Zweites Hauptstück: G. Die Predigten des Brixener Bischofs (1452—1458). 123
CXXXMIL
Die iovis post Esto michi Brixine in capitulo, 1454.
„Veniam et curabo eum“, <Matth. 8, 7>.
Non est inepta huius ewangelij applicacio ad nostrum visita-
cionis propositum. Nam pontificis officium recte assimilari debet
huic centurioni, qui pluribus preest et cuiuslibet quasi pueri dilectis-
simi curam habere tenetur. . . . Adaucta igitur fide necessario
credemus nos per fidem salvari, et sic ad nos veniet in spiritu
salvans nos secundum fidem.
V2 38rb-vb.
p —; b —.
Brixen, 7. März 1454.
CXXXIX.
Dominica Invocavit, Brixine 54.
„Reliquit eum dvabolus, et ecce angeli accesserunt et ministra-
bant ei“, <Matth. 4, 11).
Docemur in ewangelio de duplici spiritu, scilicet bono et malo,
et quomodo bonus spiritus ducit spiritum hominis, ut fiat probatus
et cognoscat adversarij versucias, et cum miles factus fuerit et
docuerit vincere, tunc accedit et servit ei. ... Victo dyabolo acce-
dunt angeli victori ministrantes.
V2 38vb—40va; D 96v—98v.
p 81 r; b 484: Considera bene quociens oritur . . . anguis in herba.* —-
Et ecce dubitabat . . . per miracula.* — Si igitur dicere . . . sapiencia. —
Vide quod diabolus . . . dampnat.**
*Scharpff 427; ** 4271'.
Brixen, 10. März 1454.
CXL.
Die sancti Gregorij, in congregacione cleri, Brixine 1454.
„Dies diei eructat verbum“, <Ps. 18, 3)1.
nicht richtig: 1. Das Fest Cathedrae Petri vom 18. Januar ist auch Ende
des 15. Jhd.s noch nicht im Brixener Kalender; vgl. H. Grotefend, Zeit-
rechnung des deutschen Mittelalters II 1, S. 28f. 2. Cusaxus predigte auch
im folgenden Jahr am gleichen Festtage (Pr. CLXVI). Aus der Rubrik ergibt
sich eindeutig der 22. Februar (so auch Vansteenberghe). Vgl. aucli
Pr. CCXX. — Zum Inhalt vgl. H. Paetzoldt, Die Lehre des Nikolaus
Cusanus von der Kirche usw., S. 36f., 46f., 49f.
1 Das Psalmwort wird nur für die Einleitung verwertet, die Pr. selbst
hat das Tagesevangelium (Matth. 21, 10—17) zum Gegenstand.
CXXXMIL
Die iovis post Esto michi Brixine in capitulo, 1454.
„Veniam et curabo eum“, <Matth. 8, 7>.
Non est inepta huius ewangelij applicacio ad nostrum visita-
cionis propositum. Nam pontificis officium recte assimilari debet
huic centurioni, qui pluribus preest et cuiuslibet quasi pueri dilectis-
simi curam habere tenetur. . . . Adaucta igitur fide necessario
credemus nos per fidem salvari, et sic ad nos veniet in spiritu
salvans nos secundum fidem.
V2 38rb-vb.
p —; b —.
Brixen, 7. März 1454.
CXXXIX.
Dominica Invocavit, Brixine 54.
„Reliquit eum dvabolus, et ecce angeli accesserunt et ministra-
bant ei“, <Matth. 4, 11).
Docemur in ewangelio de duplici spiritu, scilicet bono et malo,
et quomodo bonus spiritus ducit spiritum hominis, ut fiat probatus
et cognoscat adversarij versucias, et cum miles factus fuerit et
docuerit vincere, tunc accedit et servit ei. ... Victo dyabolo acce-
dunt angeli victori ministrantes.
V2 38vb—40va; D 96v—98v.
p 81 r; b 484: Considera bene quociens oritur . . . anguis in herba.* —-
Et ecce dubitabat . . . per miracula.* — Si igitur dicere . . . sapiencia. —
Vide quod diabolus . . . dampnat.**
*Scharpff 427; ** 4271'.
Brixen, 10. März 1454.
CXL.
Die sancti Gregorij, in congregacione cleri, Brixine 1454.
„Dies diei eructat verbum“, <Ps. 18, 3)1.
nicht richtig: 1. Das Fest Cathedrae Petri vom 18. Januar ist auch Ende
des 15. Jhd.s noch nicht im Brixener Kalender; vgl. H. Grotefend, Zeit-
rechnung des deutschen Mittelalters II 1, S. 28f. 2. Cusaxus predigte auch
im folgenden Jahr am gleichen Festtage (Pr. CLXVI). Aus der Rubrik ergibt
sich eindeutig der 22. Februar (so auch Vansteenberghe). Vgl. aucli
Pr. CCXX. — Zum Inhalt vgl. H. Paetzoldt, Die Lehre des Nikolaus
Cusanus von der Kirche usw., S. 36f., 46f., 49f.
1 Das Psalmwort wird nur für die Einleitung verwertet, die Pr. selbst
hat das Tagesevangelium (Matth. 21, 10—17) zum Gegenstand.