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Nikolaus [Editor]; Heidelberger Akademie der Wissenschaften / Philosophisch-Historische Klasse [Editor]
Sitzungsberichte der Heidelberger Akademie der Wissenschaften, Philosophisch-Historische Klasse (1941/42, 1. Abhandlung): Untersuchungen über Datierung, Form, Sprache und Quellen: kritisches Verzeichnis sämtlicher Predigten — Heidelberg, 1942

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https://doi.org/10.11588/diglit.42026#0160
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152

Josef Koch, Gusanus-Texte: I. Predigten, 7.

sabaoth. Pleni sunt celi et terra gloria tua. Osanna in excelsis.
Benedictus qui venit in nomine domini. Osanna in excelsis“, < Con-
clusio Praefationis et Sanctus).
Sit hic sermo noster quasi primus omnium atque fundamen-
talis ex quo poterint multi formari. Nam non pauca meditacione
ad hoc deo sic inspirante perveni, ut facili quodam compendio
deprehenderem omnium aliqualem intellectum . . . Ideo hec pre-
sumens cadet in interitum. Et hec sic nunc dicta sint.
V2 l'18rb — 119vb; D 306r—307v.
p 120 v—121 r; b 556—558: Dico itaque primo quod apud omnes
naciones est certissimum deum esse . . . conservet. — Deum autem regem
. . . merces iusti. — Unde omnibus . . . gloriosum ostendit. —- Unde rex
noster . . . digni sunt. — Et quia finis . . . milicie.
Brixen, 29. September 1455.1
CCI.
Anno 1455. In Novacella dominica post Luce in die dedica-
cionis.
,,Qui vicerit, possidebit“, Apok. 21 <7>.
Vidit Iohannes Ierusalem novam descendentem de celo a deo
paratam, et erat in monte alto sita civitas ornatissima . . . sed in
regione tenebrarum habitat et insidiatur vie nostre et est plenus
nequicia et dolo.
V2 7vb—8ra; D 325r.
p —; b —.
Neustift, 19. Oktober 1455.2
CCII.
In die omnium sanctorum Brixine. 1455.
,,Exultabunt sancti in gloria“, <Ps. 149, 5>.
Audistis, carissimi, quomodo alias hoc in loco exorsus sum in
die sancti angeli Michaelis loqui gloriam dei esse omnium operum
1 Der Ort fehlt in der Rubrik, er ergibt sich aber aus dem Rückverweis
am Anfang von Pr. CGII (vgl. diese); auch Vansteexberghe (479) hat
Brixen, aber das falsche Datum des 8. Mai. Das Fest „Michaelis archangeli"
wurde in Brixen am 29. September gefeiert, während für den 8. Mai angegeben
ist: „Victoris m. Apparitio Michaelis“; vgl. Grotefend II S. 29. Nun
lesen wir zu Beginn der zweiten Michaelspredigt. (CCXLIII): „Vocatur hoc
festum angelorum Michaelis festum“. Außerdem ist zu beachten, daß
beide Entwürfe unter den September-, nicht unter den Mai-Predigten stehen.
2 = 20. Sonntag nach Trinitatis.
 
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