IV 2 Ordnung singens und lesens bei den Stiften 1533
sumus, omnipotens Deus, ut redemptionis nostrae
underlassen.
Under den Antiphona von sonntag O23 sollen sie
nicht singen O virgo virginum und O mundi domina.
In vigilia Nativitatis sollen sie die homilia24 un-
derlassen.
In der cristmettin sollen sie die homilia25 auch nit
lesen, sondern vil mer an derselben statt die drei
evangelia Lucae [2,1-15 und 15-20] und Johannis
[1,1-5]26 und die drei responsoria Hodie nobis coe-
lorum, Hodie nobis de coelo pax, Verbum caro fac-
tum etc.
An Sant Stephanstag27: Die collecten Praesta
quaesumus, omnipotens Deus, ut beatus Stephanus
und Gratias agentes, Domine etc. sollen sie nicht hal-
ten.
An Sant Johannes des evangelisten tag28 sollen sie
weder die lectiones aus der legend29 noch die respon-
soria und antiphon aus der legend nemen, sonder an
derselben stat die ersten epistel Johannis. Auch sol-
len sie underlassen die collecten Beati Joannis
evangelistae und Beati evangelistae Joannis etc.
An Neuen jarstag sollen sie die collect Deus, qui
salutis aeternae etc. und, so oft sie sonst kombt, nicht
singen, dergleichen auch die antiphon Rubum, quem
viderat etc.30 oder die lezten clausel Intercede pro
nobis auslassen.
In vigilia Epiphaniae31 sollen sie die collecta Corda
nostra auslassen und die andere Deus illuminator
darfur nemen.
Am achtenden Epiphaniae32 sollen sie nit halten
die antiphon in laudibus Caput draconis und Ma-
gnum mysterium und die ubers Benedictus Praecur-
sor Joannes etc.
Am sontag Sexagesimae sollen sie underlassen die
23 Gemeint sind die sog. ,,=-Antiphonen“ (weil sie alle
mit O beginnen), die - 12 an der Zahl - vom Tag
Luciä (13. Dezember) an bis zum Tag vor der Weih-
nachtsvigil (23. Dezember) das zum Bestand der
Vesper gehörige Magnificat umrahmten. Sie ver-
leihen in besonderer Weise der Sehnsucht nach dem
Kommen des Erlösers Ausdruck. Im Breviarium
Romanum ist ihre Zahl auf 7, ihre Verwendung auf
die Zeit vom 17.-23. Dezember beschränkt (Bre-
viarium juxta morem Bambergensis ecclesiae. Pars
hiemalis. Bamberg 1498 [Hain 3799 II f. 176f.]. -
Wetzer 8, 823. - LThK 7, 651. - Braun 233. -
Eisenhofer 147).
collect in laudibus Deus, qui conspicis, quia etc.oder
fur „doctoris gentium“ ,,tua“ singen.
In die Cinerum collecta super Benedictus Concede
nobis, Domine praesidia und andere collecten mer,
die von der vasten lauten als Inchoata ieiunia und
Adesto, Domine, supplicacionibus nostris etc., und
der hymnus Ex more docti sollen nicht gehalten
werden.
Weiter sollen sie underlassen
dominica Invocavit: die collect super Bened[ic-
tus] Deus, qui ecclesiam tuam, hymnum Clarum de-
cus, antiphona ad terciam Advenerunt nobis,
feria secunda: collecta super Benedictus Omnipo-
tens sempiterne Deus, qui in observacionem etc.,
feria secunda nach Reminiscere: die collect super
Benedictus Praesta, quaesumus, omnipotens Deus,
familia tua etc.,
feria quarta: die collecta super Benedictus Popu-
lum tuum, Domine etc.,
feria quinta: die collect super Benedictus Praesta
nobis Domine, quaesumus,
feria sexta: super Benedictus collect Da, quaesu-
mus, omnipotens Deus etc.,
sabbato: super Benedictus collecta Da,quaesumus,
Domine nostris effectum; und an diser stat mogen
sie allwegen nemen die nachvolgende super popu-
lum;
feria secunda post Oculi: collect super Benedictus
Cordibus nostris quaesumus Domine,
feria quarta: collecta super Benedictus Presta
nobis, Domine, quaesumus,
feria quinta: collect super Benedictus Concede,
quaesumus, omnipotens Deus,
feria sexta: collect super Benedictus Jeiunia
nostra,
24 = 24. Dezember. - Die Homilie aus Origenes (Bre-
viarium aaO.f. 177).
25 Aus Gregor und aus Beda (Breviarium f. 180f.).
26 Diese gehörten schon zur Ordnung der Matutin.
27 = 27. Dezember.
29 Von Isidor (Breviarium f. 186f.).
30 Aus dem Hymnus O admirabile commercium (Bre-
viarium aaO. f. 196. - Breviarium Romanum
in der 1. Vesper von Purificationis Mariae (2. Febr.).
31 = 5. Januar. 32 Epiphaniasoktav = 13. Januar.
