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Nikolaus [Hrsg.]; Heidelberger Akademie der Wissenschaften / Philosophisch-Historische Klasse [Hrsg.]
Sitzungsberichte der Heidelberger Akademie der Wissenschaften, Philosophisch-Historische Klasse (1941/42, 1. Abhandlung): Untersuchungen über Datierung, Form, Sprache und Quellen: kritisches Verzeichnis sämtlicher Predigten — Heidelberg, 1942

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https://doi.org/10.11588/diglit.42026#0171
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Zweites Hauptstück: C. Die Predigten des Brixener Bischofs (1452—1458). 163
Tangamus nunc de desponsacione anime. Dicebat Paulus
sacramentum matrimonij magnum in Cristo et in ecclesia, ad Eph. v
< 32 >, quemadmodum inter Platonem et Platonicos est magna
coniunccio. . . . Ipsa autem qualis sit, hoc ewangelium ostendit,
quia talis, que meruit esse mater dei. Et hec sufficiant.
V2 147va-—150ra; L 119v; D 348v—-351v.
p 131 v—132v; b 577—-578: Est autem ecclesia . . . Critonis.* — Et
attende quomodo unus est . . . voluntate mittentis. — Unde se sapiencia
. . . preter ipsum.
*ScHARPFF 450.
Brixen, 20. März 1456.1

CCXXIY.
In die palmarum 1456. Brixine.
„Consumatum est“, < Ioli. 19, 30).
Dicebat Iliesus hoc verbum in cruce, dum moreretur. Primo
dicam aliquid de anima, secundo de Cristo, tercio de eo quod ipse
est consumacio. De anima, ut in dominica Iudica 1454,2 de Cristo,
ut in die palmarum in eodem anno3, de consumacione, ut ibidem
et die corporis Cristi 1455 in Brunnekka4. Ad ibi dicta has subiectas
adice notas. . . . dixit Ihesus: ,,Nunc clarificatus est filius hominis,
et deus clarificatus est in eo“, < Ioh. 13, 31).
V2 150ra-vb; L 123v; D 134v—136r.
p 132v; b 578—579: Sicut ignis . . . absconditur. -— Si bene attendi-
mus, Christus . . . consumati in unum etc.
Brixen, 21. März 1456.

ccxxv.
In die parasceves 56.
(„Consummatum est“, Ioh. 19, 30).
Dixi quomodo meritum Cristi fuit consumatum, quia in volun-
tate humana, ex qua meritum, fuit virtus divine voluntatis, quando
in agonia dicebat: ,,non sicut ego volo, sed sicut tu“ etc. Sicut
1 Vansteeinberghe (480) gibt als Datum den 25. März 1456 an. Das
ist aber unmöglich, da 1456 der Gründonnerstag auf dieses Datum fiel. Das
Fest der Verkündigung wurde vorverlegt, und zwar auf den Samstag vor
Palmsonntag, d. h. den 20. März. Vgl. die Anm. zu Pr. XL.
2 Vgl. Pr. CXLVI.
3 Vgl. Pr. CXLVI I.
4 Vgl. Pr. CLXXXIII.

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