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5. EIN CHRISTLICHE ERINNERUNG 293
ieder zehen Metropolitanen vnd zehen gemeiner Bischoue von denenn, die ie-
der vnder seiner versehung hatt, mit brechte, ettwan als vil als ieder Patriarch
selb wolte; Doch das nit nach den Stulen vnd namen, sonder nach dem, sol-
chen die h. Schrifft mehr offen vnnd bekandt war vnd sie im verstand vnnd in
der lehre I xcvij / P j a I des rechten vnd waren glaubens andere fürtroffen1
vnd auch mit heiligem leben mehr gezieret waren. Soliche ware Bischoue
vnnd die zü erorterung der Religion sachen vor anderem begabet vnd erübet
waren haben die Keyser zü den Concilien berüffen vnnd kommen lassen,
Wellchen sie auch, wann sie selb in die Concilien nit kommen mochten, jre
fürnemmiste amptleut vnd rhat zügeordnet habenn, die in den Conciliis an
jrer, der Keyser, stat alles in güter ordnung hielten vnnd hulffen mit rhaten
vnd schliessen.
Da sehe nun E. Keis. vnd Kon. Maiestat: die Keiser habenn nit allein die
Concilien an ort vnnd ende, da es sie vor güt angesehen, verordnet, sonder
auch durch jre gepott die Bischoue vnd andere darzü berüffen Vnnd den Bi-
schoue zü Rom gleich wie andere, Auch zal vnnd maß deren, so die hoheren
Bischoue mit sich bringen solten, fürgeschriben vnd die handlung in den
Concilien geregiert, Auch in allem mit gerhaten, gehandlet vnd geschlossen
vnd das, so beschlossen, zü halten gebotten. Vnnd vmb diß alles haben sie die
waren vnd recht Romischen vnnd andere Bischoue allemal demütig ange-
sücht vnnd gebetten vnnd sie auch hoch gelobt vnnd geprisen, wann sie so-
lichs von jnen erlanget haben. Dann die selbigen lieben, waren Papst waren
noch gar I xcviij / P j b I weit daruon, das sie sich hetten über Keiser vnnd Ko-
nig zü herschen vermessen. Durch das wortt des Herren haben sie ja dorffen
Keiser vnd Konig mit allem ernst straffen vnd züchtigen, Aber in allem ande-
ren thün habenn sie sich jnen nach der ordnung Gottes vnderthenig vnnd ge-
horsam erzeiget vnd bewisen3. Daher der liebe Gregorius in seinem schrei-
ben an den Keyser Mauritium3 sich bekennet hat »Iussioni eius subiectum«,
seinem geheiß vnderworffenn, Item, »Dominorum suorum iussionibus ob-
edientiam praebere voluisse«, Das er dem geheisse seiner Herrenn habe wol-
lenn gehorsame leisten.
Auß disem allen ist nun klar vnd offenbar, das alle ware Papst vnnd Bi-
schoue sampt den Christlichen Konigen vnd Keyseren Vnnd also auch die
gantze allgemeine kirche Christi erkennet haben, den hohen Oberkeyten,
Keysern vnd Konigen, von Gott mit dem ampt jrer Oberkeit aufferleget vnd
gepotten sein, das, wen Christlicher Reformation von noten, sie die selbige
jres besten süchen vnd beforderen sollen, Concilien vnd versamlungen der
a) Drf. bewiseo.
1. übertrafen.
2. ACO 11,3,2, S. i28(387)-i8o(439).
3. Flavios Tiberios Maunkios; s. oben S.241, Anm. 1.
4. Gregor /., Epistola III,65 (PL 77, Sp. 665).
5. Gregor /., Epistola V,3 (PL 77, Sp. 13 59).

Was Bischoue zu
Concilien beruf-
fenn worden.
Vide Acta Conciln
Chalcedonen.
Actio. 5. et 6.2

Epist. 6. li. 3.4
Epist. 32. lib. 45
 
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