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62

.Josef Koch Cusanus-Texte: I. Predigten 2/5.

res, et omnia ista recipit preter
debitum finem. Et ideo ex istis
incenditur et inflammatur.
Ad terciam questionem re-
spondeo, quod quando dicitur,
quod [164rb] nudus pugnat cum
armato, ideo est, quia caro cor-
rupta est. Et ideo dicitur in
Genesi3: „omnis<caro >corrupe-
rat viam suam super terram.“
De re autem corrupta non surgit
nisi vapor corruptus et infectus.
Vapor autem corruptus et in-
fectus plus inficit quam cibus
corruptus. Et ideo, cum anima
sit semper curva et inclinetur et
inflectatur ad carnem et susci-
piat fetorem, qui de luxuria car-
nis exalat, non est mirabile, si
inde corrumpatur et de anima
racionali fit brutalis . . .
Nach einem auch aus Aldrovandinus entnommenen Chryso-
stomuszitat folgen Auszüge aus dem Buche des Heidelberger Pro-
fessors und nachmaligen Wormser Bischofs Matthäus von Krakau
„Quod deus omnia bene fecit5“, die weiteres Material über das Ver-
hältnis von Leib und Seele, Fleisch und Geist enthalten6.
1 Ich nehme an, daß Cu sanus 3m oder 3° geschrieben, und daß der
Kopist dies verlesen hat.
2 quae p, offenbar ein Druckfehler. 3 Gen. 6, 12.
4 Hinter si folgt in p: (cum illis immanet et non in se in vivam et in-
corruptam contemplacionem recipitur). Dieser Zusatz hat keine handschrift-
liche Grundlage.
5 Vgl. Th. Sommerlad, Matthaeus von Krakau, Halle 1891, 62f. Das
Werk, dessen eigentlicher Titel Rationale divinorum operum ist, ist nur hand-
schriftlich überliefert.
6 Die Analyse der Quellen der Predigt „Spiritu ambulate“ läßt erkennen,
daß wir es auch hier mit einem Entwurf zu tun haben. Im ersten Teil (V2 H5rb
bis 116va) schreibt Cusanus seine eigenen Gedanken zum Predigttext nieder,
im zweiten (116va —117ra) diejenigen Aldrovandins, im dritten (117ra— vb)
die des Matthaeus. Man möchte gern wissen, wie er dieses verschiedenartige
Material im Vortrag verarbeitet hat. Das entzieht sich leider unserer Kenntnis.

Eciam1 quia omnis caro cor-
rupta est et putrida, a qua exit
fetor corruptus, qui inficit plus
quam cibus corruptus. Et ideo
cum anima sit curva et incline-
tur ad carnem, suscipit fetorem,
qui2 de luxuria carnis exalat.
Ideo non mirum, si4 corrumpitur
et brutalis efficitur.
 
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