]
33. [Vgl. Ephcs. 5, 23 u. 2, 19—21; 1 Cor. 3, 11 u. 11, 3],