Metadaten

Wolgast, Eike [Hrsg.]; Seebaß, Gottfried [Hrsg.]; Heidelberger Akademie der Wissenschaften [Hrsg.]; Kirchenrechtliches Institut der Evangelischen Kirche in Deutschland [Hrsg.]; Sehling, Emil [Begr.]
Die evangelischen Kirchenordnungen des XVI. Jahrhunderts (11. Band = Bayern, 1. Teil): Franken: Markgrafschaft Brandenburg-Ansbach-Kulmbach - Reichsstädte Nürnberg, Rothenburg, Schweinfurt, Weissenburg, Windsheim - Grafschaften Castell, Rieneck und Wertheim - Herrschaft Thüngen — Tübingen: J.C.B. Mohr (Paul Siebeck), 1961

DOI Seite / Zitierlink: 
https://doi.org/10.11588/diglit.30627#0761
Lizenz: Freier Zugang - alle Rechte vorbehalten
Überblick
Faksimile
0.5
1 cm
facsimile
Vollansicht
OCR-Volltext
[XIII 2.] Lectiones sacrae,quae in ecclesia Dei diebus sacris
et earum vigiliis vesperi legi solent.
Burgsinn 1587.

Nativitas Domini.
In vigilia Nativitatis Christi lectio: Esaiae 7 [10
bis 15]: Et adiecit Dominus loqui ad Ahas. Finis:
ut sciat reprobare malum et eligere bonum.
In ipso festo lectio: Esaiae 11 [1-10]: Et egredietur
virga de radice Jessae. Finis: ipsum gentes depre-
cabuntur.
In die S. Stephani1 lectio: 2. Samuelis 7 [12-16]:
Cum dormieris cum patribus tuis.
In die S. Joannis evangelistae2 lectio: Genesis 49
[10ff.]: Non auferetur sceptrum de Juda. Finis: et
dentes eius lacte candidiores.
[R: Haec promissio explicari potest die Veneris
qui, est inter Natalem et Circumcisionem Domini
Christi dies profestum3 utpote anno 87 factum. Le-
gitur primum psalmus 89, quem David conscripsit
ex hac promissione per Spiritum Sanctum impulsus].
Circumcisio Domini4.
In vigilia circumcisionis Domini lectio: Esaia 65,
Spiritus Domini super me.
In ipso festo die lectio: Genes. 17 [1-8]: Postquam
vero nonaginta etc.
Epiphania Domini6.
In vigilia Epiphaniae lectio: Esaiae 2 [1-5]: Ver-
bum, quod vidit Isaias. Finis: et ambulemus in lu-
mini Domini.
In festo lectio Esaiae 49 [1-6]: Audite, insulae,
Finis: usque ad extremum terrae.
Purificatio Mariae7.
In vigilia Purificationis Mariae lectio: Esaiae 61
[1-3]: Spiritus Domini. Finis: plantatio Domini ad
glorificandum.
Druckvorlage: Originalhandschrift in dem zu
XIII 1 als Druckvorlage benützten und dort beschrie-
benen Manuskript f. 18v-20v. Weißenbach Archiv der
Gesamtfamilie der Reichsfreiherrn von Thüngen.
1 = 26. Dezember. 2 = 27. Dezember.
3 Das Wort ist hier einfach als Werktag zu verstehen.

In ipso die Purificationis lectio: Esaiae 62 [1-5]:
Propter Zion non tacebo. Finis: et gaudebit super
te Deus tuus.
Annunciatio Mariae8.
In vigilia lectio: Genes. 22 [15-18]: Vocavit autem
angelus Domini Abraham. Finis: quia obedisti voci
meae.
In ipso festo lectio: Esaiae 42 [1-4]: Ecce servus
meus. Finis: et legem eius insulae exspectabunt.
Dominica Palmarum.
In vigilia Palmarum lectio: Daniel 9 [20-26]: Cum-
que adhuc loquerer et orarem. Finis: usque ad finem
perseverabit desolatio.
In ipsa die: Zach. 13. [7ff.]: Framea, suscitare
super pastorem meum usque ad finem.
Coena Domini (Grone donnerstag).
In vigilia lectio: Exod, 12 [1-14]: ab initio usque
ad hunc finem: obseverabitis ceremonias istas.
In ipso festo lectio: Joan. 17 usque ad finem.
Parasceve (Charfreitag).
Psalmus vespertinus 69 [1-37]: Salvum me fac,
Deus, cum antiphona Zelus domus tuae [Psalm
69, 10; Joh. 2, 17] omisso Magnificat,
Lectio vespertina: Esaiae cap. 53.
Post lectionem responsorium Sepulto Domino9.
Sabbato.
Mane Psalmus 22 [2-32]: Deus Deus meus, cum
antiphona et psalmus: Es ist das Heil uns kommen
her. Deinde lectio de sepultura Domini, Matth. 27
[57-56]: Am abend aber usque ad finem.
4 = 1. Januar. 5 So! Gemeint ist sicher 61 [1-3],
6 = 6. Januar. 7 = 2. Februar. 8 = 25. März.
9 Sepulto Domino signatum est monumentum ponen-
tes milites, qui custodirent illud (nach Matth. 27. 66)
(Antiphonar [1515; Handschrift NLA Nürnberg
St. Egidien 21] f. 72v).

743
 
Annotationen
© Heidelberger Akademie der Wissenschaften