Metadaten

Bucer, Martin; Stupperich, Robert [Hrsg.]; Neuser, Wilhelm H. [Hrsg.]; Seebaß, Gottfried [Hrsg.]; Strohm, Christoph [Hrsg.]; Bucer, Martin [Bearb.]; Wilhelmi, Thomas <PD Dr.> [Bearb.]
Martin Bucers Deutsche Schriften (Band 11,3): Schriften zur Kölner Reformation — Gütersloh, 2006

DOI Seite / Zitierlink: 
https://doi.org/10.11588/diglit.30232#0083
Lizenz: Freier Zugang - alle Rechte vorbehalten
Überblick
Faksimile
0.5
1 cm
facsimile
Vollansicht
OCR-Volltext
5

10

15

20

25

30
bestendige verantwortung

vnnd zur besserung der gantzen Gemeinde das selbige doch ordentlich thun
sollen, als zween oder drey allein, vnd einer nach dem anderen ¹ , Sagt er, Gott
sey nicht ein Gott der zerstörung vnnd vnordnung, sonder des fridens vnnd
der ordnung ² . Also, da er verpeut, den Weiberen in der Gemeinde zu reden ³ ,
gibt er die vrsachen, Das es nit fein vnnd dem guten brauch der anderen Kirchen
wie auch der Heiligen Schrifft nicht gemäß seye, das die Weiber in der
Gemeinden der Menner reden vnnd lehren wolten. ⁴ Auß dieser Lehr des Heiligen
Geists solle man alle Kirchen ordnungen vnnd weisen vnderscheiden
vnd sehen, welche dar zu würcklich ⁵ dienen, damit wir alles, das Christus,
vnser einiger HERR, gelehret hat, besser verstanden, steiffer ⁶ glauben, andechtiger
annemen vnd fleißiger vben. Dann er, Christus, der HERR, ist das
end des Gesetzes, zunRömern am x. capittel ⁷ . Also soll er auch das end sein
von allem den, das dem Christlichen Volck jemer mehr ⁸ für Lehre oder Ordnung
fürgegeben würdt. Aller Kirchen dienst ist je vom HERREN darumb
ein gesetzet vnd seiner Gemeinde geben, das er diene zu erbauwung seines
leibs, das ist der Gemeinden, also das die leuth in allem wachsen an jn ⁹ , Christum,
der das haupt ist, Ephe. iiij[11–15]. Darumb müssen auch alle Lehr vnnd
Ordnungen der Kirchen, die an- | Va/Ava | ders Christlich seind vnd auß dem
Geyst Christi herkommen, darzu dienen, das das jenig, so der HERR selbs
gelehret vnd eingesetzet hat im Wort vnd Heiligen Sacramenten, werde vonn
den leuthen thewr geachtet, begirlicher gehöret, eigentlicher verstanden, tieffer
zu hertzen gefüret, auff das sie auch den HERREN Christum vmb sein
hülff dar zu andechtiger bitten vnd für die empfangene Gnad ernstlicher dancken
vnnd zu aller gehorsame Göttlicher Gepotten mehr erhitziget vnnd gestercket
werden.

Was ordnung dann die Apostolen von besonderer haltung im leben gegeben
haben, dieselbigen ordnungen vnd Lehren finden sich alle, dahin ¹⁰ gerichtet
sein, das ein jeder Christ seines beruffs vnnd diensts fleissig außwarte ¹¹ ,es
seien Obren, Vnderthanen, Man vnd Frawen, Vätter vnnd Kinder, Herren
vnnd Knecht. Wie der Heylig Paulus die beschreibet zun Ephesieren am
v[21–33] vnnd vj[1–9], zun Colosseren am iij[18–25] vnnd iiij[1], j. Timothei
v[1–25] vnd vj[1–2], j. Petri ij[18–25] vnnd iij[7]; Also ist, das die Apostolen
von der Bußzucht vnnd Bann geordnet haben, alles dahin gerichtet, das die, so
gesündiget, zu warer Rew vnd leidt der Sünden vnd besserung jhres lebens

1. I Kor 14,27.
2. I Kor 14,33.
3. I Kor 14,35.
4. I Kor 14,33–35.
5. wirksam.
6. fester.
7. Röm 10,4.
8. jemals.
9. ihn.
10. dahin ... sein: daß sie dahin gerichtet sind.
11. verrichte, ausübe.

79

Alle Kirchen Ordnungen
sollen auß
Lehr des H.
Geists vnderscheiden
werden.

Warum aller Kirchen
dienst vom
HERREN eingesetzt
seye.
 
Annotationen
© Heidelberger Akademie der Wissenschaften