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Bucer, Martin; Stupperich, Robert [Hrsg.]; Neuser, Wilhelm H. [Hrsg.]; Seebaß, Gottfried [Hrsg.]; Strohm, Christoph [Hrsg.]; Stupperich, Robert [Bearb.]; Kroon, Marijn de [Bearb.]; Rudolph, Hartmut [Bearb.]
Martin Bucers Deutsche Schriften (Band 6,1): Wittenberger Konkordie (1536) — Gütersloh, 1988

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https://doi.org/10.11588/diglit.29831#0267
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AN DEN RAT VON KONSTANZ (23. II. I 536)

263

Weiter, so dan dise vnnd alle ordnungen vnd einsatzungen der kirchen Christi
bestehen vff sein, des Herren, ordnung vnd überal52 vff keinsi menschlichen thun, So
würt dis vnd alle Sacrament inn der kirchen gantz sein vnd nit lere zeychen allen denen,
die des Herren ordnungenk nit verkeren. Vnder denen findet man aber, die den worten
; des Herrn im h. Abetmal etlicher massen glauben geben, gehen1 daruff zum Sacrament,
wöllen empfahen, was jnen der Herre da gibt, erheben jre gemüter53 uber das sie sehen
vnd befinden inn das, so der Herre mit seinem wort dargibt, nemlich an den leib vnnd
blüt des Herrn selb, Vnnd vnderscheiden54 doch nicht, halten nicht inn seinem worde
dise gaben, nemens nicht an als die speis des ewigen lebens55 vnnd werden also schuldig
10 amm leib vnnd blut des Herren56. Solichenm muß man aber dennoch warlich zugeben,
das sie auch hie nit lere zeychen, sonder ware Sacrament, wie sie die erkennen vnd
empfahen wöllen, vnd also auch Christum, vnseren Herren, 1313b! selb, seinen waren
leib vnd wares blüt, das dan der Herre hie dargibt, warlich empfahen, ob sie jn wol
nicht recht niessen oder essen vndn die furung57 des ewigen lebens von ihm nit annem-
15 men.
Dis alles hat nit allein die alte kirch, wie mans bei dem heiligen Augustino vnnd allen
alten h. vettern liset°, also erkennet, geglaubet vnd gehalten58, sonder D. Ecolampadj
hat das auch ausdrucklich geschriben inn seinem letsten Dialogo59, vnnd disen ver-
stand haben die Wittembergischen inn jr Confession vnd Apologi wollen furgeben,
20 daran wir alle nie haben Pzweiflen mögenP60, Vnd haben61 demnach uber das62 zu
Schweinfurt frei bekennet, das wir der selbigen Confession vnd Apologi, so fil die lere
belanget (dan wir vns die freiheit vnserer kirchenpreüch, die sich anders halten, dan die
Fursten die jren inn jrer Confession fürgeben, vorbehielten) inn vnseren kirchen
gemeß leren vnnd haltenn63.
25 Zu dem haben wir eben disen verstand vnd keinen anderen inn vnser Apologi auch
wollen dargeben64. Darumb wir dan zu Schweinfurt vnd anderen orten mehr vns
j) keinem B, C, D. — k) ordnung B, D. — 1) gond C, gohn D. — m) sölche D.
n) add. am Rand. — o) leset B. — p)~p) add.: mogen zwifflen D.
52. Überhaupt.
53. Vgl. das Sursum Corda aus der Meßliturgie.
54. Vgl. 1 Kor 11,29.
55- Vgl. Jo 6,27.
56. Vgl. 1 Ko 11,27.
57. Nahrung, Ernährung.
58. Vgl. die Kirchenväterstellen in dem Bericht auß der heyligen geschrift; BDS 5, S. 242ff.,
bes. S. 242, Anm. 602; S. 244, Anm. 612. Vgl. oben S. 90, Anm. 62 — 65.
59. Tatsächlich begegnen die in der vorigen Anm. herangezogenen Kirchenväterstellen alle
im Dialog Oekolampads (1530), Cib/sa (Cyrill von Alexandrien in Jo 15); C 3a/b (Cyrill von
Alexandrien in Jo 6); C 5 b/6a (Chrysostomus in Jo 6); C 6a/b (Cbrjsostomus in Mt 26) C 7b—8b
(.Hilarius, de Trinitate).
60. CA 10; BS, S. 64£.; Apologia der CA 10; BS, S. 247h
61. Zu erg.: wir. 62. Darüberhinaus.
63. Vgl. die Schweinfurter Ausgleichsverhandlungen in BDS 4, S. 418-427.
64. Apologie der Confessio Tetrapolitana in BDS 3, S. 195 ff. B. beruft sich an dieser Stelle
besonders auf dieses Dokument, weil Konstanz sich als Mitunterzeichner der CT ausdrücklich zu
diesem bekannt hatte (s. die Unterschrift BDS 3, S. 185, Z. 22).
 
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