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Josef Koch, Cusanus-Texte: I. Predigten, 7.
totum ewangelium scriptum est, ut credamus Ihesum esse filium
dei . . . Nam in virtute spiritus sancti solvunt et ligant.
V2 95vb—98rb; D 156r—159r.
p llOr—112r; b 537—540: Certitudo . . . explicatum.* — Sed que
lex est bona (Sola illa lex bona p) . . . baptismus.*1 — Sed racionales . . .
intellectus. — Quomodo autem anima nostra . . . intrat in vitam, pulchra
est contemplacio. — Admirabilis fuit . . . presenciam. — Est igitur resur-
reccio . . . lucis remotum.
*Scharpff 471—472 (Bruchstücke).
Dispositio2. Oportet primo attendere quod deus omnia prop-
ter se ipsum operatus est . . . et ideo resuscitatur per fidem morti-
ficantem a morte, ut supra etc.
V2 98rb-vb; D 159r-v.
p 112r—v; b 540—541: Oportet primo attendere quod deus omnia . . .
mortificantem a morte.
Innsbruck, 13. April 1455.3
CLXNXI.
In die penthecostes Brixine. 1455.
,,Spiritus autem paraclitus, quem mittet pater in nomine meo,
ille vos docebit omnia et- suggeret vobis omnia, quecumque dixero
vobis“, <Ioh. 14, 26). In ewangelio.
Primo attendere debemus deum esse creatorem omnium visi-
bilium et invisibilium. . . . Unde scribitur Sapiencie ix < 17 >:
,,sensum autem tuum quis'Sciet nisi tu dederis sapieneiam et
miseris spiritum sanctum tuum etc. ?“
V2 88rb—91 ra; D 167r-—171 r.
p 103v —106v; b 525—530: Secundo considerandum quod deus, cum
sit . . . sanctum tuum.
Brixen, 25. Mai 1455.
CLXXXII.
In die trinitatis in Braunekg, 55°.
,,Cum venerit paraclitus“ etc., <Ioh. 15, 26).
1 Das folgende Exzerpt von p: „Sicut enim delectabile . . . magistri
nostri“ ist Pr. CLXXXIII entnommen.
2 In der Disposition wird vor allem der Gedanke ausführlich dargestellt,
von dem die Pr. ausgehen sollte. Wie das umfangreiche Material des Ent-
wurfs eingearbeitet werden sollte, wird nur angedeutet.
3 Über diese Reise nach Innsbruck vgl. Yansteenberghe, S. 174 Anm.2;
derselbe, Autour de la docte ignorance, S. 154ff. n. 30 u. 31. Cusanus trug*
sich damals mit der ernsthaften Absicht, auf sein Bistum zu verzichten.
Josef Koch, Cusanus-Texte: I. Predigten, 7.
totum ewangelium scriptum est, ut credamus Ihesum esse filium
dei . . . Nam in virtute spiritus sancti solvunt et ligant.
V2 95vb—98rb; D 156r—159r.
p llOr—112r; b 537—540: Certitudo . . . explicatum.* — Sed que
lex est bona (Sola illa lex bona p) . . . baptismus.*1 — Sed racionales . . .
intellectus. — Quomodo autem anima nostra . . . intrat in vitam, pulchra
est contemplacio. — Admirabilis fuit . . . presenciam. — Est igitur resur-
reccio . . . lucis remotum.
*Scharpff 471—472 (Bruchstücke).
Dispositio2. Oportet primo attendere quod deus omnia prop-
ter se ipsum operatus est . . . et ideo resuscitatur per fidem morti-
ficantem a morte, ut supra etc.
V2 98rb-vb; D 159r-v.
p 112r—v; b 540—541: Oportet primo attendere quod deus omnia . . .
mortificantem a morte.
Innsbruck, 13. April 1455.3
CLXNXI.
In die penthecostes Brixine. 1455.
,,Spiritus autem paraclitus, quem mittet pater in nomine meo,
ille vos docebit omnia et- suggeret vobis omnia, quecumque dixero
vobis“, <Ioh. 14, 26). In ewangelio.
Primo attendere debemus deum esse creatorem omnium visi-
bilium et invisibilium. . . . Unde scribitur Sapiencie ix < 17 >:
,,sensum autem tuum quis'Sciet nisi tu dederis sapieneiam et
miseris spiritum sanctum tuum etc. ?“
V2 88rb—91 ra; D 167r-—171 r.
p 103v —106v; b 525—530: Secundo considerandum quod deus, cum
sit . . . sanctum tuum.
Brixen, 25. Mai 1455.
CLXXXII.
In die trinitatis in Braunekg, 55°.
,,Cum venerit paraclitus“ etc., <Ioh. 15, 26).
1 Das folgende Exzerpt von p: „Sicut enim delectabile . . . magistri
nostri“ ist Pr. CLXXXIII entnommen.
2 In der Disposition wird vor allem der Gedanke ausführlich dargestellt,
von dem die Pr. ausgehen sollte. Wie das umfangreiche Material des Ent-
wurfs eingearbeitet werden sollte, wird nur angedeutet.
3 Über diese Reise nach Innsbruck vgl. Yansteenberghe, S. 174 Anm.2;
derselbe, Autour de la docte ignorance, S. 154ff. n. 30 u. 31. Cusanus trug*
sich damals mit der ernsthaften Absicht, auf sein Bistum zu verzichten.