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Ludwig Baur Cusanus-Texte: III. Marginalien
CCXXVII. „Haec scripta sunt“ vom 4. April 1456 Bri-
xen: ,,Et si recte consideras, tune vides, verum esse quod essentiae
rerum immediate a Deo sunt, et sunt incorruptibiles ut dicebat
sanctus Dionysius. Unde mors non corrumpit essentiam.“
(V2 152va p II, 133v) vgl. DN V, 8 wie oben.
CCXXXVIII. „Suadeo tibi emere“ v. 28. August 1456,
Neuzelle: ,,Ideo in similitudine virtutis ignis ascenditur, prout
Dionysius docet, ad aliqualem Dei cognitionem“ V2 166va; p II,
1385 Vgl. GH XV, 2.
CGXL. ,,Tota pulchra es“ vom 8. September 1456,
Brixen (V2 167vb; p II, 139v). Die Predigt verwendet sehr reich-
lich Ps. Dionysisches Lehrgut aus DN IV, 7. Sie beginnt: „Quo-
niam de Nativitate Virginis gloriosae festa agimus et canimus verba
thematis, de pulchritudine nobis sermo erit. Primum quidem occur-
rit, dictum Dionysii, ubi de pulchritudine agit notandum, scilicet
quod bonum Graece kalos dicitur, pulchrum vero kallos, quasi
vicina sint bonum et pulchrum. Kalo vero Graece voco dicitur
Latine: vocat enim bonum ad se et allicit, sic et pulchrum. (Vgl.
DN IV, 7.) Dicitur etiam pulchrum formosum a forma et specio-
sum a specie et decorum a decoro sive decet. Id enim quod decet,
venustum et pulchrum est. Et si attendimus, tune sensibus spiri-
tualioribus, cum quibus doctrinas venamur attingimus pro modo
pulchrum. Bationem autem pulchri consist.ere in quadam conso-
nantia diversorum idem Dionysius clicit: Tractat autem ipse
quomodo sunt quaedam divinae processiones in creaturas, quibus
perficiuntur in divinam assimilationem, cum procedant processione
formali, sicut a calido primo omnia calida.“ Cus'anus entwickelt
hier die Disposition des IV Kapitels von DN, und zwar offenbar
im Anschluß an den Kommentar des Albertus, den er bald darauf
nennt. Der Abschnitt endet: „Apprehensioni veri correspondet
processio luminis, apprehensioni veri in ratione boni respondet
processsio pulchri, motui desiderii respondet processio diligibilis,
prout Dionysius per ordinem de illis tractat. Et quia Tullius
in primo Officiorum diffinit pulchrum ut honestum, scilicet quod
sua vi nos trahit. . .“ Cusanus behandelt hier das Verhältnis von
pulchrum und honestum. Er berücksichtigt offenbar das genannte
Kapitel von DN und den Kommentar Alberts. Dazwischen
kommt das Zitat: ,,Pulchritudo et pulchrum in Deo idem sunt se-
cundum Dionysium.“ (Das Zitat ist insofern merkwürdig, als es
sich um dieselbe Stelle handelt, die oben nach Scotus Eriugena
Ludwig Baur Cusanus-Texte: III. Marginalien
CCXXVII. „Haec scripta sunt“ vom 4. April 1456 Bri-
xen: ,,Et si recte consideras, tune vides, verum esse quod essentiae
rerum immediate a Deo sunt, et sunt incorruptibiles ut dicebat
sanctus Dionysius. Unde mors non corrumpit essentiam.“
(V2 152va p II, 133v) vgl. DN V, 8 wie oben.
CCXXXVIII. „Suadeo tibi emere“ v. 28. August 1456,
Neuzelle: ,,Ideo in similitudine virtutis ignis ascenditur, prout
Dionysius docet, ad aliqualem Dei cognitionem“ V2 166va; p II,
1385 Vgl. GH XV, 2.
CGXL. ,,Tota pulchra es“ vom 8. September 1456,
Brixen (V2 167vb; p II, 139v). Die Predigt verwendet sehr reich-
lich Ps. Dionysisches Lehrgut aus DN IV, 7. Sie beginnt: „Quo-
niam de Nativitate Virginis gloriosae festa agimus et canimus verba
thematis, de pulchritudine nobis sermo erit. Primum quidem occur-
rit, dictum Dionysii, ubi de pulchritudine agit notandum, scilicet
quod bonum Graece kalos dicitur, pulchrum vero kallos, quasi
vicina sint bonum et pulchrum. Kalo vero Graece voco dicitur
Latine: vocat enim bonum ad se et allicit, sic et pulchrum. (Vgl.
DN IV, 7.) Dicitur etiam pulchrum formosum a forma et specio-
sum a specie et decorum a decoro sive decet. Id enim quod decet,
venustum et pulchrum est. Et si attendimus, tune sensibus spiri-
tualioribus, cum quibus doctrinas venamur attingimus pro modo
pulchrum. Bationem autem pulchri consist.ere in quadam conso-
nantia diversorum idem Dionysius clicit: Tractat autem ipse
quomodo sunt quaedam divinae processiones in creaturas, quibus
perficiuntur in divinam assimilationem, cum procedant processione
formali, sicut a calido primo omnia calida.“ Cus'anus entwickelt
hier die Disposition des IV Kapitels von DN, und zwar offenbar
im Anschluß an den Kommentar des Albertus, den er bald darauf
nennt. Der Abschnitt endet: „Apprehensioni veri correspondet
processio luminis, apprehensioni veri in ratione boni respondet
processsio pulchri, motui desiderii respondet processio diligibilis,
prout Dionysius per ordinem de illis tractat. Et quia Tullius
in primo Officiorum diffinit pulchrum ut honestum, scilicet quod
sua vi nos trahit. . .“ Cusanus behandelt hier das Verhältnis von
pulchrum und honestum. Er berücksichtigt offenbar das genannte
Kapitel von DN und den Kommentar Alberts. Dazwischen
kommt das Zitat: ,,Pulchritudo et pulchrum in Deo idem sunt se-
cundum Dionysium.“ (Das Zitat ist insofern merkwürdig, als es
sich um dieselbe Stelle handelt, die oben nach Scotus Eriugena