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Bucer, Martin; Stupperich, Robert [Hrsg.]; Neuser, Wilhelm H. [Hrsg.]; Seebaß, Gottfried [Hrsg.]; Strohm, Christoph [Hrsg.]
Martin Bucers Deutsche Schriften (Band 3): Confessio Tetrapolitana und die Schriften des Jahres 1531 — Gütersloh, 1969

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https://doi.org/10.11588/diglit.29140#0075
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CONFESSIO TETRAPOLITANA

7*

gelassen werden. Dann sonnst, so
der jungen vnnd vnuolkomnen
halb besonndere zeyt vnnd maß
zubetten vnnd vasten angesetzt,
dardurch sy in sollchen haylligen
vbungen alls vil alls angefüert
wurden, das wellten die vnnsern
gar nicht vnpillichen. Zu disem
aber, das vasten vnnd petten nit
sollen mit gepotten, so das gewis-
sen binden, erzwungen werden,
Bewegt die vnnsern, das weder
Christus selbs noch die Appostel
sich sollicher gepott zumachen ye
angemast haben. Diss bezeugt auch
der hayllig Crisostomus, schrei-
bend vber Matheum: »Sichstu«,
spricht er, »das ain Recht leben mer
dann alles annder hillfft? Ain Recht
leben aber haiß ich nicht die arbait
des vastenns, nicht das herin oder
Eschin 16 pettlin, Sonnder wann du
das [341b] gellt nicht annderst,
dann sich gepürt, verachtest, in der
lieb brennest, die hungerigen mit
deinem prot neerest, den zorn vber-
windest, Eyteller Eer nicht be-
gerest, von Neyd nicht behafftet
seyest. Dann dise ding sein sein,
des herrn, Leer, dann er nit sagt,
das man seinem vasten söll nach-
uollgen, Wiewol er die viertzig tag
hett mögen fürgeben, Sonnder
spricht: Leernet von mir, dann ich bin
milt vnnd von hertspn diemuetig [Mt
11,29]. J a > mer h at er g esa g t:
Alles, das man euch furset^et, das
essenndt [Lc 10,8].« Diß sein die
wortt Chrysostomi 1 ?. Zu dem
lesen wir in aller schryfft nur ain
ainigen tag, den Gott seim vollck
zuvasten gepotten habe. Dann was
vasten die schryfft melldet, von

tui, sine quo nec precari vere f , nec
ieiunare quisquam potest, relin-
queres, quam certis pr^scribere
Legibus, maxime quas sine piaculo
transgredi nonliceat. Propteriunio-
res tamen et imperfectiores cer-
tum ad pr^candum et ieiunandum
tempus modumque constitui, quo
ad haec velut preexerceantur h , si
modo id fiat citra conscientiae de-
structionem, nostri nequaquam
damnant'. In hanc vero nos senten-
tiam' id deduxit, quod nec Christus
ipse, multominus k Apostoli 'quoc-
que m huiusmodi pr^ceptorum de-
derunt 1 . n Sic sane scriptum reli-
quit D. Chrysostofmus], loco iam
adducto 11 . Vides autem, Quia vita
recta magis omnibus caeteris iuuat.
Rectam autem vitam [15 a] appello,
non ieiunandi laborem nec cilicij
aut cineris lectulum, sed si pecu-
niam non aliter quam oporteat
despicias, Si charitate ardeas, fame-
scentes pane tuo nutrias, si superior
ira sis, si gloriam inanem non con-
cupiscas, si inuidia non detinearis.
Haec enim ipsius documenta sunt.
Non enim dicit ieiunium suum esse
imitandum, quamuis quadraginta
illos dies possit proponere, Sed
disce° a me, quoniam mitis sum et
humilis corde, immo vero contra:
Omne, inquit, quod apponitur vobis
f) fehlt a. - g) arbitranda relinquere
a. - h) sanctis progymnasmatis pr^paren-
tur a. - i) improbant a. - j) sententiam,
praeterquam quod cum natura harum
actionum omnis ingrata compulsio pug-
net a. - k) nec a. - 1)-1) huiuscemodi
praeceptorum usquam meminerunt a. -
m) quicque C. - n)-n) Quod et D. Chry-
sostomus testatur a. - o) discite a.
 
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