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Hermann Stoeckius:
Dico praeterea, nomine eiusdem Patris praepositi, quod
persuadere iuueni, uel praecipere in obedientia, ut veniat Neapo-
lim, non potest cum bona conscientia, nec debet id facere. Gum
enim Octauianus significauerit se ab ista profectione in patriam
ad suorum parentum colloquium alieno esse animo, quod peri-
culum timeat, non sibi uidetur secundum Deum facturus, si
suadeat uel praecipiat ut se in periculum animae suae coniiciat;
et satisfacere se putat monitorio licentiam dando ueniendi; quod
ipsum non putaret se posse facere cum secura conscientia, nisi
merito posset se exoneratum exist.imare per monitorium Rmorum.
cardinalium, quorum conscientias in licentia data onerat 231).
Eine Abschrift dieser Antwort ließ Ignatius am 22. August
1554 dem Rektor des Kollegs von Messina, Annibal Goudret,
übersenden 232). Und im Zusammenhang mit ihr 233) lag dem gleichen
Schreiben eine Abschrift des ,,Erlaubnisbriefes‘ f seitens des Igna-
tius an Ottaviano 234) mit folgendem Wortlaut bei:
La sonima gratia et amor eterno de Christo N. S., etc.
Seguitando la uolunta et ordine delli Rmi. et Illmi. Sri. Card.
de Napoli et Carpi, quali si persuadono essere conueniente che
ueniati a Napoli, et si dia tal satisfattione a uostri parenti secondo
la carne, ve ne do licenza de venire nel collegio nostro, o uero in
casa del uicario del Rmo. de Napoli, o uero del vicere, per parlare
alli uostri detti parenti; et questo con la prima comodita de tempo
et passaggio. Et per questa comando in virtute obedientiae al
rettore del collegio doue state, et al preposito prouinciale nostro
in Sicilia, che non ui impediscano la partita uostra.
Dio N. S. ui guidi, et a tutti insegni et faci adimpire sua
santissima volonta 235).
Reim Vorlegen dieses Rriefes sollte der Rektor des Kollegs,
Annibal Coudret, dem OttaAÜano folgende Weisung übermitteln:
Ottaviano solle nicht etwa meinen, dieser Rrief sei etwas anderes
als eine Erlaubnis, falls er nach Neapel gehen wolle; wenn er aber
nicht gehen wolle, solle er nicht denken, daß ihn solche Rriefe
irgendwie verpflichteten, weil man sehe, das sei nicht das Urteil
des Ignatius, sondern vielmehr das der Kardinäle, das zu dem des
231) Mon. Ign., I: Epp. et instr., VII, n. 4719, p. 420f. -—- 232) Mon. Ign., I:
Epp. et instr., VII., n. 4729, p. 440f.; n. 4752, p. 483f. — 233) Mon. Ign., I:
Epp. et instr., VII, n. 4752, p. 483f. — 234) Mon. Ign., I: Epp. et instr., VII,
n. 4729, p. 440f. —- 235) Mon. Ign., I: Epp. et instr., VII, n. 4720, p. 421;
Cartas, n. DXXXII.
Hermann Stoeckius:
Dico praeterea, nomine eiusdem Patris praepositi, quod
persuadere iuueni, uel praecipere in obedientia, ut veniat Neapo-
lim, non potest cum bona conscientia, nec debet id facere. Gum
enim Octauianus significauerit se ab ista profectione in patriam
ad suorum parentum colloquium alieno esse animo, quod peri-
culum timeat, non sibi uidetur secundum Deum facturus, si
suadeat uel praecipiat ut se in periculum animae suae coniiciat;
et satisfacere se putat monitorio licentiam dando ueniendi; quod
ipsum non putaret se posse facere cum secura conscientia, nisi
merito posset se exoneratum exist.imare per monitorium Rmorum.
cardinalium, quorum conscientias in licentia data onerat 231).
Eine Abschrift dieser Antwort ließ Ignatius am 22. August
1554 dem Rektor des Kollegs von Messina, Annibal Goudret,
übersenden 232). Und im Zusammenhang mit ihr 233) lag dem gleichen
Schreiben eine Abschrift des ,,Erlaubnisbriefes‘ f seitens des Igna-
tius an Ottaviano 234) mit folgendem Wortlaut bei:
La sonima gratia et amor eterno de Christo N. S., etc.
Seguitando la uolunta et ordine delli Rmi. et Illmi. Sri. Card.
de Napoli et Carpi, quali si persuadono essere conueniente che
ueniati a Napoli, et si dia tal satisfattione a uostri parenti secondo
la carne, ve ne do licenza de venire nel collegio nostro, o uero in
casa del uicario del Rmo. de Napoli, o uero del vicere, per parlare
alli uostri detti parenti; et questo con la prima comodita de tempo
et passaggio. Et per questa comando in virtute obedientiae al
rettore del collegio doue state, et al preposito prouinciale nostro
in Sicilia, che non ui impediscano la partita uostra.
Dio N. S. ui guidi, et a tutti insegni et faci adimpire sua
santissima volonta 235).
Reim Vorlegen dieses Rriefes sollte der Rektor des Kollegs,
Annibal Coudret, dem OttaAÜano folgende Weisung übermitteln:
Ottaviano solle nicht etwa meinen, dieser Rrief sei etwas anderes
als eine Erlaubnis, falls er nach Neapel gehen wolle; wenn er aber
nicht gehen wolle, solle er nicht denken, daß ihn solche Rriefe
irgendwie verpflichteten, weil man sehe, das sei nicht das Urteil
des Ignatius, sondern vielmehr das der Kardinäle, das zu dem des
231) Mon. Ign., I: Epp. et instr., VII, n. 4719, p. 420f. -—- 232) Mon. Ign., I:
Epp. et instr., VII., n. 4729, p. 440f.; n. 4752, p. 483f. — 233) Mon. Ign., I:
Epp. et instr., VII, n. 4752, p. 483f. — 234) Mon. Ign., I: Epp. et instr., VII,
n. 4729, p. 440f. —- 235) Mon. Ign., I: Epp. et instr., VII, n. 4720, p. 421;
Cartas, n. DXXXII.