66
Josef Koch Cusanus-Texte: I. Predigten 2/5.
Ibidem, ex serm. „Debitores sumus“: Sicut oleum (f. 116v,
Z. 23—26).
Excit. VII, ex serm. „Spiritu ambulate“: Ratio cur caro (f. 120r,
Z. 22—31). Vgl. oben S. 61.
Ibidem, ex serm. „Mitto angelum meum“: Moriturus Ioannes
(f. 124r, Z. 1—11).
Ibidem, ex serm. „Ubi est qui natus est rex Iudaeorum“: Quae-
libet creatura (f. 128v, Z. 26—33). Vgl. unten S. 69.
Ibidem, ex serm. „Illa quae sursum est Hierusalem“. Das
ganze Exzerpt (f. 131 v, Z. 8—-10) ist aus Aldrovandinus. Vgl.
S. 63, Anm. 3.
Excit. VIII, ex serm. „Pax dei“: Hier ist die Arbeit des Her-
ausgebers besonders amüsant; hinter dem Satz „in quo gauden-
dum, quia dator gaudii immortalis“ (f. 154v, Z. 4—5) folgt in V2
(198rb): „Hoc gaudium in domino secundum Aldrovandinum est
plenum, purum, securum et verum.“ Dieser Satz fehlt in den Excit.,
die Ausführung der Disposition wird aber geboten (Z. 5—43).
Excit. IX, ex serm. „Volo, mundare“: Appetitum igitur (f. 164r,
Z. 4—7).
Ibidem, ex serm. „Sic currite“: Sicut anima motor corporis,
ita deus anime. Qui abest, quando est per peccatum separatus, et
(om. V2) ipse est iustitia, quae est ab iniusto separata (f. 168r,
Z. 16—17).
Ibidem, ex serm. „Ite et vos in vineam meam“: Sicut non
apparet in accensis carbonibus nisi ignis, et in coloratis pannis non
nisi color, ita et in sanctis non nisi deus (f. 168v, Z. 13—14). Plus
amans1 plus habebit. Ibi erit circulatio: ex amore gustabit,.et ex
gustu plus in amore fervebit (ib. Z. 15—16).
Ibidem, ex serm. „Ecce ascendimus Hierosolymam“ (f. 169v).
In V2 beginnt die Predigt mit den Worten: „Primum notare pos-
sumus, ut Tuscanellus in uno sermone huius diei, circa assump-
cionem apostolorum, quomodo deus aliqua per se facit . . . .“ Das
Exzerpt beginnt mit diesen letzten Worten: „Deus aliqua per se
facit . . .“ Beim zweiten Punkt verweist Cusanus auch wieder
ausdrücklich auf Aldrovandinus. Hier ist die Quelle mehr ver-
arbeitet als in den vorgenannten Predigten. Trotzdem ist die Be-
seitigung der Quellenangaben durch den Herausgeber nicht zu
rechtfertigen.
1 qui pius amat V2.
Josef Koch Cusanus-Texte: I. Predigten 2/5.
Ibidem, ex serm. „Debitores sumus“: Sicut oleum (f. 116v,
Z. 23—26).
Excit. VII, ex serm. „Spiritu ambulate“: Ratio cur caro (f. 120r,
Z. 22—31). Vgl. oben S. 61.
Ibidem, ex serm. „Mitto angelum meum“: Moriturus Ioannes
(f. 124r, Z. 1—11).
Ibidem, ex serm. „Ubi est qui natus est rex Iudaeorum“: Quae-
libet creatura (f. 128v, Z. 26—33). Vgl. unten S. 69.
Ibidem, ex serm. „Illa quae sursum est Hierusalem“. Das
ganze Exzerpt (f. 131 v, Z. 8—-10) ist aus Aldrovandinus. Vgl.
S. 63, Anm. 3.
Excit. VIII, ex serm. „Pax dei“: Hier ist die Arbeit des Her-
ausgebers besonders amüsant; hinter dem Satz „in quo gauden-
dum, quia dator gaudii immortalis“ (f. 154v, Z. 4—5) folgt in V2
(198rb): „Hoc gaudium in domino secundum Aldrovandinum est
plenum, purum, securum et verum.“ Dieser Satz fehlt in den Excit.,
die Ausführung der Disposition wird aber geboten (Z. 5—43).
Excit. IX, ex serm. „Volo, mundare“: Appetitum igitur (f. 164r,
Z. 4—7).
Ibidem, ex serm. „Sic currite“: Sicut anima motor corporis,
ita deus anime. Qui abest, quando est per peccatum separatus, et
(om. V2) ipse est iustitia, quae est ab iniusto separata (f. 168r,
Z. 16—17).
Ibidem, ex serm. „Ite et vos in vineam meam“: Sicut non
apparet in accensis carbonibus nisi ignis, et in coloratis pannis non
nisi color, ita et in sanctis non nisi deus (f. 168v, Z. 13—14). Plus
amans1 plus habebit. Ibi erit circulatio: ex amore gustabit,.et ex
gustu plus in amore fervebit (ib. Z. 15—16).
Ibidem, ex serm. „Ecce ascendimus Hierosolymam“ (f. 169v).
In V2 beginnt die Predigt mit den Worten: „Primum notare pos-
sumus, ut Tuscanellus in uno sermone huius diei, circa assump-
cionem apostolorum, quomodo deus aliqua per se facit . . . .“ Das
Exzerpt beginnt mit diesen letzten Worten: „Deus aliqua per se
facit . . .“ Beim zweiten Punkt verweist Cusanus auch wieder
ausdrücklich auf Aldrovandinus. Hier ist die Quelle mehr ver-
arbeitet als in den vorgenannten Predigten. Trotzdem ist die Be-
seitigung der Quellenangaben durch den Herausgeber nicht zu
rechtfertigen.
1 qui pius amat V2.