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Nikolaus [Editor]; Heidelberger Akademie der Wissenschaften / Philosophisch-Historische Klasse [Editor]
Sitzungsberichte der Heidelberger Akademie der Wissenschaften, Philosophisch-Historische Klasse (1941/42, 1. Abhandlung): Untersuchungen über Datierung, Form, Sprache und Quellen: kritisches Verzeichnis sämtlicher Predigten — Heidelberg, 1942

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https://doi.org/10.11588/diglit.42026#0148
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140

Josef Koch, Cusanus-Texte: I. Predigten, 7.

CLXXYI.
Notae. Refert Eusebius primo libro Introductoriorum in
ewangelium quomodo Egipcij primo oculos attollentes celestia ad-
mirati ... Et vide Cristum in Abel, in Cayn persecutores Cristi.
V2 83ra-va; D 124 v—125 r.
p 100r; b 519: Plato concordat in Cratillo . . . theos (0soüc; p) appel-
larunt.
Brixen, vor dem 30. März 1455.* 1
CLXXVII.
Feria quarta post palmarum. 1455 Brixine.
,,Una oblacione consumavit in sempiternum sanctificatos“
< Hebr. 10, 14).
Ille, qui „una oblacione consumavit in sempiternum sancti-
ficatos“, Gristus est, qui est rex regum et dominus dominancium.
Dicit Iohannes in Apok. primo capitulo ipsum, qui lavit nos san-
guine suo, esse principem regum terre. ... Et si simul et semel
memoria foret in pluribus, sicut una facies in multis oculis et una
vox in multis auribus etc., precisius foret exemplum. De hijs alibi.
V2 84ra—86ra; D 126r—128v.
p 100v—102r; b 520—523: Christus . . . reconciliacione. — Vis igitur
racionalis . . . optime servire (famulantia p). — Et sicut vis illa . . . simili-
tudinem. — (Adam vitis naturae corruptae p) Christus vero est . . . cari-
tatis. Considera quomodo institucio ... a morte. —- Notandum est . . . foret
exemplum.*
*Scharpff 459—461 (nur ein Teil des letzten Exzerptes).
Brixen, 2. April 1455.

CLXXVIII.
Feria sexta parasceve Brixine, 1455.
Ait Ihesus Io. iij° <14>: ,,Sicut Moyses exaltavit serpentem
in heremo, ita exaltari oportet filium hominis, ut omnis qui credit
in eum non pereat, sed habeat vitam eternam“.
Paulus dicit . . .“ Das „hoc unum“ zeigt, daß der Prediger die Epistel nicht
ganz erklären, sondern nur noch einen bestimmten Punkt herausheben will,
offensichtlich deshalb, weil er schon anderes ausführlich behandelt hat. Van-
steenberghe (479) hat den 3. Teil als besondere Predigt betrachtet.
1 Diese Notae dienten der Vorbereitung des Entwurfs CLXXV. Sie
enthalten hauptsächlich Auszüge aus der Praeparatio evangelica des Euse-
bius von Caesarea, die den heidnischen Opferdienst betreffen. Sie sind im
ersten Teil von Pr. CLXXV benutzt.
 
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