ALLE HANDLUNGEN UND SCHRIFFTEN (1541)
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nommen, sich inn aigner person alher verfugt vnd nun ain gute zeit der abwesenden
Churfürsten, Fürsten vnd Standen ankunfft erwartet, die auch nunmals zum thails
in aigner person vnd ettlich durch jre gesandten gehorsamlich erschienen - des sich
jr Mai. freündtlich vnd gnadiglich bedanckt -, Vnd nun der Principal punct, darumb
dise Reichs versamlung berüfft were, als obstaht, der zwispalt vnserer Christlichen
Religion vnd glaubens, so bißhar vber alle gepflegte handlung für vnd für vnerledigt,
von tag zu tag je langer je beschwerlicher wor- I 6a I den, Darauß alleriey mißtrew
vnd widerwertigkeyt zwüschen den Standen des hailigen Reichs eruolgt, vnd wo
dem mit zeitlichem, hailsamen Rath nit fürkommen würde, allerley beschwerliche
weitherung, krieg vnd emporung, als hoch zubesorgen, erwachsen mochten,
XIX. So ist jr Mai. zü sollichem treffenlichen vnnd nodtwendigen werck zehelf-
fen gantz gnadiglich geneygt vnd begirig, der gnadigen vnd gantzlichen züuersicht,
die erscheinenden Churfürsten, Fürsten vnd Stände vnd der abwesenden gesandten,
Räth vnd Pottschafften werden jrs thails vnd ain jetlicher in sonderheyt auch nichts
erwinden lassen, Sonder die sachen jres besten verstands vnd vermogens fürdern
vnd dern nachgedencken.
XX. Vnd begert demnach jr Kai. Mai. an die erschinenden Churfürsten, Fürsten
vnd Stände, Auch der abwesenden gesandten, Räth vnd Pottschafften freündtlich,
gnädiglich ersuchend, sie wollen erwegen, bedencken vnd beradtschlagen, wellicher
massen beruerter zwispalt in vnserer hail. Christlichen Religion vnd glauben hinge-
legt vnd zü ainhelligem, Christlichem verstandt gepracht vnd verainigt werden mo-
gen, Auch was vnd wie hierin zehandlen vnd fürzünemen sei.
XXI. Vnd damit die Ständt abnemen mogen, das jr Kai. Mai. dise Religion sach als
das treffenlichst vnd hochst obligen darumb auch gern gefürdert sehen wolten, bei
jr selbst mermals zü hertzen vnd zü bedencken genommen, Haben jr Maiestat auff
disen weg gedacht, souerr die Ständt kain fruchtbarer, furträglicher mittel wissen,
das jr Mai. mit wol bedachtem, zeitlichem Rath, Doch dem Augspurgischen Ab-
schid one nachtail, ettliche güter I 6b I gewissen, eer vnnd frid liebend personen, die
auch des hailigen Reichs Teutscher nation eer, nutz vnnd wolfart zefürdern genaigt1,
in geringer anzal, auß gemainen Standen vnd Teütscher Nation erwolen, vnd ver-
ordnen, die streitigen Artickel der Religion notdürfftigklich zü examiniern vnd zü
erwegen, die auch allen moglichen vleiß fürwenden, dieselbigen jrrigen puncten
züuergleichen, Vnd als dann wie die selben zü vergleichung vnd ainigkeyt gebracht
werden mogen jrer Kaiserlichen Maiestat, Auch Churfürsten, Fürsten vnd Ständen
des anzaigung vnd bericht thün sollen, sich darauff desto baß haben züentschliessen,
Auch mit Päbstlicher hailigkeyt Legaten, vermog des obbemelten Hagenawischen
Abschids, zü communiciern.
XXII. Vnnd seindt jr Kaiserliche Maiestat auff sollichen weg auch darumb desto-
mehr bewegt, das der selbig hieuor ettlich mal zü Augspurg vnd jungstlich zü
Wormbs vorbehaltlich wie obstaht als zü diser sachen der bequemest, fruchtbarest
vnd fürderlichest geacht worden ist.
i. Waserleipersonen zum gesprech zu ordnen. [Marg.].
