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Bucer, Martin; Stupperich, Robert [Hrsg.]; Neuser, Wilhelm H. [Hrsg.]; Seebaß, Gottfried [Hrsg.]; Strohm, Christoph [Hrsg.]
Martin Bucers Deutsche Schriften (Band 3): Confessio Tetrapolitana und die Schriften des Jahres 1531 — Gütersloh, 1969

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https://doi.org/10.11588/diglit.29140#0136
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J 3 2

CONFESSIO TETRAPOLITANA

demselbigen leyb vnd bluet des herren zugeben, das doch eygentlich am
brott vnd weyn geyebet vnd volbracht wurdt. Diß bekhennet auch
part. 4. q. jj. ar. j. S. Thomas vnd andere schüelleerer 6 4. Auf solche z synd auch 2 die reden
der vätter zuuersteen, so sye ettwan also reden, alß machten sye dise a
speyß auch b den gottlosen gemeyn, Welche doch, nach dem sye den ,
mundt des glaubens nit haben, nur die sacrament, eygentlich zureden,
vnnd nit rem sacramenti, Als Augustinus saget 6 ’, das ist das Jhene, so
durch die Sacrament wurt furgetragen, nyessen khünden. Dann wer der
vätter schrifft in diser sachen c recht anschawen will, wurt levchtlich
sehen, das sye dise speyß allweg der glöubigen seelen zugeeygnet habenn, io
ob sye gleych wol soliche sachen ettwan offt vff die niderigkheyt des
leybs zyehenn vnd also reden, gleychsam meynten sye, das aller diser
handel an dem leyblichen essenn stuende. Diß thuen sye aber, das sye
durch solich weyß zureden die guette gottes gegen vnns dest herrlicher
preysen d , der vnns solich geheymnuß e in leyblichen Sacramenten fur- i 5
stellet vnnd gibt, das daher auch f der leyb endtlich seins vnsterblicheyt
erlangen wurdt. Dann der preyß göttlicher guette gegen vnns so vyl
gewaltiger erscheynet, so vyl meer derselbigen werck vnnd gabe inn
vnnserem h nidereren vnnd geringerem h theyl zubetrachten furgehallten
wurdt. Solcher Reden hatt neben anderen vätternn 1 der H. Chrisostomus 20
In bomtlia 4j. eben vyl. Vber das Sechst Capitl Johannis schreybt er an einem ort Also:
»Damit Christus vnns ime mit grösserer liebe verbunde vnnd sein begyrd
gegen vnns erkleret, hat er nicht allein zuegeben, das in sehen möchten,
die sein' begeren, sonder hatt sich auch lassen berueren vnd geessen
werden vnnd die zen in sein fleysch hefften vnnd alle sament seiner k 25
begird erfullet werden 66 .« Dem nach aber schreibt er gar vyl, vß
welchem 1 guett zusehen™, das er n alles diß essen vnnd nyessen Christi
der seele zuegeeygnet hat. Dann freylich, So er alß bald her naher setzet:
»Daß° bluet machet, das die khöniglich bildnuß in vnns bluee, Diß pluet
lesetP die schöne vnnd “iden Adel der seelen^, Welche sy dann stättigs r 3 o
feuchtet vnnd neret, nymmermeer Abnemen 67 ,« vnd s vyl der gleychen,
wurdt er weytt von einem anderen essen vnnd trinckhen geredt haben,
122 a dann das durch den leyb geschicht. j Diß alles wurdt da durch bestettiget,

z)-z) syn BA. - a) die BA. - b) fehlt BA. - c) sach BA. - d) zu preysen BA. -
e) glychnuß BA. - f) fehlt BA. - g) auch syn BA. - h)-h) nydern vnd geryngeren
BA. - i) fehlt BA. - i) in BA. - k) mit syner BA. - 1) welchem (gestr.: gar) B. -
m) zusehen (gestr.: ist) B. - n) add. BC. - o) Diß BA. - p) korr. aus: löset BB. -
q)—q) der selen adel BA. - r) stetts BA. - s) vnd (gestr.: Aber) B.
64. Tbomas, Summa theol. III, q. 77, 7.
65. Vgl. etwa CSEL 40,2, S. 552!. (De civ. Dei); 52, S. 155 (Contra lit. Pet.).
66. MSG 59, Sp. 260 D (Hom. in Ev. Ioh. 46, über Io 6,41 f.).
67. MSG 59, Sp. 261 B (Hom. in Ev. Ioh. 46, über Io 6,41 f.).
 
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