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J. Koch und H. Teske Cusanus-Texte: I. Predigten, 6.
werd“ mit dem willen flijßen alle dinck von den vater in ire wefen.
Das is nijt anders dan das alle dinek fyn alles das fy fyn von eyme
driualdigen gode, von den vater in fyme worte, das is der fon, mit
fyme willen, das is der heilige geift. Dar vmb merck das in dem
5 drin Worten: „Dyn wille gewerde“ fyn alle dinck yn yrem auffloffe
bezeichent von gode dem vater in dem wort „dyn“, von goed dem
Tr in r foen || in dem wort „gewerde“, von goed dem heiligen geift in
dem wort „wille“. Vnd als die dru woert bezeichent die driual-
dicheit, vnd in den Worten die heilige driualdicheit bedudet wirt,
io alfo hait eyn ytlich dinck das dae is, eyn bild goedes vnd der hei-
ligen driualt in yme, durch welch bilde das dinck is. Want geyn
dinck ychtz anders is dan als uer vnd als vijl is gottes bilde is.
Merck, menfch, die cleynen wort: „Dyn wil gewerde“, die dir
geben in der heiligen driualt den wßflos aller dinge zu verftaen.
is Want wilt du wiffen, wie der menfch is menfch worden, du wirs
hie geleret, das du bekennes das geyn ander fach is, dan das gottes
des vaters wille geworden is, alfo von allen dingen. Dar nah volget:
Als in dem hymel vnd in der erden
20. Da wß mercks du die ordenung aller ding; want alle
20 dinck die got gefchaffen hait fint hie benant mit der ordenung:
hie ys genant „der hymel“, „die erde“ vnd da mit eyn „vnd“.
1. dem] deim S willen -f ubi M alle dinck > T dye vor-
genenten gaben vom vater a. Rand *T
2. fynx > S von bis 3 gode] ab una trinitate divina M
3. gode + vnd S
5. gewerde] gefchech S werd T fyn . . . bezeichent] significant,
a. Rand verbess. sunt significantia M yrem auffloffe] irn aufflüffen S
7. gewerde] gefchech S werde T voluntas M von bis geist]
Spiritus sanctus M in dem wort > S
8. wille] fiat + pater M als] sic M 9. bedudet] berürt S
10. dae>M
11. in yme bis is] in eo unam pervolentem {über der Zeile: trinificatam)
ymaginem quod est una res M
12. als2 + als K is2] esse + quantum M
13. menfch] mit fleyß T die cleynen] dife drew T gewerde] ge-
fchech S werdt T 15. menfch menfch ift oo ST fo wirdeft du oo T
16. dan bis 17. is > S
17. alfo + nym es T von] yn T allen dingen] allem du *M
18. dem > S der > S
20. dinck > M gefchaffen] befchaffen ST mit bis 21. genant > M
21. ift hie oo T die] vnd *M vndx bis vnd2 > S da mit > *M
vnd2] end T + ander
J. Koch und H. Teske Cusanus-Texte: I. Predigten, 6.
werd“ mit dem willen flijßen alle dinck von den vater in ire wefen.
Das is nijt anders dan das alle dinek fyn alles das fy fyn von eyme
driualdigen gode, von den vater in fyme worte, das is der fon, mit
fyme willen, das is der heilige geift. Dar vmb merck das in dem
5 drin Worten: „Dyn wille gewerde“ fyn alle dinck yn yrem auffloffe
bezeichent von gode dem vater in dem wort „dyn“, von goed dem
Tr in r foen || in dem wort „gewerde“, von goed dem heiligen geift in
dem wort „wille“. Vnd als die dru woert bezeichent die driual-
dicheit, vnd in den Worten die heilige driualdicheit bedudet wirt,
io alfo hait eyn ytlich dinck das dae is, eyn bild goedes vnd der hei-
ligen driualt in yme, durch welch bilde das dinck is. Want geyn
dinck ychtz anders is dan als uer vnd als vijl is gottes bilde is.
Merck, menfch, die cleynen wort: „Dyn wil gewerde“, die dir
geben in der heiligen driualt den wßflos aller dinge zu verftaen.
is Want wilt du wiffen, wie der menfch is menfch worden, du wirs
hie geleret, das du bekennes das geyn ander fach is, dan das gottes
des vaters wille geworden is, alfo von allen dingen. Dar nah volget:
Als in dem hymel vnd in der erden
20. Da wß mercks du die ordenung aller ding; want alle
20 dinck die got gefchaffen hait fint hie benant mit der ordenung:
hie ys genant „der hymel“, „die erde“ vnd da mit eyn „vnd“.
1. dem] deim S willen -f ubi M alle dinck > T dye vor-
genenten gaben vom vater a. Rand *T
2. fynx > S von bis 3 gode] ab una trinitate divina M
3. gode + vnd S
5. gewerde] gefchech S werd T fyn . . . bezeichent] significant,
a. Rand verbess. sunt significantia M yrem auffloffe] irn aufflüffen S
7. gewerde] gefchech S werde T voluntas M von bis geist]
Spiritus sanctus M in dem wort > S
8. wille] fiat + pater M als] sic M 9. bedudet] berürt S
10. dae>M
11. in yme bis is] in eo unam pervolentem {über der Zeile: trinificatam)
ymaginem quod est una res M
12. als2 + als K is2] esse + quantum M
13. menfch] mit fleyß T die cleynen] dife drew T gewerde] ge-
fchech S werdt T 15. menfch menfch ift oo ST fo wirdeft du oo T
16. dan bis 17. is > S
17. alfo + nym es T von] yn T allen dingen] allem du *M
18. dem > S der > S
20. dinck > M gefchaffen] befchaffen ST mit bis 21. genant > M
21. ift hie oo T die] vnd *M vndx bis vnd2 > S da mit > *M
vnd2] end T + ander