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nommen, sich inn aigner person alher verfugt vnd nun ain gute zeit der abwesenden
Churfürsten, Fürsten vnd Standen ankunfft erwartet, die auch nunmals zum thails
in aigner person vnd ettlich durch jre gesandten gehorsamlich erschienen - des sich
jr Mai. freündtlich vnd gnadiglich bedanckt -, Vnd nun der Principal punct, darumb
dise Reichs versamlung berüfft were, als obstaht, der zwispalt vnserer Christlichen
Religion vnd glaubens, so bißhar vber alle gepflegte handlung für vnd für vnerledigt,
von tag zu tag je langer je beschwerlicher wor- I 6a I den, Darauß alleriey mißtrew
vnd widerwertigkeyt zwüschen den Standen des hailigen Reichs eruolgt, vnd wo
dem mit zeitlichem, hailsamen Rath nit fürkommen würde, allerley beschwerliche
weitherung, krieg vnd emporung, als hoch zubesorgen, erwachsen mochten,
XIX. So ist jr Mai. zü sollichem treffenlichen vnnd nodtwendigen werck zehelf-
fen gantz gnadiglich geneygt vnd begirig, der gnadigen vnd gantzlichen züuersicht,
die erscheinenden Churfürsten, Fürsten vnd Stände vnd der abwesenden gesandten,
Räth vnd Pottschafften werden jrs thails vnd ain jetlicher in sonderheyt auch nichts
erwinden lassen, Sonder die sachen jres besten verstands vnd vermogens fürdern
vnd dern nachgedencken.
XX. Vnd begert demnach jr Kai. Mai. an die erschinenden Churfürsten, Fürsten
vnd Stände, Auch der abwesenden gesandten, Räth vnd Pottschafften freündtlich,
gnädiglich ersuchend, sie wollen erwegen, bedencken vnd beradtschlagen, wellicher
massen beruerter zwispalt in vnserer hail. Christlichen Religion vnd glauben hinge-
legt vnd zü ainhelligem, Christlichem verstandt gepracht vnd verainigt werden mo-
gen, Auch was vnd wie hierin zehandlen vnd fürzünemen sei.
XXI. Vnd damit die Ständt abnemen mogen, das jr Kai. Mai. dise Religion sach als
das treffenlichst vnd hochst obligen darumb auch gern gefürdert sehen wolten, bei
jr selbst mermals zü hertzen vnd zü bedencken genommen, Haben jr Maiestat auff
disen weg gedacht, souerr die Ständt kain fruchtbarer, furträglicher mittel wissen,
das jr Mai. mit wol bedachtem, zeitlichem Rath, Doch dem Augspurgischen Ab-
schid one nachtail, ettliche güter I 6b I gewissen, eer vnnd frid liebend personen, die
auch des hailigen Reichs Teutscher nation eer, nutz vnnd wolfart zefürdern genaigt1,
in geringer anzal, auß gemainen Standen vnd Teütscher Nation erwolen, vnd ver-
ordnen, die streitigen Artickel der Religion notdürfftigklich zü examiniern vnd zü
erwegen, die auch allen moglichen vleiß fürwenden, dieselbigen jrrigen puncten
züuergleichen, Vnd als dann wie die selben zü vergleichung vnd ainigkeyt gebracht
werden mogen jrer Kaiserlichen Maiestat, Auch Churfürsten, Fürsten vnd Ständen
des anzaigung vnd bericht thün sollen, sich darauff desto baß haben züentschliessen,
Auch mit Päbstlicher hailigkeyt Legaten, vermog des obbemelten Hagenawischen
Abschids, zü communiciern.
XXII. Vnnd seindt jr Kaiserliche Maiestat auff sollichen weg auch darumb desto-
mehr bewegt, das der selbig hieuor ettlich mal zü Augspurg vnd jungstlich zü
Wormbs vorbehaltlich wie obstaht als zü diser sachen der bequemest, fruchtbarest
vnd fürderlichest geacht worden ist.
i. Waserleipersonen zum gesprech zu ordnen. [Marg.].