Metadaten

Nikolaus [Hrsg.]; Heidelberger Akademie der Wissenschaften / Philosophisch-Historische Klasse [Hrsg.]
Sitzungsberichte der Heidelberger Akademie der Wissenschaften, Philosophisch-Historische Klasse (1941/42, 1. Abhandlung): Untersuchungen über Datierung, Form, Sprache und Quellen: kritisches Verzeichnis sämtlicher Predigten — Heidelberg, 1942

DOI Seite / Zitierlink: 
https://doi.org/10.11588/diglit.42026#0118
Lizenz: Freier Zugang - alle Rechte vorbehalten
Überblick
loading ...
Faksimile
0.5
1 cm
facsimile
Vollansicht
OCR-Volltext
MO

Josef Koch, Cusanus-Texte: I. Predigten, 7.

(Villa.
Ein Entwurf ist nicht vorhanden. Die Pr. ist bezeugt durch:
Petri Monachi Bethleemitici Chronica c. 70 (Chroniques relatives
ä l’hist. de la Belgique sous la domination des ducs de Bourgogne,
hrsg. von Kervyn de Lettenhove, Bd. III, 1876, S. 392):
„Non multo post idem Legatus venit Lovanium anno XIVC LII in ja-
nuario. Audiens vero quod in suburbio Lovaniensi canonici regulares sub
perpetua inclusione Deo famularentur, novitate rei motus, venit in Bethleem.
. . . mansit apud nos quasi biduo . . . Recessurus a nobis in domo capitulari
egregium sermonem habuit in laudem solitariae vitae et sanctae inclusionis
tanta exuberantia doctrinarum, ut omnibus fratribus esset admirationi; sic-
que benedicens et valedicens fratribus cum omni benignitate recessit.“
Der Bericht ist wohl so aufzufassen, daß Cusanus die Pr. am letzten
Tag seines Besuches gehalten hat. J. Molanus, der obigen Bericht in Historiae
Lovaniensium 1. V c. 29 (hrsg. von P. F. X. De Ram, Bd. I, 1861, S. 275)
übernahm, gibt als Datum des Wegganges den 14. Januar an.
Kloster der Regulierten Chorherren Bethleem bei Löwen, 14. Ja-
nuar 1452.

CIX.
Die sancte Agnetis Lovanij 1452.
,,Annulo fidei sue subarravit me dominus“. In hystoria festi.
Quomodo ewangelium nos instruit: ,,Simile est regnum celo-
rum x virginibus“ < Matth. 25, 1—13) in hoc mundo quandam
similitudinem reperiri regni celorum, scilicet nupcias. Nam nupcie
sunt sancte, et quia mundus in maligno positus est, et ambulant
homines secundum desideria carnis, transfert hunc amorem in
nupcias, ubi ambulatur iuste et sancte. Et ideo, sicut in nupcijs
est amor sponsi et sponse . . . Ex quo attende quod, licet anima
omnem faciat diligendam, non tamen intrat nisi cum Cristo. Nam
in eo solum habet viam et medium intrandi.
V2 22va—23va; D 335v—336v.
p 75r—v; b 473: Et ideo sicut in nupciis . . . cum sapienda. — habe-
mus stimulum . . . nisi in natura sua.*
*SCHARPFF 492.
Löwen, 21. Januar 1452.

CX.
Dominica ante purificacionem Bruxellis 1452.
„Homines mirati sunt dicentes: qualis est hic, quia venti et
mare obediunt ei?“ Math, viij0 <27> et in ewangelio.
 
Annotationen
© Heidelberger Akademie der Wissenschaften