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Ritter, Gerhard [Editor]; Heidelberger Akademie der Wissenschaften / Philosophisch-Historische Klasse [Editor]
Sitzungsberichte der Heidelberger Akademie der Wissenschaften, Philosophisch-Historische Klasse (1922, 7. Abhandlung): Studien zur Spätscholastik, 2: Via antiqua und via moderna auf den deutschen Universitäten des XV. Jahrhunderts — Heidelberg, 1922

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https://doi.org/10.11588/diglit.38041#0148
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148

Gerhard Ritter:

Secundo oratiuncula quedam habenda est, que laudibus per-
mixtam habebit exhortacionem. In cuius fine licentie in artibus
gradum hiis, quos cernitis, quinque viris conferemus.
Postremum erit, ut in graciarum actione totius sit negocii actus-
que presentis consnmmacio.
* *
*
Ad commendacionem nunc licentiandorum p.1 perveniendum
arbitror; ubi iuxta superiorem promissionem hortaciones quoque
miscebuntur, sicut enim puto utrumque me consecuturum: ut sci-
ücet et vestris dignitatibus cognitum fiat, quod dignitatem licentie
non indique consequantur, et ipsi insuper ad eam, que adhuc restat,
studiorum perfectionem reddantur alacriores, quorum alterum lau-
dibus enucleandum, alterum stimulo adhortacionum effici dubium
non est. Quas ad res peropportune mihi visum est alludere hodierne
festivitatis ewangelium ab ipso conscriptum, cuius peragitur cele-
britas. In eo enim dominus Jesus alios quoque LXXII apostolos
designavit, binos ad singula loca, quo erat ipse venturus, ire pre-
cepit, messem quidem uberem, operarios vero paulos esse com-
monuit2.
Es folgt eine längere Betrachtung dieser Bibelstelle. Die neu
Graduierten werden den 72 Boten Christi verglichen; wie diese das
Gotteswort, so haben jene den Samen der Philosophie auszusäen. Hier
wie dort muß Gott das Gedeihen geben, wenn die Arbeit nicht vergeb-
lich sein soll. Auch die weltliche Philosophie dient der christlichen
Erziehung:
Non est igitur vestra institucio aliena ab eo, de quo ewan-
gelium sonat apostolatu, sed qui recte perspexerit, iudicabit per
eam ad ewangelii pergendum esse predicacionem. Preclara nimi-
rum laus et eximium divini favoris preconium vos quoque a do-
mino Jesu designatos et similitudine quadam in numerum LXXII
ascriptos et electos esse, non ad secularia opera, non ad questum
operarium, non ad ea, que manu administrantur, sed ad excellen-
tem philosophie gradum. Folgt ein Lob der Philosophie als unicum
nostre fragilitatis solamen et substentaculum. Ad hanc singulari
quadam felicitate vos applicuistis, in ea desudastis et quamquam
perdifficilis videtur ipsa, tarnen arduitatem desiderii magnitudo
superavit. Nam, ut poeta cecinit, „omnia vincit amor“, et. alibi:
„Labor omnia vincit improbus“3, et ut legitur apud alium quen-

1 publicam?

2 Luk. 10. 3 Virgil, Georg. I, 145.
 
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