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Bucer, Martin; Stupperich, Robert [Hrsg.]; Neuser, Wilhelm H. [Hrsg.]; Seebaß, Gottfried [Hrsg.]; Strohm, Christoph [Hrsg.]; Stupperich, Robert [Bearb.]; Kroon, Marijn de [Bearb.]; Rudolph, Hartmut [Bearb.]
Martin Bucers Deutsche Schriften (Band 6,1): Wittenberger Konkordie (1536) — Gütersloh, 1988

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https://doi.org/10.11588/diglit.29831#0190
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EXHORTATIO — EXPLICATIO (I 5 3 6)

contra omnia incommoda circumferant, nihil sollicitj de usu sacramentj uero, ut illud
sumentes Christum in se' magis magisque uiventem haberenti, et uiuerent k in illo 1 ,
beneficiumque mortis eius digne celebrare[n]t m .

Negamus ergo diserte tria, transsubstantiationem, localem inclusionem, et extra
usum legitimum sacramentj etiam Sacramentalem coniunctionem Christi cum symbo-
lis. Ne autem vide| 234 |remur non satis plene agnoscere sacramentum hoc esse com- 5
municationem corporis et sanguinis Christj, ut illud Paulus uocat 3 4 , et uerba Dominj,
Accipite n et manducate, hoc est corpus meum A , etc. °Solide credere 0 , unionem et exhibitio-
nem Christj sacramentalemP uoluimus iterumrt solide exprimere.
r Unde positum est, porrecto s pane vere porrigi corpus Domini 5 , etc. Ideo dici posse
panem hunc esse corpus Domini r . Dicente 1 namque Domino, cum panem praeberet, 10
accipite et manducate, hoc est corpus meum, etc. clarissime patet, iussisse eum“ a se accipere
cum pane et manducare etiam v corpus suum, ipsum et uerum, non flguram eius aut
imaginem tantum 6 7 . Addit enim: Quodpro uohis traditur 1 etc. wx Ergo vere corpus Domini
praebetur et accipitur x .
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i) add. v. B. ü. d. Z.; gestr.: nobis. — j) korr. aus: habemus.
k) korr. aus: iuuimus. — 1) gestr.: celebrantes.
m) korr. aus: celebremus. — n) zuerst: accipite.
o) —o) add. von B. am Rand. - p) gestr.: simul.
q) add. v. B. ü. d. Z. - r) —r) add. v. B. am Rand u. zw. den Z.
s) gestr.: ... [?]. — t) korr. aus: dicentes.
u) add. ü. d. Z. statt gestr.: Dominum.
v) add v. B. ü. d. Z.
w) add. v. B. u. gestr.: Quod autem dominus iubet, id fa[cite],
x) — x) add. v. B. zw. den Z. (rot unterstrichen).

3. Vgl. 1 Kor 10,16.
4. Mt 26,26.
5. s. oben S. 122, Z. 2.
6. Lk 22,19; iKor 11,24.
7. Gegen Oekolampads Auffassung, im Abendmahl werde nicht der Leib Christi, sondern ein
Zeichen (signum) seines Leibs dargestellt und empfangen.
 
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