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Ritter, Gerhard [Hrsg.]; Heidelberger Akademie der Wissenschaften / Philosophisch-Historische Klasse [Hrsg.]
Sitzungsberichte der Heidelberger Akademie der Wissenschaften, Philosophisch-Historische Klasse (1926/27, 5. Abhandlung): Studien zur Spätscholastik, 3: Neue Quellenstücke zur Theologie des Johann von Wesel — Heidelberg, 1927

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https://doi.org/10.11588/diglit.38927#0087
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Studien zur Spätscholastik. III.

afflictionem, quam dedit deus filiis hominum, ut destendantur in
ea* 1, de deo ayt, ut scribitur Ecclesiastes 31: „Cuncta fecit bona in
tempore suo et mundum tradidit disputacioni hominum, ut non
inveniat homo opus, quod operatus est Deus ab initio usque ad
finem“2. Et si comprehendere quamlibet dei creaturam non possit
homo plene, tarnen aliquid eius apprehendere est homini possibile,
cui est compossibile, ut aliter iste, aliter ille apprehendat de qua-
libet creatura aliquid. Inde originaliter surgit disputatio, de qua
Salomon ayt.
Hec generalia dicta ad quedam singularia applicando ipse,
gratia dei homo in hoc mundo existens, de deo dico: Marie con-
ceptionem fecit deus bonam in tempore suo et eandem tradidit
disputacioni hominum, ut non inveniat homo opus Marie con-
ceptionis, quod deus operatus est ab initio usque ad finem plene
solus, intelligendo.
Disputatio ista hominum de Marie conceptione duas habet
partes principio inter se diversas, que sunt: Maria concepta est in
sive sub originali peccato; et: Maria est concepta sine originali
peccato. Huius disputacionis partem secundam ego libere, nullo
astrictus vinculo professionis ad alicuius hominis scripturam defen-
dendam, verum ligatus juramento pro defensandis sacris scripturis
a spiritu sancto confectis et sanctis dei hominibus inspiratis, multis
annis asserui, docui, predicavi et scriptis tradidi; hanc et hodie
partem dico, assero et predico cum hiis, qui in concilio Basiliensi
hanc confinxerunt constitutionem:
,,Doctrina, que asserit virginis animam Marie sine peccato
originali semper fuisse et actuali, est pia et consona cultui ecclesia-
stico, fidei catholice, recte rationi et sacre scripture3“.
Huius constitutionis veritatem, quantum intelligo, licet causas
et motiva consentientium non viderim vel legerim aut audiverim,
indagabo non obstantibus pluribus quantumcumque magnis vel
multis aliam partem huius disputacionis asserentibus mente for-
(1897), 776ff. Wigand Wirt verfügte über das eigenhändige Original, das sein
Kloster (das Frankfurter Dominikanerkloster) vom Inquisitor selbst erhalten habe;
er zitiert daraus lange Stellen wörtlich, so daß an der Identität mit unserer Schrift
nicht zu zweifeln ist. Im Original war als Enlstehungszeit angegeben: die con-
ceptionis anno Chr. septuagesimo. Die Anerkennung durch Wesel war durch
einen Notar darauf amtlich vermerkt.
1 Ec. 3, 10.
2 Ec. 3, 11.
3 Vgl. Mansi, nova SS concil. collectio t. XXIX, 183 (36. Sitzg. v. 1439).
 
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