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Nikolaus [Hrsg.]; Heidelberger Akademie der Wissenschaften / Philosophisch-Historische Klasse [Hrsg.]
Sitzungsberichte der Heidelberger Akademie der Wissenschaften, Philosophisch-Historische Klasse (1941/42, 1. Abhandlung): Untersuchungen über Datierung, Form, Sprache und Quellen: kritisches Verzeichnis sämtlicher Predigten — Heidelberg, 1942

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https://doi.org/10.11588/diglit.42026#0077
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Zweites Hauptstück: A. Die Predigten des doctor decretorum (1431—1449). 69

XXXIY.
1444 in die natalis Maguncie.
„Alleluia. Dies sanctificatus illuxit nobis. Venite, gentes,
adorate eum, quia hodie lux magna apparuit in terra“, < Graduale
tertiae Missae in die Nativitatis Domini).
Est Cristi nativitas qua in nobis nascitur spiritualiter sive in
spiritu cottidie, sicut in ignorante sciencia et veritas. . . . desinatis
esse filij huius mundi corruptibilis et mortalis etc.
G 132r—133r; Vx 86va—87vb; D 30r—31v.
p —; b —.
Mainz, 25. Dezember 1444.
XXXY.
1444 in die s. Stephani Maguncie.
,,Dies sanctificatus illuxit“ etc.
Audivimus heri quomodo vigilantibus pastoribus lux orta est
in nocte, lux fidei in spiritu . . . Sic et Stephanus vidit Cristum in
racione, quem iam receperat per fidem etc.
G 134 v; Vj 88rb-va; D 334 v.
p —; b —.
Mainz, 26. Dezember 1444.1
XXXYI.
<1444 in die s. Stephani Maguncie.)2
,,Alleluia. Dies sanctificatus illuxit“ etc.
Hodie iuxta promissa explicaturus adveni Cristi domini nostri
temporalem nativitatem. . . In hoc ordine non respicitur ad tempus,
quia filius, etsi sit in tempore iunior inter familiam, tamen est
prior etc.
G 133v; V, 87vb—88rb; D 31v—32r.
p 51 v; b 431: Circa primum est advertendum quod homo creatus
est . . . cecidit. — Dico incarnacionem Verbi ... id sunt quod sunt. -—- Et
considera bene . . . tamen est prior.
Mainz, 26. Dezember 1444.

1 Dieser Entwurf ist als Fortsetzung von Pr. XXXIII gedacht.
2 In C fehlt die Rubrik, darum natürlich auch in den Kopien. Cusanus
hat den Entwurf unmittelbar an den vorhergehenden (Pr. XXXIV) ange-
schlossen. So sah auch Vansteenberghe nicht, daß es sich hier um einen
zweiten Entwurf für die Predigt am Stephanustag handelt.
 
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