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Klibansky, Raymond; Heidelberger Akademie der Wissenschaften / Philosophisch-Historische Klasse [Editor]
Sitzungsberichte der Heidelberger Akademie der Wissenschaften, Philosophisch-Historische Klasse (1928/29, 5. Abhandlung): Ein Proklos-Fund und seine Bedeutung — Heidelberg, 1929

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https://doi.org/10.11588/diglit.39953#0035
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Ein Proklos-Fund und seine Bedeutung.

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IV.
MARGINALIEN DES NICOLAUS CUSANUS
zu dem neugefundenen Teil des Parmenides- Kommentars
und deren Verwertung in seiner Predigt ,,Tu quis es?”.

Marginalien des CUSANUS
zum Cod. Cusan. 186.1

nota: primo non convenit hoc
nomenU num, sed noster concep-
tus ipsum format; et sic circa
ipsum non sunt negaciones, quia
exaltatum super omnem oppo-
sicionem et negacionem, sed de
ipso3.
contradiccio in indicibili si-
mul falsa; in solis dicibilibus
dividit verum et falsum4.
sermo circa Unum non est,
quia indeterminabile5. plato si-
mul mentiri dicit affirmaciones
et abnegaciones in Deo indicibili6.
omni sensui incomprehen-
sibile est [seil, le Unum] et omni
opinioni et sciencie omni et omni
racioni et omnibus nominibus
incomprehensibile7.
Unum nullum ens omnium,
causa est omnium8.
Unum et Bonum videntur

Predigt „Tu quis es“
(ed. parisin. tom. II fol. 7rsqq.)2.
fol. 9V; Etiam ei [seil, primo, per
se subsistenti] Unum proprie non
convenit; nos tarnen — quoniam
non possunt esse multa per se sub-
sistentia — facimus de eo concep-
tum ut de Uno, et Unum est, quo
ipsum nominamus sec und um con-
ceptum nostrum et dicimus unam
esse universi causam in se omnium
rerum species complicantem, super
omnem contradictionem, positionem
et oppositionem, affirmationem et
negationem exaltatam, quoniam illa
indicibile non attingunt, sed inter
effabilia verum a falso dividunt.
Sermo autem circa Unum non est,
quia indeterminabile. Quare Plato
simul mentiri dicebat affirmationes
et negationes in Uno. Est ergo Unum
omni sensui, omni rationi, opinioni
et scientiae et omnibus nominibus
incomprehensibile. Deo tarnen, qui
est omnium causa, Unum et Bo-

1 Diese Marginalien schließen sich fast stets wörtlich an den Text des
Proklos an; sie sind von Cusanus geschrieben, um Gedanken, die ihm
wichtig waren, einprägsam hervorzuheben.
2 Die durchgehend fehlerhafte Interpunktion der Ausgabe geändert; teil-
weise auch die Orthographie. 3 6 Marginalien zu fol. 149v. 7 Proklos-
Text, fol. 1481. 8 Marginalie zu fol. 149T.

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