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Wolgast, Eike [Editor]; Seebaß, Gottfried [Editor]; Heidelberger Akademie der Wissenschaften [Editor]; Kirchenrechtliches Institut der Evangelischen Kirche in Deutschland [Editor]; Sehling, Emil [Bibliogr. antecedent]
Die evangelischen Kirchenordnungen des XVI. Jahrhunderts (11. Band = Bayern, 1. Teil): Franken: Markgrafschaft Brandenburg-Ansbach-Kulmbach - Reichsstädte Nürnberg, Rothenburg, Schweinfurt, Weissenburg, Windsheim - Grafschaften Castell, Rieneck und Wertheim - Herrschaft Thüngen — Tübingen: J.C.B. Mohr (Paul Siebeck), 1961

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https://doi.org/10.11588/diglit.30627#0442
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Brandenburg-Ansbach-Kulmbach II

Benedicite Domino, omnes angeli eius |
Potentes virtute.
[Ende der Noten]
AM: Dum sacrum mysterium. B feriale.

Alleluja

De apostolis
specialia non habentibus cantica35.
Aps: Esto fortes in bello, [vel:]. Ecce ego mitto vos
[Mattb. 10,16]. Ps 19: Coeb enarrant gloriam Dei.
R: Cives apostolorum. H: Exultet coelum laudibus
(correctus in Lossio).
Versiculus: [Noten]
In omnem terram exivit sonus eorum ]
Alleluja.
et in fines orbis terrae verba eorum.
[Ende der Noten]
AM: In omnem terram exivit [vel:] Absterget Deus
omnem lachrimam [vel:] Clamaverunt justi [vel:]
Constitues eos principes. B feriale.
Nota: Ubicunque plura occurrunt antiphona, ita
eadem distribuantur, ut primo anno hoc, altero illud
canatur et sic consequenter.
Tantum de actu vespertino.
Gloria Patri ad octo tonos.
[Die nun folgenden 8 Töne des Gloria Patri und
2 Weisen des Exultemus (Ps. 95,1-11) (für Weih-
nachten und Ostern) werden nicht abgedruckt].

De summo officio seu, ut vocant, missa,
dierum dominicorum et festorum
in genere.36
Audito secundo pulsu scholastici ex contubernio
pauperum37 congregati in templo praeter evange-
lium dominicale seu festivale pias cantilenas de tem-
pore et alias cantant, usque ad tertium pulsum id-
que propterea, quod tam cives quam rustici ex anti-

qua consuetudine adsunt interdum et preces ad
Deum fundunt, quarum ardor hoc pacto quasi in-
flammatur.
Audito tertio seu pleno pulsu38 totus chorus temp-
lum ingreditur ex veteri schola39 propinqua, ubi
prius evangelium dominicale seu festi et capita pie-
tatis40 recitarunt scholastici suis dominis praecep-
toribus.
Postea:
I. Organicen introitum modulatur usque ad versum,
chorus vero eundem gubernante ludirectore canit et
quidem primam partem chorus totus, alteram seu
repetitionem chorus secundus ex adulterioribus con-
flatus versiculum chorus puellarum, qui in ordine
est tertius. His peractis organicen versiculum seu
Gloria Patri praecinit; chorus totus Gloria Patri,
secundus chorus denuo incipit introitum usque ad
repetitionem, chorus puellarum repetitionem absol-
vit usque ad versiculum.
NB.
Quotiescunque organi pneumatici usus est nullus;
totus chorus introitui praemittit: Veni, sancte etc.
Kom, du herzlich tröster etc. germanice genibus
flexis. Hoc absoluto incipit introitus. Potest introitui
quoque praemitti cantilena d. Lutheri: Kom, Hei-
liger Geist, Herre Gott etc.
Nota.
Figuraliter eodem modo unaque vice canitur introi-
tus praeside cantore usque ad versiculum; post or-
gana audita versiculus additur solus nihil amplius
repetito.
II. Minister ecclesiae, exempli causa archidiaconus,
hortatur populum ad preces fundendas ad Deum et
in publica confessione41 pro delictorum remissio-
nem eundem invocat.

35 Das sind die Apostel Matthias (24. Februar), Jako-
bus (Zehedäi, der Größere; 25. Juli), Bartholomäus
(24. August), Matthäus (21. September), Simon und
Judas (28. Oktober), Andreas (30. November), Tho-
mas (21. Dezember) und Johannes (27. Dezember).
36 Die Ordnungen für die einzelnen Tage folgen im Ab-
schnitt 13. S. 432ff.
37 Dieses Alumneum befand sich im Obergeschoß des
damals neuen Gymnasiums (Fr. Ebert, Bau-
geschichte des alten Gymnasiums in Hof. Hof 1946.
4ff.
38 Üblicherweise wird zum Hauptgottesdienst dreimal
geläutet — zweimal nur mit einer (wechselnden)

Glocke - 1 Stunde und ½ Stunde vor Beginn und
zum dritten Mal bei Beginn mit allen Glocken.
39 Diese alte Schule, die frühere Pfarrschule, befand
sich in einem schon längere Zeit abgetragenen Haus
gegenüber der Sakristei der Michaelskirche (Weiß-
mann, Pfarrschule 11f.).
40 Gemeint sind die Hauptstücke in Luthers Kleinem
Katechismus. (Bekenntnisschriften 507-521).
41 Der Wortlaut dieser Formel ist nach der Naumburger
Ordnung (Sehling 2,71. 77f.) zu denken. Aller-
dings ist die dort gebrachte Absolution (vor dem
Kyrie) hier nicht eigens erwähnt. Sollte sie wirklich
gefehlt haben ?

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