Studien zur Spätscholastik. III.
105
Pfründenjagd (besonders solche mit Hilfe päpstlicher Provisionen),
Verschwendung, Luxus, übermäßige Besteuerung der Zehntpflichtigen,
Erpressung von Gaben durch Kirchenvisitatoren und andere klerikale
Finanzkünste wird mit auffallend großer Sachkenntnis und fast
im Tone persönlicher Beschwerden hergezogen. Das franziskanische
Armutsideal wird dem reichen und satten Weltklerus zur Beschämung
vorgehalten, ohne indessen seine Nachahmung geradezu zu fordern.
Zum Kapitel „Unkeuschheit11, heißt es u. a.:
An autem sit rationabiliter indicta clericis continentia, non est
ineum deffinire; tune autem videbitur, cum venerit iudex die, qui
iduminabit abscondita tenebrarum . . . Plurima de hac re in pre-
sencia reliqui, ne scandalisem parvulos.
Zur Frage des Fastens heißt es:
. . . [Ex proprio voto eiunare] indifferens est ad bonum et
ad malum et est de se neutrum; bis nempe in sabbato ieiunare ex
proprio voto {wie der Zöllner) certo respectu bonum est, certo
respectu malum esse potest. Qui enim ieiunat, ut corpus suum
castiget et in servitutem rediget, bonum facit. Qui vero ieiunat,
ut aut sanitati consulat aut parcitati faveat et avariciam foveat,
sine merito a meritis abstinet.
Explicit (fol. 307v): . . . imperium et potestas ante omnia
secula et nunc et in omnia secula seculorum Amen.
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Pfründenjagd (besonders solche mit Hilfe päpstlicher Provisionen),
Verschwendung, Luxus, übermäßige Besteuerung der Zehntpflichtigen,
Erpressung von Gaben durch Kirchenvisitatoren und andere klerikale
Finanzkünste wird mit auffallend großer Sachkenntnis und fast
im Tone persönlicher Beschwerden hergezogen. Das franziskanische
Armutsideal wird dem reichen und satten Weltklerus zur Beschämung
vorgehalten, ohne indessen seine Nachahmung geradezu zu fordern.
Zum Kapitel „Unkeuschheit11, heißt es u. a.:
An autem sit rationabiliter indicta clericis continentia, non est
ineum deffinire; tune autem videbitur, cum venerit iudex die, qui
iduminabit abscondita tenebrarum . . . Plurima de hac re in pre-
sencia reliqui, ne scandalisem parvulos.
Zur Frage des Fastens heißt es:
. . . [Ex proprio voto eiunare] indifferens est ad bonum et
ad malum et est de se neutrum; bis nempe in sabbato ieiunare ex
proprio voto {wie der Zöllner) certo respectu bonum est, certo
respectu malum esse potest. Qui enim ieiunat, ut corpus suum
castiget et in servitutem rediget, bonum facit. Qui vero ieiunat,
ut aut sanitati consulat aut parcitati faveat et avariciam foveat,
sine merito a meritis abstinet.
Explicit (fol. 307v): . . . imperium et potestas ante omnia
secula et nunc et in omnia secula seculorum Amen.