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Wolgast, Eike [Hrsg.]; Seebaß, Gottfried [Hrsg.]; Heidelberger Akademie der Wissenschaften [Hrsg.]; Kirchenrechtliches Institut der Evangelischen Kirche in Deutschland [Hrsg.]; Sehling, Emil [Begr.]
Die evangelischen Kirchenordnungen des XVI. Jahrhunderts (11. Band = Bayern, 1. Teil): Franken: Markgrafschaft Brandenburg-Ansbach-Kulmbach - Reichsstädte Nürnberg, Rothenburg, Schweinfurt, Weissenburg, Windsheim - Grafschaften Castell, Rieneck und Wertheim - Herrschaft Thüngen — Tübingen: J.C.B. Mohr (Paul Siebeck), 1961

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https://doi.org/10.11588/diglit.30627#0490
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Brandenburg-Ansbach-KulmbachII

129. Saepe expugnaverunt me a juventute.
Antiphonon super psalmos:
[Noten]
Nisi tu, Domine, servabis nos, in vanum vigilant
oculi nostri. evouae.
[Ende der Noten]
Lectionibus finitis scholastici coniuncti canunt hym-
num sive symbolum divi Ambrosii et Augustini Te
deum Laudamus collectaque recitata huius quoque
die actum concludunt.
[Es folgt der Wortlaut des Te Deum samt Noten.
Es wird hier nicht abgedruckt].
Die Jovis.
Psalmus 132. Memento, Domine, David.
133. Ecce quam bonum et quam iucundum.
134. Ecce nunc benedicite Domino.
Antiphonon: [Noten]
Memento, Domine, David, et omnis mansuetudinis
eius. Euouae. [Ende der Noten]
Post lectiones canitur a toto scholasticorum prae-
sentium choro, symbolum Nicenum3 Credo in unum
Deum. Quo finito puer ut supra quoque collectam
pro conclusione huius actus recitat.
Symbolum Nicenum3.
Puer loco diaconi incipiat:
[Noten]
Credo in unum Deum.
Sequitur totus chorus: Patrem
[Es folgt der weitere lateinische Wortlaut des Be-
kenntnisses. Er wird hier nicht abgedruckt] Amen.
[Ende der Noten],
Die Saturni,
aliis item diebus festa praecedentibus.
Die sabbati et pridie festorum una cum tertianis et
secundanis primani quoque in actum diurnum sese
conferunt, in chorali illo cantu pio sese exercitaturi
reliquosque adiuturi, ut interea ludimoderator occa-

3 Bekenntnisschriften 26f.
4 Kätzel 48 Nr. 29 (Folio) und 30 (Quart).

sionem et tempus habeat compellandi, examinandi,
admonendi et ab impietate dehortandi illos, qui po-
stridie sacra synaxi sunt usuri, ne prorsus rudes et
sine omni pio motu corpus et sanguinem Domini
sumant sibique hac ratione poenam divinam accer-
sant.
Ut autem ludimoderator in tanto scholasticorum
numero sciat, quinam sint pii quique αθεοι sacra-
mentum altaris contemnant vel saltem raro et negli-
genter accedant, duci in classe prima necessitas in-
cumbit, ut sub actu diurno omnes et singulos, qui eo
die sua confitebuntur peccata-, annotet, dominica vel
festo die semper praemisso. Sicn[am] certo anni tem-
pore hunc catalogum scholae moderator legere et
prophanos a piis discernere poterit. Sed haec παρερ-
γως addita fuerunt.
Ordo huius diurni actus talis est.
I.
Scholasticis in templo monasterii congregatis quam
primum incipit introitus illius dominicae vel festi,
ex missali magno vel Lucae Lossii4 responsoriis de-
cantandus a toto choro, ita tamen, ut versum et Glo-
ria Patri pueri selectiores vocis acutae canant, totus
vero chorus eundem introitum usque ad versum ab
initio repetat. Hoc facto evangelium dominicae vel
festi graecum legitur a secundano. Mox
II.
ex missali magno canitur Kyrie certi temporis vel
angelicum in Adventu Domini vel Kyrie Magnae
Deus potentiae de Nativitate Christi, cui Et in terra
angelicum subiicitur, vel Kyrie dominicale maius
post dominicam Septuagesimae usque ad Pascha vel
Kyrie paschale vel Kyrie Fons bonitatis cum Et in
terra angelico vel Kyrie dominicale minus post fe-
stum Trinitatis vel de apostolis, martyribus etc.,
prout tempus requirit et libri ordo monstrat5.
Gloria in excelsis loco diaconi puer canit.
5 Die verschiedenen Weisen z. B. Handbuch 1
Nr. 20-34.

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