Zweites Hauptstück: B. Die Predigten des Kardinallegaten (1451—1452). 107
CIL
Dominica in profesto omnium sanctorum in Treveri 1451.
,,Confide, fili, remittuntur tibi peccata tua“, Mathei nono <2>
et in ewangelio.
Omnia que Cristus egit, ut ait Hilarius, ad hunc finem egit,
ut se deum ostenderet et hominem. Et clare docemur in ewangelio
isto hic Cristum paraliticum ad illum finem curasse quod se deum
ostenderet. . . . Quare humana natura de se est ut oculus, qui
secundum Adam est ut oculus talpe, secundum Cristum ut oculus
aquile.
V2 18 vb —19 va; D 198 v—-199v.
p 73v—-74r; b 469—470: Unde nota quod sicut in Adam . . . ut oculus
aquile.
Trier, 31. Oktober 1451.
CHI.
Treveris, dominica post omnium sanctorum.
,,Ite ad exitus viarum, et quoscumque inveneritis, vocate ad
nupcias“, <Matth. 22, 9>. In ewangelio.
In hoc ewangelio primo attendendum quomodo Ihesus in para-
bolis loquitur de regno mundi ad regnum celi, et sicut regnum
mundi consistit in rege, quia rex est in quo est complicacio omnis
virtutis regitive et rex a regendo dicitur . . . Nota: ,,multi vocati,
pauci electi“. Igitur vocacio non eligit. Inter vocacionem et elec-
cionem mediat peryodus. Deus, qui videt omnia, simul eligit
mediantibus operibus etc.
V2 18rb—vb; D 199v—200r.
P —; b —.
Trier, 7. November 1451.1
1 Yansteenberghe (477) verlegt die Predigt aut den 2. November 1449;
Avohl deshalb, weil die vorhergehende Predigt LXX durch die Rubrik diesem
Jahr zugewiesen ist: ,,Die palmarum Confluencie 1449“. Die Datierung ist
aber falsch, weil die Predigt das Evangelium vom 20. Sonntag nach Trin.
behandelt. Dieser war 1451 der Sonntag nach Allerheiligen; 1449 fiel er aber
auf den 26. Oktober, und nicht auf den 2. November. Daß Cusanus am
7. Nov. 1451 in Trier war, ergibt sich daraus, daß er dort an diesem Tage
der St. Nikolaus-Kapelle in Cues einen Ablaß verlieh. Vgl. Theol. Quartal-
schrift 12 (1830), S. 178f.
CIL
Dominica in profesto omnium sanctorum in Treveri 1451.
,,Confide, fili, remittuntur tibi peccata tua“, Mathei nono <2>
et in ewangelio.
Omnia que Cristus egit, ut ait Hilarius, ad hunc finem egit,
ut se deum ostenderet et hominem. Et clare docemur in ewangelio
isto hic Cristum paraliticum ad illum finem curasse quod se deum
ostenderet. . . . Quare humana natura de se est ut oculus, qui
secundum Adam est ut oculus talpe, secundum Cristum ut oculus
aquile.
V2 18 vb —19 va; D 198 v—-199v.
p 73v—-74r; b 469—470: Unde nota quod sicut in Adam . . . ut oculus
aquile.
Trier, 31. Oktober 1451.
CHI.
Treveris, dominica post omnium sanctorum.
,,Ite ad exitus viarum, et quoscumque inveneritis, vocate ad
nupcias“, <Matth. 22, 9>. In ewangelio.
In hoc ewangelio primo attendendum quomodo Ihesus in para-
bolis loquitur de regno mundi ad regnum celi, et sicut regnum
mundi consistit in rege, quia rex est in quo est complicacio omnis
virtutis regitive et rex a regendo dicitur . . . Nota: ,,multi vocati,
pauci electi“. Igitur vocacio non eligit. Inter vocacionem et elec-
cionem mediat peryodus. Deus, qui videt omnia, simul eligit
mediantibus operibus etc.
V2 18rb—vb; D 199v—200r.
P —; b —.
Trier, 7. November 1451.1
1 Yansteenberghe (477) verlegt die Predigt aut den 2. November 1449;
Avohl deshalb, weil die vorhergehende Predigt LXX durch die Rubrik diesem
Jahr zugewiesen ist: ,,Die palmarum Confluencie 1449“. Die Datierung ist
aber falsch, weil die Predigt das Evangelium vom 20. Sonntag nach Trin.
behandelt. Dieser war 1451 der Sonntag nach Allerheiligen; 1449 fiel er aber
auf den 26. Oktober, und nicht auf den 2. November. Daß Cusanus am
7. Nov. 1451 in Trier war, ergibt sich daraus, daß er dort an diesem Tage
der St. Nikolaus-Kapelle in Cues einen Ablaß verlieh. Vgl. Theol. Quartal-
schrift 12 (1830), S. 178f.