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Ritter, Gerhard [Editor]; Heidelberger Akademie der Wissenschaften / Philosophisch-Historische Klasse [Editor]
Sitzungsberichte der Heidelberger Akademie der Wissenschaften, Philosophisch-Historische Klasse (1926/27, 5. Abhandlung): Studien zur Spätscholastik, 3: Neue Quellenstücke zur Theologie des Johann von Wesel — Heidelberg, 1927

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https://doi.org/10.11588/diglit.38927#0100
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100

Gerhard Ritter:

Es wird ein hohes Loblied auf Maria gesungen und die großen
Wunder Gottes aus ihrem Leben werden auf geführt, in der Zahl von 6;
ihnen entsprechen die ihr gewidmeten kirchlichen Feiertage, deren
Daten angegeben werden.
Possent preter has festivitates esse et alie quedam, in quibus
preconia Marie predicarentur, verbi gratia desponsatio Marie usw.
Denn (unter Berufung auf Augustin) es ist unmöglich, das Lob Marias
genug zu rühmen.
Omnes autem b. Marie festivitates aut habent evangelicam
autoritatem, aut veram et sufficientem rationem, aut divinam
revelationem aut miraculosam approbationem. Sed forsitan obi-
ceres: preter has origines festivitatum potest esse alia, scilicet
voluntaria patrum et prelatorum ecclesiasticorum institutio; videtur
enim, quod in ecclesia consistat auctoritate constituere quotlibet
festivitates. Antwort: Nein! Unter Berufung auf 2. Cor. 13, 8. Nullam
festivitatem potest ecclesia instituere contra veritatem; item nul-
lam potest instituere in destructionem et damna membrorum.
Item obicis: papa solus potest instituere festivitatem quam-
cumque et eam demandare, quod pape dicitur in persona Petri,
cuius successor est: „Quodcumque ligaveris“ etc. Mt. 161. Re-
spondetur, quod b. Petro in persona ecclesie facta est promissio,
que et ecclesie pluraliter est facta dicente domino „Amen dico
vobis, quecumque ligaveritis“ etc.2 Matth. 18; hec promissio est
impleta et verificata ecclesie pluraliter, quando dixit dominus:
„Accipite spiritum sanctum: quorum remiseritis peccata remit-
tuntur eis“. Joh. 203. Non est ergo in illis verbis domini quicquam
commissum, nisi quod ad peccata respiciat vel dimittenda vel
retinenda, non ergo potest papa ex illa autoritate aliquam festivi-
tatem statuere et demandare. Si ergo habet papa autoritatem
instituendi, ipsa erit aliunde sibi commissa.
Ex hiis videtur singulariter inquirendum: Utrum presentatio
Marie in templum sit congruens materia alicuius festivitatis digne
et christianismo celebrande.
Es wird nun bestritten, daß für eine solche Feier sich ein genü-
gender Grund auffinden lasse, und zwar weder in der hl. Schrift noch
in Erwägungen der Vernunft. Die Beweisführung zeigt eine nicht un-
beträchtliche Bibelkenntnis und Kenntnis jüdischen Lebens zur Zeit Jesu.

1 Mt. 16, 19.
2 Ml. 18, 18.
3 Jo. 20, 22. 23.
 
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