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sumus, omnipotens Deus, ut redemptionis nostrae
underlassen.
Under den Antiphona von sonntag O23 sollen sie
nicht singen O virgo virginum und O mundi domina.
In vigilia Nativitatis sollen sie die homilia24 un-
derlassen.
In der cristmettin sollen sie die homilia25 auch nit
lesen, sondern vil mer an derselben statt die drei
evangelia Lucae [2,1-15 und 15-20] und Johannis
[1,1-5]26 und die drei responsoria Hodie nobis coe-
lorum, Hodie nobis de coelo pax, Verbum caro fac-
tum etc.
An Sant Stephanstag27: Die collecten Praesta
quaesumus, omnipotens Deus, ut beatus Stephanus
und Gratias agentes, Domine etc. sollen sie nicht hal-
ten.
An Sant Johannes des evangelisten tag28 sollen sie
weder die lectiones aus der legend29 noch die respon-
soria und antiphon aus der legend nemen, sonder an
derselben stat die ersten epistel Johannis. Auch sol-
len sie underlassen die collecten Beati Joannis
evangelistae und Beati evangelistae Joannis etc.
An Neuen jarstag sollen sie die collect Deus, qui
salutis aeternae etc. und, so oft sie sonst kombt, nicht
singen, dergleichen auch die antiphon Rubum, quem
viderat etc.30 oder die lezten clausel Intercede pro
nobis auslassen.
In vigilia Epiphaniae31 sollen sie die collecta Corda
nostra auslassen und die andere Deus illuminator
darfur nemen.
Am achtenden Epiphaniae32 sollen sie nit halten
die antiphon in laudibus Caput draconis und Ma-
gnum mysterium und die ubers Benedictus Praecur-
sor Joannes etc.
Am sontag Sexagesimae sollen sie underlassen die
23 Gemeint sind die sog. ,,=-Antiphonen“ (weil sie alle
mit O beginnen), die - 12 an der Zahl - vom Tag
Luciä (13. Dezember) an bis zum Tag vor der Weih-
nachtsvigil (23. Dezember) das zum Bestand der
Vesper gehörige Magnificat umrahmten. Sie ver-
leihen in besonderer Weise der Sehnsucht nach dem
Kommen des Erlösers Ausdruck. Im Breviarium
Romanum ist ihre Zahl auf 7, ihre Verwendung auf
die Zeit vom 17.-23. Dezember beschränkt (Bre-
viarium juxta morem Bambergensis ecclesiae. Pars
hiemalis. Bamberg 1498 [Hain 3799 II f. 176f.]. -
Wetzer 8, 823. - LThK 7, 651. - Braun 233. -
Eisenhofer 147).
collect in laudibus Deus, qui conspicis, quia etc.oder
fur „doctoris gentium“ ,,tua“ singen.
In die Cinerum collecta super Benedictus Concede
nobis, Domine praesidia und andere collecten mer,
die von der vasten lauten als Inchoata ieiunia und
Adesto, Domine, supplicacionibus nostris etc., und
der hymnus Ex more docti sollen nicht gehalten
werden.
Weiter sollen sie underlassen
dominica Invocavit: die collect super Bened[ic-
tus] Deus, qui ecclesiam tuam, hymnum Clarum de-
cus, antiphona ad terciam Advenerunt nobis,
feria secunda: collecta super Benedictus Omnipo-
tens sempiterne Deus, qui in observacionem etc.,
feria secunda nach Reminiscere: die collect super
Benedictus Praesta, quaesumus, omnipotens Deus,
familia tua etc.,
feria quarta: die collecta super Benedictus Popu-
lum tuum, Domine etc.,
feria quinta: die collect super Benedictus Praesta
nobis Domine, quaesumus,
feria sexta: super Benedictus collect Da, quaesu-
mus, omnipotens Deus etc.,
sabbato: super Benedictus collecta Da,quaesumus,
Domine nostris effectum; und an diser stat mogen
sie allwegen nemen die nachvolgende super popu-
lum;
feria secunda post Oculi: collect super Benedictus
Cordibus nostris quaesumus Domine,
feria quarta: collecta super Benedictus Presta
nobis, Domine, quaesumus,
feria quinta: collect super Benedictus Concede,
quaesumus, omnipotens Deus,
feria sexta: collect super Benedictus Jeiunia
nostra,
24 = 24. Dezember. - Die Homilie aus Origenes (Bre-
viarium aaO.f. 177).
25 Aus Gregor und aus Beda (Breviarium f. 180f.).
26 Diese gehörten schon zur Ordnung der Matutin.
27 = 27. Dezember.
29 Von Isidor (Breviarium f. 186f.).
30 Aus dem Hymnus O admirabile commercium (Bre-
viarium aaO. f. 196. - Breviarium Romanum
in der 1. Vesper von Purificationis Mariae (2. Febr.).
31 = 5. Januar. 32 Epiphaniasoktav = 13. Januar.
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