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Nikolaus [Editor]; Heidelberger Akademie der Wissenschaften / Philosophisch-Historische Klasse [Editor]
Sitzungsberichte der Heidelberger Akademie der Wissenschaften, Philosophisch-Historische Klasse (1941/42, 1. Abhandlung): Untersuchungen über Datierung, Form, Sprache und Quellen: kritisches Verzeichnis sämtlicher Predigten — Heidelberg, 1942

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https://doi.org/10.11588/diglit.42026#0156
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148

Josef Koch, Cusanus-Texte: I. Predigten, 7.

CXCI.
Die qua supra.
„Respice, domine, de celo et vide et visita vineam istam“,
Psalmo 79no <15>.
Plantaverat olim deus vineam electam, cui cum multam curam
adhibuisset et non ferret fructum bonum, sed conversa in amari-
tudinem produceret labruscas, demum rogavit propheta David, ut
de celo veniret visitator et videret vineam, ne penitus in nichil
redigeretur. . . . Nam lis minimis verbis interdum maxima crescit.
V2 107va—llOva; D 181v—184v.
p 114v—115v; b 546—548: Item ubi ecclesia . . . Christiana.* — Nam
cui fieret . . . corruptibile. —- Item sicut . . . pontifex facit.** — Tenuit
. . . peccato, ut tenet s. Thomas 2a 2e q. 98. Habuit . . . religio.
*Scharpff 504; **452—454.
Brixen, 20. Juli 1455.1

CXCII.
Dominica octava Anno 1455.
,,Qui facit voluntatem patris mei, qui in celis est, ipse intrabit
in regnum celorum“, ait Ihesus, ut Mathei 7° <21> et in ewan-
gelio legimus hodierno: „Attendite a falsis prophetis, qui veniunt
ad vos in vestimentis ovium, intrinseci sunt lupi rapaces“, <ib.
v. 15).
Dicit falsos prophetas qui gerunt in apparencia simplicitatis
et paciencie mentem rapacitatis. Moneta illa falsa est . . . sed audire
et non facere edificat super arenam.
V2 llOva—11'lva; D 184v-—185v.
p 116r—v; b 548—549: Moneta . . . ovium. — Nam qui aliud aliquid
rapere querunt . . . cognoscitur. — Recognoscere . . . celorum.
Brixen, 27. Juli 1455.2
1 Vansteenberghe (480): Natz, 13. Juli. Beide Angaben sind falsch.
Der Ort ergibt sich aus der Rubrik zu Pr. CLXXXIX: Brixen. Das Datum
ergibt sich aus der Rubrik zu der vorliegenden Predigt: ,,Die qua supra“.
Dieser Rückverweis kann sich nur auf Pr. CLXXXIX beziehen, wo wir die
genaue Zeitangabe haben: „Dominica ante Marie Magdalene“. Außerdem
heißt es da: „in visitacione parrochie“. Nun ist Pr. CXCI die Ansprache
vor dem Beginn der Visitation; vgl. V2 107vb: „Et quia nunc inicium visi-
tacioni dare proposui in hac parrochia“ etc.
2 Vaxsteenberghe (480): 20. Juli. Diese und andere falsche Angaben
Vansteenberghes ergeben sich m. E. daraus, daß er nach Sonntagen nach
Pfingsten rechnet (vgl. S. 480 Anm. 4). Cusaxus rechnet aber ohne Zweifel
nach Trinitatis.
 
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