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Bucer, Martin; Stupperich, Robert [Hrsg.]; Neuser, Wilhelm H. [Hrsg.]; Seebaß, Gottfried [Hrsg.]; Strohm, Christoph [Hrsg.]; Wilhelmi, Thomas <PD Dr.> [Bearb.]
Martin Bucers Deutsche Schriften (Band 11,2): Schriften zur Kölner Reformation — Gütersloh, 2003

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https://doi.org/10.11588/diglit.30231#0200
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C. Deput. bekennen,
das der alten
Apostolischen gemeinden
ietzige
Meß ordnung der
iren zu wider
seye.

196
zweite verteidigungsschrift (1543)

gesetzet hatt, sonder Christum offentlich verachten, sein gebott zerstoren,
seine wort jhrem nehesten stelen vnnd geystlich hurrerey treiben mit irem
vermeintenn gegen brauch, Welchen sie der Christlichen Gemeinde, die Gott
lob kein solche diebin vnnd felscherin der seligen wort vnd ordnung jres herren
noch ein hur ist an den verderblichen menschen gedichten, felschlich vnd 5
mit offenbar verletzung der ewigen Maiestet Christi vnnd der würde seiner
H. gemeinden zuschreiben.

So vil von der Außspendung der H. Sacramenten – die bey gegenwertigen
jüngeren Christi sollen mitt allem treuwem vleyß angebotten vnnd außgespendet
werden, welches also ein wesendlich stück ist des H. Abentmals, daß 10
on das daß nachtmal Christi nitt mag gehalten werden – Vnd von der Niessung
der Sacramenten, dazu alle gegenwertigen jünger getrewlich vermanet
werden sollen vnd one die die leuth, nach dem sie der sachen gründtlich berichtet,
nit allein vergeblich, sonder vnuerschemet vnd freuelich bey disem H.
ampt bleyben, Wie der H. Chrysostomus ᵃ zeuget ¹ . 15

Antwort vff der C. Deputaten verkerung vnd lesterung hie wider Vnd erstlich
vff die, so sie wider die haltung deß H. Abendtmals einbringen | cxvb/Ffiiijb |

ERstlich werfen die C. Deputaten in gemein für wider daß, so ich von der haltung
vnd außspendung des ᵇ H. Abendtmals geschriben, Jch bringe her für
(wils recht, wie es ihr Dolmetsch abermal ins erger gebesseret hat, setzen) zur 20
lesterung ihrem Christlichen kirchen brauch den brauch der anhebenden ² newen
kirchen, da noch kein ordnung vnd gesetz der Meß halben gewesen ist.
Haec isti ter miseri et eorum miserabilis interpres.

Du nun, fromer Christ, sehe, waß das für Theologen vnnd Dolmetschen
sein. Hatt nun die gantze Gemeinde Christi von der Apostel zeyten an durch 25
alle zeyt der Heyligen Martyrer biß vff die zeyt Chrysostomi, daß ist: in ihren
aller besten zeyten, in jrer blüenden seligen jugent, da alle Gottliche ordnung
zum besten gehalten worden sindt, kein ordnung noch gesetz der Messen halben
gehabt, so müssen ja die Messen, der ordnung vnd gesetz damals nit gewesen,
gewisslich nit von Christo, sonder seyther von dem wider Christo ³ 30
vffkomen sein. Paulus hatt ja nitt gelogen, das er der Gemeinden Gottes alle
Gottselige ordnung, wie ers vom Herren entpfangen, furgegeben hat, Acto
xx[28] vnd i. Cor. xij[28]. Secht, wie blind vnd vnsinnig dise feind Christi sein.
Wie selig weren wir, daß wir die ordnung vnd gesatz der Messen wider hetten,

a) Drf. Chrysostomns.
b) Drf. de.

1. Chrysostomus, In epistolam ad Ephesios cap. 1 hom. III. PG 62, Sp.29.
2. beginnenden.
3. Antichrist.
 
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