IV 20 Ordo ecclesiasticus in Hof 1592
III.
Post Kyrie evangelium dominicale vel festivale se-
cundanus latine legit. Deinde
post evangelium sequentia vel tractus vel alleluia
cum sequentia vel graduale de tempore canitur vel
ex missali magno vel ex Lossii libro.
IIII.
His finitis tertianus evangelium conveniens germa-
nice recitat, quod mox sequitur Sanctus de tempore,
ut supra de Kyrie annotatum fuit, canendum ex
magno missali. Cui, si placet, in praecipuis festivi-
tatibus praefatio praemittatur ex Lossii libro, ita ut
statim sine mora aut lectionis interventu Sanctus
subiiciatur.
V.
Orationem dominicam loco diaconi canit puer selec-
tus, sicut ea scripta extat in responsoriis Losii. Qua
absoluta Agnus Dei certum de tempore canitur et
post illud collecta a puero conclusionis vice adiicitur.
[Es folgt mit Noten das Vaterunser der römischen
Messe samt der dortigen Einleitung und dem Frie-
densgruß]
Finit actus diurnus.
Vespertinae preces in coenobio
peragendae,
cantore praecinente, quibus die Lunae, Martis et
Mercurii intersunt secundani et tertiani, die vero
Jovis totus coetus scholasticus convenit.
Hora secunda pomeridiana dictis diebus preces ves-
pertinae decantantur in monasterio hoc ordine:
I.
Puer incipit: Deus, in adjutorium meum intende!
Chorus: Domine, ad adiuvandum me festina! Gloria
etc.
Mox ex antiphono dominicali seu festivali intonatio
fit super psalmum aliquem et hoc finito antiphonon
integre repetitur. Psalmi autem ordine per binos
6 Vgl. 427 Anm. 48!
choros cantantur, singulis diebus unus, cunctisque
absolutis fit regressus ad initium.
II.
Subiicitur responsorium dominicae vel festi praece-
dentis vel etiam sequentis una cum hymno tempori
congruente.
III.
Duo secundani et tertianus legunt particulam cer-
tam ex novo testamento in lingua graeca, latina et
germanica eodem modo, ut supra in actu diurno
latino [S. 471] indicatum est, ita ut semper initium
fiat lectionis ab omnibus iis, qui legunt, eo versu
eaque linea, qua proxime substiterunt.
IIII.
Versiculus de tempore accinitur, cui intonatio super
Magnificat ex antiphono succedit Magnificatque in
duobus distinctis coetibus eidem respondet, ita ut
post Magnificat antiphonon repetatur et per collec-
tam concludatur, Benedicamus ordinariis interim
non neglectis.
Post preces vespertinas in scholam redeunt pueri
praescriptas lectiones audituri.
De catechetica institutione,
quae fit hora secunda diebus Veneris in templo
monasterii6 tempore aestivo praeside superatten-
dente, omnibus diaconis et cantore.
Kinderlehr am freitag.
Nach ostern den nechsten freitag wird allweg die
kinderlehr widerumb angefangen, dernnach sie den
winter uber unterlassen worden. Da dann die schul-
knaben in den untern classibus als in decima, nona
octava, septima, sexta, quinta und quarta sowol die
schulmegdlein und andere kinder, sich in die kloster-
kirchen finden und in den capitibus pietatis sich
unterrichten lassen, fürnemlich aber diejenigen, so
da zuvor das heilige abentmal des Herren noch nicht
gebrauchet und nun mehr bedacht sind, sich auch
als andere christen zu dem tisch des Herren zu
schicken. Dieselben werden von der zeit an bis uf
473
III.
Post Kyrie evangelium dominicale vel festivale se-
cundanus latine legit. Deinde
post evangelium sequentia vel tractus vel alleluia
cum sequentia vel graduale de tempore canitur vel
ex missali magno vel ex Lossii libro.
IIII.
His finitis tertianus evangelium conveniens germa-
nice recitat, quod mox sequitur Sanctus de tempore,
ut supra de Kyrie annotatum fuit, canendum ex
magno missali. Cui, si placet, in praecipuis festivi-
tatibus praefatio praemittatur ex Lossii libro, ita ut
statim sine mora aut lectionis interventu Sanctus
subiiciatur.
V.
Orationem dominicam loco diaconi canit puer selec-
tus, sicut ea scripta extat in responsoriis Losii. Qua
absoluta Agnus Dei certum de tempore canitur et
post illud collecta a puero conclusionis vice adiicitur.
[Es folgt mit Noten das Vaterunser der römischen
Messe samt der dortigen Einleitung und dem Frie-
densgruß]
Finit actus diurnus.
Vespertinae preces in coenobio
peragendae,
cantore praecinente, quibus die Lunae, Martis et
Mercurii intersunt secundani et tertiani, die vero
Jovis totus coetus scholasticus convenit.
Hora secunda pomeridiana dictis diebus preces ves-
pertinae decantantur in monasterio hoc ordine:
I.
Puer incipit: Deus, in adjutorium meum intende!
Chorus: Domine, ad adiuvandum me festina! Gloria
etc.
Mox ex antiphono dominicali seu festivali intonatio
fit super psalmum aliquem et hoc finito antiphonon
integre repetitur. Psalmi autem ordine per binos
6 Vgl. 427 Anm. 48!
choros cantantur, singulis diebus unus, cunctisque
absolutis fit regressus ad initium.
II.
Subiicitur responsorium dominicae vel festi praece-
dentis vel etiam sequentis una cum hymno tempori
congruente.
III.
Duo secundani et tertianus legunt particulam cer-
tam ex novo testamento in lingua graeca, latina et
germanica eodem modo, ut supra in actu diurno
latino [S. 471] indicatum est, ita ut semper initium
fiat lectionis ab omnibus iis, qui legunt, eo versu
eaque linea, qua proxime substiterunt.
IIII.
Versiculus de tempore accinitur, cui intonatio super
Magnificat ex antiphono succedit Magnificatque in
duobus distinctis coetibus eidem respondet, ita ut
post Magnificat antiphonon repetatur et per collec-
tam concludatur, Benedicamus ordinariis interim
non neglectis.
Post preces vespertinas in scholam redeunt pueri
praescriptas lectiones audituri.
De catechetica institutione,
quae fit hora secunda diebus Veneris in templo
monasterii6 tempore aestivo praeside superatten-
dente, omnibus diaconis et cantore.
Kinderlehr am freitag.
Nach ostern den nechsten freitag wird allweg die
kinderlehr widerumb angefangen, dernnach sie den
winter uber unterlassen worden. Da dann die schul-
knaben in den untern classibus als in decima, nona
octava, septima, sexta, quinta und quarta sowol die
schulmegdlein und andere kinder, sich in die kloster-
kirchen finden und in den capitibus pietatis sich
unterrichten lassen, fürnemlich aber diejenigen, so
da zuvor das heilige abentmal des Herren noch nicht
gebrauchet und nun mehr bedacht sind, sich auch
als andere christen zu dem tisch des Herren zu
schicken. Dieselben werden von der zeit an bis uf
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