Metadaten

Wolgast, Eike [Hrsg.]; Seebaß, Gottfried [Hrsg.]; Heidelberger Akademie der Wissenschaften [Hrsg.]; Kirchenrechtliches Institut der Evangelischen Kirche in Deutschland [Hrsg.]; Sehling, Emil [Begr.]
Die evangelischen Kirchenordnungen des XVI. Jahrhunderts (12. Band = Bayern, 2. Teil): Schwaben: Reichsstädte Augsburg, Dinkelsbühl, Donauwörth, Kaufbeuren, Kempten, Lindau, Memmingen, Nördlingen, Grafschaft Oettingen-Oettingen — Tübingen: J.C.B. Mohr (Paul Siebeck), 1963

DOI Seite / Zitierlink: 
https://doi.org/10.11588/diglit.30628#0445
Lizenz: Freier Zugang - alle Rechte vorbehalten
Überblick
Faksimile
0.5
1 cm
facsimile
Vollansicht
OCR-Volltext
Renovatio Ecclesiae Nordlingiacensis

mus quibusdam circumforaneis et subsannatoribus
fidei nostrae, quorum nominibus1 parcimus, aliquan-
do mentionem facturi, si non resipiscant. Debemus
etiam papisticis pfaffis (non enim sacerdotes mihi
aut presbyteri vocabuntur, utroque nomine indigni).
Hi sua avaritia, suis vigifiis2 et ad negociandum
mercandumque instructis tentoriis3 abstulerunt om-
nem de dormientibus spem et cognitionem, ut abji-
ciantur ceu cadavera, qui non aliquando sint nobis-
cum in futuro regno, ad quod jam manumissi sunt
regnaturi.
Nos autem scientes, fratres nostros ad Dominum

praemissos - sic enim solvi cupiebat Paulus ad vi-
tam cum Christo agendam [Pfiil. 1, 23] -, scientes
etiam, eos, qui obdormierunt in Domino praeventu-
ros nos in die Domini, cum tuba vocem dederit [1.
Thess. 4, 16f.], prosequimur obdormientes omni
studio, coeptam in fiac vita per Spiritum in nobis

operantem cfiaritatem non remittentes. Neque vero
adeo improbamus veteris ecclesiae factum, quo ad-
vigilabatur loculis niartyrurn et fratrum, et Spiritus
quoque Sanctus non reprefiendit, qui adDorcados4
funus studiose aderant. Huc pertrudebat cfiaritas,
huc adigebf =—

perpetuo te ^ SYIfA£
fieri, exemj =_r
nus praedfi E_ Sji
Non hoc = ™

trocinium i —

— o
1 JDamit wi E"
eines Gei — m
weise in -
stefiung d
riscfie Ki y 00
gewesen g -
2 Vigiliae s E"
eines hc =2b
(Braun -
solcfie vo E"
bei Todes =-2?
Sefiling E
unverken -
burg Fluj =-2?
nutzen m E
= v


= co

= C\i


o

sepefirent fratres, quo id studio, quo fervore spiritus
fecerint, arbitramur esse in confesso et tamen, non
fiuc pertinebat eorum officium, ut vellent apud
Deum patronos, sed quod ad tempus interceptos,
non amissos, ut, qui viverent, essent aliquando re-
cepturi ac vitam cum ifiis acturi perpetuam. Turpe
autem sit et indecorum fratri, cfiaritatem ponere,
cum absit afiquandiu frater, ne juxta proverbium de
cfiristianorum cfiaritate dici queat: Ab ocufis, a
corde. [Rand: De cfiaritate in defunctos retinenda.]
Gentes refigiosa fiabent sepulchra, et cfiristiani,
quibus resurrectio constat et recipiendi fratris testi-
monium datum est resurgente Domino, contemnent ?
Audimus facilem esse jacturam sepulcfiri. At hoc et
gentes dicunt, nullam ex Deo cfiaritatem fiabentes,
et ut maxime christiani dicerent tamen nostrum fu-
nus nollent contemni a fratribus. Aliud est fratres
esse et nullo mortis genere divelli, afiud impios et
cum hac vita ponere obdormientis fratris memoriam.
Apost[olus] non jubet abjicere obdorminentes. De-
ducere jubet ea, qua aequum est cfiaritate, emen-
dans enim factum Tfiessalonicensium non arguit
aliud quam moerorem [1. Thess, 4, 13]. Qui lugent
ademptos, lii sane sedula opera deducunt et memo-
riam obdormientis alunt ipsis lacfirimis; nunc autem
apostolus in funere deducendo non sedulitatem, non
memoriam, hoc est: cfiaritatem carpit, sed fletum,
sed luctum, quasi perierint, ut essent lugendi. Nobis
est in funere laetandum fiabentibus spem, quia Do-
minus noster Jesu Christus resurrexerit, non dolen-
dum gentium more. Libera cfiaritas, fibera memoria
alenda est, ut Paulus aut quisquis est in Hebraeis

wurde als der Siebente Bundesgenosse in die „Fünf-
zefin Bundesgenossen“ aufgenommen und scfieint
ganz besondere Verbreitung gefunden zu fiaben
(Eberlin, Ausgewäfilte Scfiriften 1 [= Flugscfirif-
ten aus der Reformationszeit 11] Halle 1896. 67-78).
3 Gedacfit ist offenbar an Jafirmarktzelten äfinlicfie
A7orricfitungen beim Ablaßvertrieb, bes. des Jafires
1518. Letzterer, bei dem ja vor allem der Ablaß für
Verstorbene (Brieger, Indulgenzen, in: RE 9, 90 bis
94) feilgeboten wurde, erfolgte in der Diözese Augs-
burg 1518 durcfi Jod. Lorcher, wurde aber durcfiaus
nicfit überall von den Landesfierren - aucfi geistli-
cfien — erlaubt (M. von Raucfi, Jod. Lorcfier, in:
ZbKG 2 [1927] 9-13).
4 In der Vorlage als Druckfefiler: Doriados. — Aogxdg
= Gazelle (Lutfier: Refie) = Tabea (Ap.-G. 9, 36
bis 41).

305
 
Annotationen
© Heidelberger Akademie der Wissenschaften