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Ritter, Gerhard [Editor]; Heidelberger Akademie der Wissenschaften / Philosophisch-Historische Klasse [Editor]
Sitzungsberichte der Heidelberger Akademie der Wissenschaften, Philosophisch-Historische Klasse (1926/27, 5. Abhandlung): Studien zur Spätscholastik, 3: Neue Quellenstücke zur Theologie des Johann von Wesel — Heidelberg, 1927

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https://doi.org/10.11588/diglit.38927#0083
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Studien zur Spätscholastik. III.

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voluptatem nec illi consenciens, si fueEt preter veile, nature gra-
vate per seminis retentionem salubrem purgacionem [faciat], etiamsi
fiat ipsa purgatio antecedenter, concomitanter et subsequenter cum
carnis voluptate (que sit cum penitudine), absque illo et preter
hoc, quod salvatur Votum continentie. Denn: votum continentie
non solvitur nisi per voluntatem contrariam efficacem ad incon-
tinentiam. Hier aber handelt es sich nicht um ein veile incontinen-
tiam, sondern um Befriedigung einer natürlichen, d. h. von Gott selbst
veranlagten necessitas. Continere non preter purgacionem nature
non est contrarium voto. M. a. W.: homo continentie deditus a
voluntate voluptatis carnis vere abstinens licite potest sanitati
sue consulere corpus suum ab infectione seminis corrupti post bonam
noticiam corporis arte medicine vel preservando vel curando
purgans.
(.Ende fol. 288T.)

3. Traktat Johannes von Wesels gegen die Astrologie.
(.Fol.288r.) Determinatio domini Job. de Wesalia sacre scripture
doctoris de scientia et veritate astrorum.
Ipse et me et plerosque alios persepe interrogavi, si qua veritas
fuerit in ea, que dicitur scientia astrorum, et interrogationis causam
ipse mihi dedi, quam et ab aliis didici, quod per multos millenarios
annos huic scientie operam dederunt plurimi viri artibus et ratio-
nibus utentes, ex qua opera eciam plura conscripserunt Volumina,
in quibus posteris scientiam astrorum tradere volebant. Ego ergo
Christi ut dei nomen profitens et in sacris scripturis, quas duo
testamenta, vetus et novum, habere censeo aliquando modice im-
butus, quod earum professor sum vocatus Johannes de Wesalia
nominatus mihi et ceteris Christi fidelibus responsurus statui mem-
branis committere, quod concepero, ne propter labilitatem memorie
cicius decidat et evanescat.
Es folgt zunächst eine knappe Darlegung der Elemente des aristo-
telischen Weltbildes, der Epizyklentheorie usw., insbesondere der
Planetenlehre, letztere zusammengefaßt in 8 Leitsätze (principia). Als
Autoritäten werden außer Aristoteles (de celo) und dem „commen-
tator“ (wohl Averroes) Gerhard von Cremona (fl'187), Campanus
{wohl Campano de Novara)1 und Thaddäus von Parma ("j* 1341)
1 Siehe Günther, Gesell, des mathem. Unterrichts im dtsch. Mittelalter 131.

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