Zweites Hauptstück: G. Die Predigten des Brixener Bischofs (1452—1458). 141
Videtur admirabilis similitudo. Nam si quis scire cupit ex
hijs, qui non dubitant hoc verum de serpente per Moysen in heremo
exaltato, quomodo mors Gristi in cruce vivificat mortuos . . . Crux
est signum triumphi mortis et crux est signum triumphi vite.
V2 86ra-va.
p 102 v; b 523: Nam serpens . . . Christi. — Attende quomodo deus
fecit cuncta . . . sensuum. — (Ponitur crux contra crucem p) Nam in cruce
. . . vite.
Notae. Nota quod Petrus . . . cum aliis ewangelistis.
V2 86 va.
p 102v; b 523: Dum . . . ewangelistis1.
Brixen, 4. April 1455.
CLXXIX.
ln die pasche, Brixine, 55.
,,Una oblacione“ etc., < Hebr. 10, 14).
Cristus se dicit vitam et vitam vivificantem. Pridie audivimus
arborem in medio mundi, habitabilis scilicet terre, erectam cui
affixa fuit vita. . . . Unde non est servus, sed liber qua libertate
eum spiritus Ihesu decorat.
V2 86vb — 88ra; D 145r—147r.
p 102v— 103v; b 523—525: Questio igitur . . . comperiuntur, pari-
formiter ut de Paulo dici.* — Conclusit . . . credentibus.* — PAde hanc
suam gloriam . . . perficientem.* — Et si recte . . . eternum.** — Voluntas
autem habet quandam libertatem . . . decorat.
*Scharpff 424: **411—412.
Brixen, 6. April 1455.
CLXXX.
Anno 1455 Dominica Quasi modo geniti. In Insprukg.
,,Qui credit in filium dei, testimonium dei habet in se“. In
epistola Iohannis, <1 Ioh. 5, 10).
Ewangelium eiusdem, quod hodie legitur, concludit quomodo
1 In den Excitationes steht nur die zweite Nota, die Cusanus 1459
eigenhändig in Rom auf dem untern Rand von f. 86va eingetragen hat. Die
ganze Notiz ist textkritischer Natur. Der Kardinal glaubt auf Grund der
Cberlieferung des griechischen Textes (Hss. ?, Chrysostomus, Cyrill von
Alexandrien) zeigen zu können, daß hinter den Worten loh. 18, 13: ,,qui
erat pontifex anni illius“ folgen müsse: ,,miserunt ergo eum ad Caipham
pontificem“.
Videtur admirabilis similitudo. Nam si quis scire cupit ex
hijs, qui non dubitant hoc verum de serpente per Moysen in heremo
exaltato, quomodo mors Gristi in cruce vivificat mortuos . . . Crux
est signum triumphi mortis et crux est signum triumphi vite.
V2 86ra-va.
p 102 v; b 523: Nam serpens . . . Christi. — Attende quomodo deus
fecit cuncta . . . sensuum. — (Ponitur crux contra crucem p) Nam in cruce
. . . vite.
Notae. Nota quod Petrus . . . cum aliis ewangelistis.
V2 86 va.
p 102v; b 523: Dum . . . ewangelistis1.
Brixen, 4. April 1455.
CLXXIX.
ln die pasche, Brixine, 55.
,,Una oblacione“ etc., < Hebr. 10, 14).
Cristus se dicit vitam et vitam vivificantem. Pridie audivimus
arborem in medio mundi, habitabilis scilicet terre, erectam cui
affixa fuit vita. . . . Unde non est servus, sed liber qua libertate
eum spiritus Ihesu decorat.
V2 86vb — 88ra; D 145r—147r.
p 102v— 103v; b 523—525: Questio igitur . . . comperiuntur, pari-
formiter ut de Paulo dici.* — Conclusit . . . credentibus.* — PAde hanc
suam gloriam . . . perficientem.* — Et si recte . . . eternum.** — Voluntas
autem habet quandam libertatem . . . decorat.
*Scharpff 424: **411—412.
Brixen, 6. April 1455.
CLXXX.
Anno 1455 Dominica Quasi modo geniti. In Insprukg.
,,Qui credit in filium dei, testimonium dei habet in se“. In
epistola Iohannis, <1 Ioh. 5, 10).
Ewangelium eiusdem, quod hodie legitur, concludit quomodo
1 In den Excitationes steht nur die zweite Nota, die Cusanus 1459
eigenhändig in Rom auf dem untern Rand von f. 86va eingetragen hat. Die
ganze Notiz ist textkritischer Natur. Der Kardinal glaubt auf Grund der
Cberlieferung des griechischen Textes (Hss. ?, Chrysostomus, Cyrill von
Alexandrien) zeigen zu können, daß hinter den Worten loh. 18, 13: ,,qui
erat pontifex anni illius“ folgen müsse: ,,miserunt ergo eum ad Caipham
pontificem“.