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JOHANNES GROPPER, ARTIKELL
Von dem grossen Canon der heiliger Mesz.
Und wann nun der Canon der Meß, welchen die alten das herlich und lang gebet
über das brot und den kelch in drey theil abgetheilet nennen44, uff jetzerzelte mei-
nung der opfferhande verstanden werde, So hab je derselbig nichts ungeschickts in
im, nihil habeat incommodi.
Von den Messen on anwesende Communicanten.
Das zu hinlegung des Spans, so jetzundt zwischen den Catholischen eyns und den
Protestanten anderstheils der Communicanten halber schwebt, villeicht zugeben
wer | 14 b | den möcht, das sich jeder theil seyner meynung hielte, also das die Priester
an dieser seyten, so dieses heylig Opfer halten on Communicanten mit den beywe-
senden, so zu der Opferhande des priesters im geist ir beweilligung thun, vom
andern theil nit geschulten, Und die andern hinwidder nitt gezwungen würden, die
Messen anders dan mit Communicanten zu halten.
Von eyner oder beyderley gestalt des Sacraments.
Item das zu hinlegung des zweispalts der einer oder beyderley gestalt seher nutzlich
seyn solt, das die H. Kirche diesem vorstehenden übel zu helffen frey machte45, das
Sacrament in eyner oder beyder gestalt zu empfahen, doch dermassen46, das man
damit niemands ursach gebe den brauch, den die Kirch in dem nun solang gehalten,
frevenlich zu verdammen oder hinfüre eynander zu urtheilen.
Vom Sacrament der Busz und Absolution.
Das dis Sacrament uff dem wort Matth, xviii [18]: Was ir werdet uff erden binden
etc. Und Johan. xx [23]: Nemmet hin den heyligen Geist. Welchen ir die sünde vergi-
ben etc. bestehe. Welche wort aller süsse und trosts vol seyn, dardurch die gewissen
dere, so nach der Tauff widderumb in grobe sünde gefallen seynd, wonderbarlich
widderauffgericht werden.
Von der Beycht.
Das die Priestere in diesem Sacrament geystliche Artzet seyndt, welche die gewis-
sen, so mit den stricken der sünden und laster behafft seyn, erledigen und die durch
die schwere götlichs zorns beladen seyn, uffrichten söllen.
Und das darumb die leute ire sünde, zum weynigsten die todsunde, dere sye sich
schuldig wyssen oder die daz gewissen irren und engstigen, Beychten. Und das je
recht und heylig sey, das ider Järlichs zum weinigsten eynmal der selsorg seyns
Pastors sich darstelle und underwerffe, Damit er, der Pastor, den glauben und Wan-
del eyns jeden Beichtenden erforsche und nach seyner geystlicher klugheit und vor-
sichtigem urtheil, welchs er sich auß des Her- | 15 a | ren wort vor berichten sol, den
gebrechen der beichtenden heilsame arztney zufüege.
44. s. S. 467, Anm. 286.
45. Durch Anführungszeichen am Rand hervorgehoben.
46. Durch Anführungszeichen am Rand hervorgehoben.
JOHANNES GROPPER, ARTIKELL
Von dem grossen Canon der heiliger Mesz.
Und wann nun der Canon der Meß, welchen die alten das herlich und lang gebet
über das brot und den kelch in drey theil abgetheilet nennen44, uff jetzerzelte mei-
nung der opfferhande verstanden werde, So hab je derselbig nichts ungeschickts in
im, nihil habeat incommodi.
Von den Messen on anwesende Communicanten.
Das zu hinlegung des Spans, so jetzundt zwischen den Catholischen eyns und den
Protestanten anderstheils der Communicanten halber schwebt, villeicht zugeben
wer | 14 b | den möcht, das sich jeder theil seyner meynung hielte, also das die Priester
an dieser seyten, so dieses heylig Opfer halten on Communicanten mit den beywe-
senden, so zu der Opferhande des priesters im geist ir beweilligung thun, vom
andern theil nit geschulten, Und die andern hinwidder nitt gezwungen würden, die
Messen anders dan mit Communicanten zu halten.
Von eyner oder beyderley gestalt des Sacraments.
Item das zu hinlegung des zweispalts der einer oder beyderley gestalt seher nutzlich
seyn solt, das die H. Kirche diesem vorstehenden übel zu helffen frey machte45, das
Sacrament in eyner oder beyder gestalt zu empfahen, doch dermassen46, das man
damit niemands ursach gebe den brauch, den die Kirch in dem nun solang gehalten,
frevenlich zu verdammen oder hinfüre eynander zu urtheilen.
Vom Sacrament der Busz und Absolution.
Das dis Sacrament uff dem wort Matth, xviii [18]: Was ir werdet uff erden binden
etc. Und Johan. xx [23]: Nemmet hin den heyligen Geist. Welchen ir die sünde vergi-
ben etc. bestehe. Welche wort aller süsse und trosts vol seyn, dardurch die gewissen
dere, so nach der Tauff widderumb in grobe sünde gefallen seynd, wonderbarlich
widderauffgericht werden.
Von der Beycht.
Das die Priestere in diesem Sacrament geystliche Artzet seyndt, welche die gewis-
sen, so mit den stricken der sünden und laster behafft seyn, erledigen und die durch
die schwere götlichs zorns beladen seyn, uffrichten söllen.
Und das darumb die leute ire sünde, zum weynigsten die todsunde, dere sye sich
schuldig wyssen oder die daz gewissen irren und engstigen, Beychten. Und das je
recht und heylig sey, das ider Järlichs zum weinigsten eynmal der selsorg seyns
Pastors sich darstelle und underwerffe, Damit er, der Pastor, den glauben und Wan-
del eyns jeden Beichtenden erforsche und nach seyner geystlicher klugheit und vor-
sichtigem urtheil, welchs er sich auß des Her- | 15 a | ren wort vor berichten sol, den
gebrechen der beichtenden heilsame arztney zufüege.
44. s. S. 467, Anm. 286.
45. Durch Anführungszeichen am Rand hervorgehoben.
46. Durch Anführungszeichen am Rand hervorgehoben.