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Bucer, Martin; Stupperich, Robert [Hrsg.]; Neuser, Wilhelm H. [Hrsg.]; Seebaß, Gottfried [Hrsg.]; Strohm, Christoph [Hrsg.]
Martin Bucers Deutsche Schriften (Band 17): Die letzten Strassburger Jahre: 1546 - 1549 — Gütersloh, 1981

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https://doi.org/10.11588/diglit.30258#0575
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i4. DE PROPRIO FIDELIS CHRISTI MINISTRI MUNERE

571

constantia qua confidenter pro hac confessione impendantur omnia, ipsaque anima. Ea
constantia et fiducia, quae deceat etp maiestatem Dei et fidem omnipotentiae eiusq et
amorem eius, qui sic dilexit nos, ut sit pro salute nostra mortuusq. Quisque quo poten-
tior suus Dominus est, hoc confidentius adserit eius iura et dignitatem. Deus est infinito
5 maior multis mundis.
[4.] Argumenta contra
Haec uel ab INTERIMr ipso uel a nostra persona uel a persona potentum et aduersario-
rum ducuntur.
i.s Ab INTERIM. Non esse tarn malum, ut1 quidam dicunt. Respondeo: Ea insunt,
10 quae commemorata sunt. Et debent omnia intelligi et doceri, ut Papa probat etu Epis-
copj, quibus adseritur interpretatio scripturarum et omnis doctrinae iudicium24.
2/ NOSTRA persona et primum Christianismi: Nostrum esse patj. Respondeo: verum,
quae inoffenso deo patienda ueniunt. Sic non est, quod tot millibus animarum, pro
quarum salute, siw opus sit, mori debeasx, patiaris spoliari uita aeterna et deijci in mor-
15 tem aeternam, quod ad te attinet, per mutationem religionis uerae cum falsa. Deinde pati
debes agendo.
3.y A persona subiectionis. Sub potestate eaz sumus, quae interim praecipit. Respon-
deo: sed ita ut Deo nihilominus demus quae Dei sunt25. Dei autem est et debet Deo dari
a nobis, vt religionis omnia ad nullius hominis, sed Christi tantum praescriptum insti-
20 tuamus et obseruemus.
4-a A persona impotentiaeb. Deum non dedisse nobis tantum potentiae, ut religionem
hic puram retineamus. Respondeo: potentia omnis est | 329 | omnipotentisc Christi.
Hic religionem suam publicam seruavit et apud Iudaeos et Christianos contra totum
mundum. Idem promisit nobis. Idem estd orandum et nobis et cum solida poenitentia et
25 conuersione ad ipsum disciplineque eius restitutione. Et tantum conandum, quantum
ipse tum dederit. Sic inuocatus [Christus]26 a toto populo eoque sic ad Dominum co-
nuerso animas nostras debemus pro vxoribus, pro liberis, pro posteris, pro vicinis, pro
tot myriadibus fratribus [!] ubique terrarum6 dispersis impendere et maxime, ut Christo
uiuant et viuere doceantur. Domino perinde est in paucis et infirmis atque in multis et
30 magnis suam uirtutem exerere. Et uirtutem suamf pro religione semper in paucis et
infirmis exhibuit.
5. gA Persona Solitudinis: deseremurh ab omnibus gratiosis et diuitibus ciuibus,
vicinis, amicis. Respondeo: Sic etiam Christus in cruce desertus est: tarnen non fuit
solus. Si Deum habes, Angeh castrametabuntur circa timentes eum827.
p) gestr.: fidefm] K. - q)—q) add. über der Zeile u. am Rand K. - r) statt gestr.: religione K.
s) fehlt K. - t) gestr.: haec hic K. - u) et Et [!] K. - v) 1 K.
w) statt gestr.: sed K. - x) gestr.: permit[titur] K. - y) 2 K.
z) add. vor gestr.: Cfaesaris] R. - a) ab hier keine weitere Numerierung K.
b) gestr.: R[espondeo] K. - c) zuerst: omniviventis [?] K. - d) statt gestr.: erat K.
e) gentium K. - f) add. über der Zeile K.
g)-g) add. quer am Rand K. - h) zuerst: derel[inquimur] K.
24. Vgl. Mehlhausen, S. und 73. 25. Vgl. Mt 22,21.
26. Satzkonstruktion ist unklar. Gemeint ist wohl der abl. abs.: inuocato [Christo].
27. Vgl. Ps 91,11.
 
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