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J. Koch und H. Teske Cusanus-Texte: I. Predigten, 6.

10. Dae wff du merckes wie dijff ertrich der fynlicheit ift ver
von dem erkentenijff gottes. Want er in den hyrnelen der oberften
verftentenis ift. Vnd da wirt er funden mit den äugen der verftente-
lichen naturen, die wir auch in vnfer feien haben. Want er eyn
6 oberfte geiftliche natur ift, die vnfer fynliche vnd corperliche äugen
nijt fchauwen moegen. Vnd alfo merck das got der vater ift das
wefen aller ding vnd is in ytlichen alfo das in allen vnd in keym
befonder, aber begrifflich vnd mercklich fo ift er in den hyrnelen
der verftentelichen naturen.
0 Geheilicheit werde dyn name
11. Eyn name ift eyn kentinis. Bij den namen haben wir
vnderfcheidlich bekentenijs, vnd fo der name bas bedudet das das
3. da + felbs T er funden] erfunden K verftentelichen +
geyftlichen S
4. vnfer] vnßern K nostris M feien] feel S animabus M
5. oberfte geiftliche natur] obriftes güt S vnfer + visibiles et M
fynliche] fyliche Tr finlichait S corperliche] leipliche ST äugen +
et dimensionati M
7. das] als T allen -f- simul M
11. kentinis] erkantnüfs S kantnüfs T
12. vnderfcheidlich > S bekentenijs] erkantnüfs S name] man
S +ye T bedudet] beut S das2] da T
1— 2. Vgl. unten S. 50, 8. De Doct. Ign. III c. 6, S. 136, 11: Sensus
incapax est supertemporalium et spiritualium existens animalis. Sermo 31
(Fj 135vb; p 71v): Non est Deus in sensibili mundo, cum ibi regnet corporea
magnitudo, non simplicitas; nec est in rationali mundo, cum ibi regnet plura-
litas, non unitas simplicissima. Sermo 98 (V2 80ra; p 7Ir): et non est Deus
in ratione aut sensu attingibilis, quia est in regno suo, quod non est de hoc
mundo.
2— 3. Vgl. Sermo 116 (V2 32vb; p 78v): Et nota, quae est nobilitas
rationalis spiritus. Nam oportet quod in ea sit mansio Sapientiae, quae alibi
manere non potest. Veritas non habet mansionem nisi in intellectu. Reperi-
mus in nobis lumen, in quo experimur in nobis habitare Sapientiam.
3— 6. Vgl. Sermo 31 (VL 136ra; p —■): Caelum enim altitudo est nostri
ascensus. Quando igitur de sensibilibus post se relictis ad rationabilia ascendit
et his etiam inferius dimissis in caelum intellectuale ingressus est — solo enim
intellectu Deus, qui veritas est, attingitur — se reperit ad venam boni ....
pervenisse etc. Sermo 32 [V1 130va; p —); Yidit autem princeps ante se
hominem et creaturam, quem etsi vidit creaturam per oculos corporis, quae
non nisi corporalem creaturam attingunt, vidit tarnen oculo intellectus Deum
in ipso et ob hoc ipsum esse alpha et o, primogenitum omnis creaturae ado-
ravit. Sermo 39 (V1 72ra—b; p —): Haec autem annuntiatio fit per angelum
intellectualem, scilicet supremam naturam, quae sola est capax divini luminis
 
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