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Nikolaus [Hrsg.]; Heidelberger Akademie der Wissenschaften / Philosophisch-Historische Klasse [Hrsg.]
Sitzungsberichte der Heidelberger Akademie der Wissenschaften, Philosophisch-Historische Klasse (1941/42, 1. Abhandlung): Untersuchungen über Datierung, Form, Sprache und Quellen: kritisches Verzeichnis sämtlicher Predigten — Heidelberg, 1942

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https://doi.org/10.11588/diglit.42026#0170
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162

Josef Koch, Cusanus-Texte: I. Predigten, 7.
multitudo . . . ordinata sunt.** — Petrus autem magister . . . alligata est.**
-— Unde episcopi . . . intrare queat.**
*Scharpff 495; 424 (zwei kleine Stücke); **4491'.
Brixen, 22. Februar 1456.1
CCXXI.
Letare, 56.
,,Illa que sursum est Ierusalem, libera est, que est mater
nostra“ etc., < Gal. 4, 26).
Vide Tuscanellum. Nam bene dicit. Quatuor enim desi-
derat homo: ‘quo ad vitam contemplativam sapienciam; quo ad
politicam seu civilem honorificenciam, famam et temporalia; quo
ad voluptuosam delectacionem et conservacionem. Sed hec omnia
in visione beata implentur.
V2 146va; L U7v.
p 131 v; b 576: Quatuor . . . conservacionem (+ quo ad negotiosam
divitias p).
Brixen, 7. März 1456.

CCXXII.
Dominica ludica 1456.
„Salutem humani generis in ligno crucis constituisti, ut unde
mors oriebatur, inde vita resurgeret.“ Hec in prefacione misse.
Admonet nos memoria passionis Ihesu atque magna signan-
dorum cum cruce gloria, de qua hodie nos dicturos promisimus,
thema istud proposito aptum explanare. . . . Ideo frequenter ceteris
deterius ruunt. Vide reliquum in magistro Mathia de Suecia
super Apocalipsim, unde ista extraxi2.
V2 146va—147va; L U7v; D U3v—115r; U 193r-194r
{Ende — V2 147ra Z. 15).
p 131 v; b 576—577: Christiani . . . fructum vite. — Nam in terra . . .
immortalitatis. •— Est paupertas . . . diviciarum.
Brixen, 14. März 1456.

CCXXIIL
In die annuncciacionis sancte Marie, 1456, Brixine.
„Missus est Gabriel angelus a deo in civitatem Galilee, cui
nomen Nazareth, ad virginem desponsatam viro“ etc., < Luc. 1, 26).
1 Vgl. zum Inhalt: H. Paetzoldt, Die Lehre-des Nikolaus Cusanus von
der Kirche usw., S. 43 und 49.
2 Diese Angabe bezieht sich auf den zweiten Teil der Predigt, eine Aus-
legung von Apoc. 2, 8—11.
 
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